چهارشنبه 30 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دست ‌ها رو می‌شود، زد و بند، مسائل اخلاقی و فساد مالی برخی مديران ورزشی، مهر

رئيس کميته تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تربيت بدنی با تاکيد بر اينکه در بررسی های صورت گرفته تخلف مالی برخی مديران ورزشی مسجل شده است، گفت: با انتشار گزارش اين کميته بسياری از تخلفات و سوء استفاده کنندگان از امکانات ورزشی رسوا خواهند شد.
سيد جلال يحيی زاده درگفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب افزود : هرچند در ماه های اخيرهمکاری خوبی از سوی سازمان تربيت بدنی و برخی فدراسيونهای ورزشی با کارشناسان کميته تحقيق و تفحص انجام نشد و حتی در برخی مواقع با کارشکنی بخش های اداری و اجرايی سازمان تربيت بدنی روبرو بوديم ولی اعتقاد دارم انتشار گزارش نهايی کميته تحقيق دست بسياری از مسئولانی که در حيطه سازمان تربيت بدنی و ورزش کشور دچار تخلفات هنگفت شده اند رو خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يحيی‌زاده تصريح کرد: زد و بندهای مالی، مسائل اخلاقی، ناهنجاری ها و سوء مديريت برخی مديران ورزشی از جمله اين تخلفات است که برای ما اثبات شده که درصدد تکميل و نهايی کردن آنها هستيم تا در قالب گزارش کميته تحقيق در اختيار رسانه ها و افکار عمومی قرار گيرد.

رئيس کميته تربيت بدنی و جوانان مجلس تاکيد کرد: در ورزش هيچ تخلفی پنهان نمی ماند و ماهيت ورزش به گونه ای است که دير يا زود دست متخلفان و سوء استفاده کنندگان از اموال عمومی و کسانی که از موقعيت خود در جهت منافع شخصی استفاده کرده اند رو خواهند شد.

وی تصريح کرد: اخيرا کارشناسان کميته تحقيق به اطلاعات خوبی نسبت به مفاسد مالی برخی مديران ورزش و برخی تيم های فوتبال جمع آوری کرده ند که آنها را بزودی منتشر خواهيم کرد تا برخوردهای قضايی متناسبی با متخلفان صورت بگيرد.

يحيی زاده با اشاره به اينکه تخلفات صورت گرفته را ازطريق مجاری قانونی و قوه قضائيه پيگيری خواهيم کرد اظهار داشت: مجلس به عنوان يک نهاد نظارتی موظف است تا پايان اينگونه تخلفات را پيگری کند و به مسئولان ورزشی متذکر شود که مراقب اعمال و رفتار مديريتی خود باشند چرا که اعمال و رفتار مديران در مقابل ديدگان مردم و جامعه ورزش قرار دارد.

نماينده مردم تفت و ميبد با بيان اينکه کميته تحقيق و تفحص درحال بررسی عملکرد شرکت توسعه ، تجهيز و نگهداری اماکن ورزشی است اظهار داشت: در مورد عملکرد اين شرکت و برخی هزينه های صورت گرفته شائبه هايی وجود دارد که بطور دقيق در حال بررسی آنها هستيم و انتظار داريم سازمان تربيت بدنی همکاری بيشتری در اين زمينه با مجلس انجام دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اينکه تاکنون برگزاری انتخابات ۴۳ فدراسيون ورزشی را مورد بررسی قرار داده ايم و تنها بررسی ۶ فدراسيون ديگرباقی مانده است که با وجود برخی تخلفات، انتخابات انجام شده مورد تاييد قرارگرفته که در اين زمينه سازمان تربيت بدنی به عنوان متولی برگزاری مجامع بايد پاسخگو باشد.

يحيی‌زاده در پايان ابراز اميدواری کرد کار بررسی کميته تحقيق و تفحص در مهلت تعيين شده که ۱۸ مردادماه است به پايان برسد و دو ماه پس از آن گزارش نهايی به هيئت رئيسه مجلس ارائه شود هرچند وی متذکر شد با توجه به گستردگی حجم فعاليت ها درحيطه ورزش درخواست تمديد سه ماهه کار کميته تحقيق را به رئيس کميسيون فرهنگی مجلس ارائه کرده ايم که تاکنون با نظر مساعدی روبرو نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016