یکشنبه 3 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرلشکر فيروزآبادی: زمينه‌سازی ظهور حضرت صاحب‌الزمان در اختيار ماست، ايلنا

ـ جمهوری اسلامی به عنوان جريان فرهنگی مقابل ابرامپرياليسم بشر را به سوی عبوديت و ارزش‌های الهی هدايت می‌کند


ايلنا: رئيس ستاد کل نيروهای مسلح با بيان اينکه دشمن خودش را شبيه خودی کرده است، گفت: شناخت اهداف، راهبردها و نقشی که ابر امپرياليسم در ۳۰ سال آينده جهان ايفا خواهد کرد بايد در دانشگاه عالی دفاع ملی تجزيه و تحليل شود.
به گزارش ايلنا، سرلشکر سيدحسن فيروزآبادی در دانشگاه عالی دفاع ملی و در ميان اساتيد و اعضای هيات علمی ‌آن دانشگاه ضمن تبريک ميلاد حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) منجی عدالت گستر آ‌خرالزمان گفت: يک مبحث جديدی در حيطه علوم راهبردی ظهور کرده که بايستی دانشگاه عالی دفاع ملی به آن بپردازد و آن مقدمات ظهور ابر امپرياليسم است، امپرياليسم آمريکا و جريان سرمايه‌داری جهانی بعد از فروپاشی اتحاد جماهير شوروی به سمت انسجام و سازماندهی رفت و دهکده جهانی را مطرح کرد و کدخدای اين دهکده را ايالت متحده آمريکا معرفی کرد.
وی افزود: همه تئوريسين‌ها را به کار گرفت تا به مردم دنيا بقبولاند که آمريکا رئيس دنيا است و سرمايه‌داری، جهان را اداره می‌کند، تلاش‌هايی که در اين زمينه در دوران بوش پدر و پسر و اين دوره انجام شد،‌ با شکست مواجه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس ستاد کل نيروهای مسلح تصريح کرد: امپرياليسم ديد که از طريق دهکده‌ جهانی و به رياست آمريکا نمی‌تواند به اهدافش برسد، شايد هم او نديد، بلکه اين عملا در جهان نشان داده شد که از اين طريق به نتيجه نمی‌رسند، بنابراين آمدند يک طرحی ريختند و سعی کردند که به سرمايه‌داری در جهان مرکزيت بدهند و از طريق خريد شرکت‌های مختلف در جهان و ادغام آن‌ها با همديگر تعداد انگشت شماری ابر شرکت در جهان درست کردند که اين ابر شرکت‌ها اجازه نمی‌دهند هيچ قدرت سرمايه‌داری در جهان به غير از خودشان جز بر چارچوبی که آن‌ها تعيين می‌کنند حرکت کند و اين پايه ابر سرمايه‌داری جديد است.
وی ادامه داد: در دوره پايان سرمايه‌داری که دهکده جهانی مطرح بود می‌گفتند سياست‌های آمريکا تعيين کننده است و دنبال آن بودند ولی الان ابر سرمايه‌داری جهان می‌خواهد تا مرحله هدفی که برای خودش تعيين کرده است و آن هدف در کنترل گرفتن کل سرمايه‌های جهان است توسط ابر سرمايه‌داری و اتحاد ابر شرکت‌ها که باز هم در ايالات متحده مستقر هستند يعنی مرکزشان در آ‌مريکاست به سوی يک هدف مرحله‌ای و يک هدف نهايی پيش می‌روند.
رئيس هيات امنای دانشگاه عالی دفاع ملی همچنين در تحليل اهداف و شعارهای ابر سرمايه‌داری (امپرياليسم ماجور) و دهکده جهانی اظهار داشت: ‌هدف مرحله‌ای‌شان شکست قدرت‌های سرمايه‌داری است که خارج از شبکه ابر سرمايه‌داری هستند، اين‌ها را از طريق روش‌های خود سرمايه‌داری می‌توانند به شکست بکشانند و بلايی که بر سر بحران مالی آمريکا و بحران مالی اروپا آمده، که بازنده آن نيز اروپايی‌ها خواهند بود از جمله تدبيرهای اين ابر سرمايه‌داری جهانی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله دوم آن نيز به زير کشيدن اروپايی‌هاست، مگر اين‌که بتوانند يک فکر مستقلی برای خودشان بکنند و تسليم روس‌ها و چينی‌ها و به هر حال از راه مکانيزم‌های سرمايه‌داری آن‌ها از آن مرکزيت، اين‌ها را به زير می‌کشند.
