جمعه 15 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع خبرنگاران در شيراز (با عکس)، نسب آنلاين

بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۴ مرداد۸۹، جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار در دروازه قرآن شيراز تجمع کردند.

خبرنگاران حاضر در اين تجمع اسامی خبرنگارانی را هم که نتوانسته بودند خود را به دروازه قرآن برسانند، در دست داشتند.

در اين تجمع بيش از ۳۰ خبرنگار شيرازی حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از خبرنگاران حاضر در اين تجمع گفت که «خبرنگاران با حضور در دروازه قرآن، همبستگی خود را با خبرنگاران زندانی اعلام کردند و با تمسک به کلام‌الله مجيد، آزادی همکاران دربندشان را آرزو کردند.»

به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری در سال گذشته،۱۷۰ روزنامه نگار و خبرنگار در سراسر ايران بازداشت شدند. برخی از اين بازداشت‌شدگان به مرور و با قيد وثيقه به طور موقت آزاد شده‌اند.

اين انجمن‌ بين‌المللی که در زمينه دفاع از آزادی مطبوعات فعاليت می کند، می‌گويد: « از تاريخ ٢٢ خرداد بيش از ٥٠ نفر از حرفه‌کاران رسانه‌ها از کشور خارج شده‌اند. گزارشگران بدون مرز، هر روز درخواست تازه‌ای برای همياری با روزنامه‌نگارانی که از وحشت زندان و شکنجه مجبور به ترک کشور خود شده‌اند، دريافت می‌کند. اين موج خروج از کشور از سال ١٣٥٧ بی سابقه است.»

پس از موج بازداشت خبرنگاران ايرانی در يک‌سال گذشته، عنوان «بزرگ‌ترين زندان خاورميانه برای روزنامه نگاران» از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز به ايران تعلق گرفت.

«کميته حمايت از روزنامه‌نگاران» نيز دوم مرداد ۸۹ با انتشار گزارشی اعلام کرد که دست‌کم ٣٧ روزنامه‌نگار در ايران در زندان هستند.

http://nasabonline.blogspot.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016