جمعه 15 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی شديد مادر سارا شورد، از شهروندان آمريکايی در زندان، از وضعيت سلامت وی در زندان اوين، راديو فردا

نورا شورد،‌ مادر سارا شورد ٬ يکی از سه شهروند آمريکايی، که در زندان اوين به سر می‌برد، روز پنجشنبه به شدت نسبت به وضعيت سلامت دخترش ابراز نگرانی کرد و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که وی را آزاد کنند.

مادر سارا شورد همچنين از گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه خواسته است که فورا برای پايان دادن به زندان انفرادی دخترش با مقامات ايرانی تماس گرفته و پا درميانی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شين باور و جاشوا فتال، ۲۷ ساله، همراه با سارا شورد، ۳۱ ساله، در مردادماه سال گذشته، در مرز ايران و عراق، توسط مأموران ايرانی دستگير شدند و به آنها اتهام جاسوسی زده شد؛ در حالی که ايران می‌گويد اين سه شهروند آمريکايی در خاک ايران دستگير شده‌اند، در برخی از گزارش‌های که در رسانه‌های غربی منتشر شد، قيد شده بود که اين شهروندان آمريکايی در خاک عراق دستگير شده بودند.

مادر سارا شورد می‌گويد که دخترش در تماس تلفنی با وی گفته است که مشکوک به ابتلا به سرطان سينه است.

مادر سارا شورد همچنين تاکيد کرده است از آنجا که مسئولان ايرانی از «انتقال دخترش از زندان انفرادی» خودداری کرده و گزارشی ازدرمان وی ارائه نکرده‌اند، وی اين هفته درخواست خود را به گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه تقديم کرده است.

نورا شورد درباره نحوه رفتار با دخترش می‌گويد: «شکنجه شکل‌های گوناگون دارد و بگونه گسترده‌ای پذيرفته شده است که زندان انفرادی يک نوع شکنجه روانی ناديدنی است به ويژه در موردی همچون مورد سارا که زندانی نمی‌داند که چرا زندانی شده و چه بر سر او خواهد آمد.»

نورا شورد می‌افزايد: «رفتاری که با سارا می‌شود بيرحمانه غيرانسانی و تحقيرآميز است و ايران نسبت به همه درخواست‌ها و التماس‌های من از جمله پيرامون آشکار ساختن نتيجه آزمايش‌های پزشکی که پنج ماه پيش روی سارا انجام شده ٬ بی اعتنايی می‌کند.»

در بيانيه‌ای که از سوی خانواده اين سه شهروند آمريکايی صادر شده، تاکيد شده که اين سه نفر، هنگام يک سفر کوتاه کوهنوردی به کردستان عراق توسط نيروهای ايرانی «در جوار مرز ايران» دستگير شد‌ه‌ا‌ند.

برپايه اين بيانيه خانواده‌های اين سه آمريکايی اين مورد را همچنين به گروه کاری سازمان ملل متحد برای بازداشت خودسرانه ارجاع کرده و درخواست پادرميانی کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016