فيروزآبادی تصريح کرد: شعارهای قبلی در دهکده جهانی يعنی حذف شدن مرزها، هويت‌های فرهنگی، هويت‌های ملت‌ها، هويت‌های شرکت‌ها و از اين قبيل که در مفاهيم جهانی شدن يا جهانی‌سازی در واقع درست است. چون جهانی‌سازی توسط همين مرکزيت ابرسرمايه‌داری هدايت می‌شود ولی آنها، آن را می‌گويند "Globalization " يعنی جهانی شدن در حالی که جهانی شدن دروغی است که آن‌ها درست کرده‌اند بلکه جهانی‌سازی است با طراحی، آن‌ها دارند شبکه جهانی ابر امپرياليسم را در جهان سازماندهی می‌کنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به نقش دولت‌ها و جايگاه بشر در ابر سرمايه‌داری و شعارهای آ‌ن اشاره و بيان کرد: با اين حساب، آن‌ها در نهايت دولت‌هايی که با آن‌ها همکاری می‌کنند در ابر قدرت‌ها به عنوان عامل به کارگيری می‌کنند مثل دولت آمريکا، دولت انگليس و بعضی دولت‌های ديگر و آن‌هايی که با آن‌ها همکاری نمی‌کنند آن‌ دولت‌ها را تضعيف می‌کنند و از طريق جريان جهانی شدن دولت‌ها را تحت کنترل می‌گيرند.
وی ادامه داد: جايگاه بشر در دوران ابر سرمايه‌داری به مرحله پايين‌تری نزول می‌کند تا زمان سرمايه‌داری، سرمايه‌داری کارگر را با توان می‌خواست و مابين خودش و کارگر و توليدکننده و مصرف‌کننده يک گروه سرمايه‌دار حد واسطی را تحميل می‌کرد> ولی ابرسرمايه‌داری همه را برده می‌خواهد و دقيقا دارد به سوی جاهليت و حکومت طاغوت و ظلمت پيش می‌رود. وی ادامه داد : ابرسرمايه‌داری مثل همه طاغوت‌ها فريبکار است و سه شعار ارزشی بشريت را شعار خودش قرار داده است، شفقت، دموکراسی و عدالت .می‌خواهد با شعار شفقت، دموکراسی و عدالت، آن حيله بزرگ را در سرتاسر جهان به کرسی بنشاند و کار بردگی بشر را تمام کند در برابر جريان فکری که تصور می‌کند مسلط بر جهان است و از طريق ابرشرکت‌ها می‌خواهد جهان را اداره کند، يک جريان اسلام ناب محمدی (ص) هست که اين جريان با شعار شفقت اسلامی، شفقت الهی، مردم سالاری دينی و عدالت اسلامی و علوی حرکت می‌کند.
رئيس ستاد کل نيروهای مسلح افزود: ببينيد دشمن چقدر خودش را شبيه خودی کرده است، عنوان سه شعار يکی است، فرق اين است که در اسلام ناب حدود مهرورزی فطری الهی است و قاعده‌مند است، بر اساس حکم خدا و يا مردم‌سالاری تعريف شده است بر چارچوب کتاب خدا و ارزش‌های الهی و عدالت، تعريف شده در کتاب خدا، توسط خداست و عمل شده توسط پيامبر (ص) و ائمه معصومين عليهم‌السلام است.
وی در خصوص تجزيه و تحليل ابرامپرياليسم و نقش اسلام ناب و مقابله با آن افزود: الان شناخت ابر امپرياليسم اهدافش و راهبردهايش و نقشی که ايفا خواهد کرد در ۳۰ سال آينده جهان بايد در دانشگاه عالی دفاع ملی تجزيه تحليل و به آن پرداخته شود تا جمهوری اسلامی ايران به عنوان جريان فرهنگی مقابل ابرامپرياليسم به سوی بردگی بشر و عبادت صاحبان پول‌های يکجا جمع شده جهان می‌روند به سمت بت‌پرستی بشر را می‌کشند و انحراف در برابر همه ارزش‌ها، در برابر اسلام ناب، بشر را به سوی عبوديت و ارزش‌های الهی و نجات و آزادی هدايت می‌کند و بايد بشود راهبردهای اسلام ناب محمدی (ص) هم با توجه به اين تهديد که شکل گرفته و حرکت خودش را آغاز کرده است سازماندهی بشود.
