دوشنبه 11 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: در همايش ايرانيان خارج از کشور عده‌ای ‌با سوابق سوء کيفری و سياسی و عضويت در ‌بهاييت شرکت دارند

خبرگزاری فارس: ‌می‌گويند از بين دعوت شدگان، عده‌ای ‌سوابق سوء کيفری و سياسی و حتی عضويت در فرق ضاله مثل ‌بهاييت دارند. ‌در بين اپوزيسيون‌های خارج کشور هم اين شايعه قوت گرفته بود ‌که دعوت شدگان برای ورود به تهران تضمين قضايی و امنيتی داشته‌اند

به گزارش گروه " فضای مجازی " خبرگزاری فارس ،‌ سيد در آخرين پست خود در وبلاگ جنودرحمان نوشت: "همايش بزرگ ايرانيان خارج از کشور " از صبح امروز در سالن اجلاس سران ‌در تهران آغاز به کار کرد.
اين همايش که در‌ آن متخصصين ايرانی در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و بازرگانی از سراسر جهان حضور دارند، به ميزبانی ‌شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور برگزار می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هدف از برگزاری اين همايش ‌تسهيل ارتباط ايرانيان مقيم خارج از کشور با ايران، آشنايی آنها با امکانات و ظرفيت‌های مراکز علمی، پژوهشی، صنعتی، فرهنگی و هنری، اعتمادسازی و کاهش شکاف بين ايرانيان مقيم خارج و نظام و نيز فراهم‌سازی زمينه‌های همگرايی بيشتر ايرانيان مقيم خارج از کشور با باورها و اعتقادات مذهبی و تعلقات ملی و ايجاد احساس در ايرانيان مقيم خارج برای حفظ هويت ملی عنوان شده است. جالب آنکه ‌در اهداف و شعار‌های اين همايش ‌شعاير مذهبی و دينی کمتر به چشم می‌خورد.
برگزاری اين همايش با حرف و حديث‌های زيادی روبروست.
مسئولان شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور گفته‌اند ۱۲۰۰ نفر از متخصصان علمی را به اين همايش دعوت کرده‌اند اما گويا چيزی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر در اين همايش شرکت کرده‌اند.
۴۷۶ نفر از آمريکا، ۲۱۰ نفر از انگلستان، ۱۰۰ نفر از آلمان، ۴۹ نفر از کانادا، ۲۸ نفر از فرانسه و ۱۵ نفر از کشور سوئد به اين همايش که حدود ۳ميليارد تومان هزينه تبليغاتی دربر داشته، دعوت شده‌اند.
‌می‌گويند از بين دعوت شدگان، عده‌ای ‌سوابق سوء کيفری و سياسی و حتی عضويت در فرق ضاله مثل ‌بهاييت دارند. ‌در بين اپوزيسيون‌های خارج کشور هم اين شايعه قوت گرفته بود ‌که دعوت شدگان برای ورود به تهران تضمين قضايی و امنيتی داشته‌اند که البته هيچ يک از مقامات امنيتی و قضايی کشور اين خبر را تأئيد يا تکذيب نکردند.
هوشنگ اميراحمدی معروف به دلال رابطه با آمريکا و عنصر ضدانقلابی يکی از اين افراد است که‌ تا روز يکشنبه ‌به همراه همسر و دخترش در هتل استقلال اقامت داشته ‌اما با آشکارشدن اين موضوع به هتل‌ ديگری انتقال يافته است.
هر کدام از مدعوين می‌توانستند ۴ نفر را به هزينه دولت به همراه خود بياورند. هتل استقلال و هتل آزادی برای اقامت اين افراد در نظر گرفته شده است. دعوت‌شدگان به استان‌های اصفهان، فارس، خراسان رضوی، آذربايجان شرقی، بوشهر، اردبيل، گيلان و مازندران ‌و همچنين عسلويه سفر خواهند کرد‌؛‌ آن‌هم با هواپيماهای چارتر رزو شده.
محمدرضا شجريان ‌نيز برای اجرای ‌موسيقی سنتی به اين همايش دعوت شده بود که البته ‌اين دعوت را نپذيرفت.
‌برخی منابع خبری می‌گويند‌، حدود ۳۰۰ نفر از شرکت کنندگان در همايش بزرگ ايرانيان خارج از کشور، روز سه‌شنبه در حاشيه اين همايش به صورت عمومی و خصوصی با اسفنديار رحيم‌مشايی رئيس دفتر رئيس جمهور ديدار خواهند کرد.
محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور، اسفنديار رحيم‌مشايی جانشين رياست جمهور در شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور و رئيس دفتر رئيس‌جمهور و منوچهر متکی وزير امور خارجه از سخنرانان اصلی اين همايش هستند‌.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016