عضو شورای عالی امنيت ملی در ادامه گفت: ممکن است اين سوال پيش بيايد که آمريکا چه می‌شود؟ قدرت‌های ديگر که با آمريکا همکاری می‌کنند و متحد هستند و متفقند يا دارند تفاهم‌نامه‌های جديد امضاء می‌کنند، اين‌ها اين وسط چه کاره می‌شوند؟
وی ادامه داد: ابر سرمايه‌داری برای مرحله پياده کردن تصميمات و اهدافش قدرت ذخيره شده آمريکا و ساير قدرت‌های جهان را با خشونت تمام به کار می‌گيرد. از قبيل همين چيزی که در عراق و افغانستان اتفاق افتاد، در کره جنوبی سال‌ها است که اتفاق افتاده است. کره جنوبی سال‌هاست که اشغال است، من خودم آنجا حضور ‌آمريکايی‌ها را حتی در داخل مزارع کره ديدم، همه جايش هستند، ‌يعنی کل سرزمين کره در کنترل ارتش آمريکا است، يک دولتی هم در داخل آنجا دارد کار می‌کند. آينده‌ای که آمريکايی‌ها برای عراق و افغانستان می‌خواهد همان آينده‌ای است که برای کره جنوبی در بعد از جنگ کره ترسيم کرده‌اند و تا به حال ادامه داده‌اند.
رئيس ستاد کل نيروهای مسلح افزود: به اصطلاح ابر سرمايه‌داری جهان کانون‌های بحرانی را که برای مقابله با خودش در جهانی شناسايی کرده است، ديکته می‌کند به سخن‌گويان جهانی مثل رييس جمهور آمريکا و آن‌ها را می‌کشاند به درگيری‌ها و هزينه‌های کمرشکن اين جنگ‌ها را به جای اين‌که ابرشرکت‌ها بپردازند که سود جهان را می‌برند، ملت‌ها و حکومت‌های آ‌مريکا و انگليس و اروپا و کشورهای هم‌پيمان آمريکا دارند، می‌پردازند و اين راهی است که به ملت‌های آمريکا و انگليس و اروپا و ساير کشورها هم دارد آگاهی می‌دهد. چون اين مسير مسيری نيست که حق ملت‌ها را ضايع نکند و از همين الان نشانه‌های پايمال کردن حقوق ملت‌ها در اين کشورها دارد آشکار می‌شود حتی بازگشتن مقررات سخت دوران استبدادی در ۵۰ سال گذشته به کشورهای آ‌مريکايی و اروپايی، ابزارهايی است که دارد ابرسرمايه‌داری به کار می‌گيرد، برای اينکه خود اين کشورها را هم در جهت منافع خودش و هم سازمان‌های حکومتی و هم خودش را سازماندهی کند، انسجام بخشی کند تا مسير خودش را طی کند، يعنی در واقع در اين صحبتی که ما داريم می‌کنيم از يک تهديدی برای بشريت صحبت می‌کنيم که ملت آمريکا و ملت انگليس و ملت اروپا را هم تهديد می‌کند.
فيروزآبادی در پايان به نظريه الهی مهدويت پرداخت و اظهار داشت: امروز برای مقابله با تهديد ابر امپرياليسم عليه بشريت تنها تئوری که می‌تواند موفق باشد، نظريه الهی مهدويت است، نظريه الهی مهدويت و ظهور يک امام عادل، عالم با اشراف به ظاهر و باطن بشريت هست که می‌تواند در برابر چنين ظلم عالم‌گيری آن‌ها را به شکست وادار بکند و بشريت را نجات بدهد ظهور مولا حضرت صاحب‌الزمان (عج) در اختيار خدای متعال و در اراده اوست ولی زمينه سازی ظهور حضرت در اختيار ماست و بشريت برای آن‌که بتواند بر اين طوفان ابرامپرياليسم که همه را برمی‌اندازد بايستد، بايستی به فکر منجی عالم بشريت بپيوندد و در آمادگی برای پذيرش ظهور منجی آخر الزمان (عج) که عقيده مشترک همه اديان الهی است بپردازد و در اين جهت حرکت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016