شنبه 16 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: اين شيوه حکومت قابل قبول نيست، از فرزندان‌ام می خواهم که اعتصاب خود را بشکنند، سحام نيوز

ـ اين شيوه حکومت قابل قبول نيست

کروبی با انتقاد از لجاجت مسئولين در برخورد با خواسته های به حق زندانيان عنوان کرد: بايد نشست و به حرف های آنان گوش داد. من بسيار نگران تبعات اين اعتصاب غذا و سلامت زندانيان هستم و از فرزندانم می خواهم که اعتصاب خود را بشکنند و مسئولين هم بايد به خواسته های آنان توجه و رسيدگی کنند.زيرا اعتصاب غذا آثار بسيار بدی دارد که تبعات آن در آينده خود را نشان می دهد.

سحام نيوز، مهدی کروبی در آستانه روز خبرنگار با جمعی از خانواده های روزنامه نگاران زندانی، ديدار کرد. در ابتدای اين جلسه خانواده روزنامه نگاران دربند با بيان وضعيت و شرايط عزيزان دربند خود، از کروبی به خاطر حمايت ها و پيگيری هايش قدردانی کردند و خواهان توجه بيشتر مسئولان و بزرگان نظام به روزنامه نگاران شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی کروبی نيز ضمن اظهار نگرانی از برخوردهای صورت گرفته با روزنامه نگاران و اوضاع کشور گفت: من از اوضاع کشور و برخوردهايی که با روزنامه نگاران و خانواده های زندانيان صورت می گيرد، به شدت متاثر هستم.

دبيرکل حزب اعتماد ملی در خصوص اعتصاب غذای برخی از زندانيان سياسی و اظهار نگرانی درباره وضعيت آنان گفت: من هر روز پيگيری می کنم و هر کاری که از دستم برآيد انجام می دهم اما به شدت نگران وضعيت عزيزانی که اعتصاب غذا کرده اند، هستم. اعتصاب غذا آثار بسيار بدی دارد که تبعات آن در آينده خود را نشان می دهد، اين عزيزان هم جوان هستند و ممکن است به بيماری هايی دچار شوند که نگران کننده است.

وی با انتقاد از لجاجت مسئولين در برخورد با خواسته های به حق زندانيان، افزود: بايد نشست و به حرف های آنان گوش داد. من بسيار نگران تبعات اين اعتصاب غذا و سلامت زندانيان هستم و از فرزندانم می خواهم که اعتصاب خود را بشکنند و مسئولين هم بايد به خواسته های آنان توجه و رسيدگی کنند.

دبيرکل حزب اعتماد ملی در ادامه با اظهار تاثر از وضعيت کشور و برخوردهای صرت گرفته با فعالين مطبوعاتی و سياسی، اظهار داشت: متاسفانه خبرهای بسيارنگران کنندهای از رفتاربازجويان با زندانيان ميرسدکه اين شيوه حکومت قابل قبول نيست، در يک حکومت دينی، حکومتی که قانون اساسی آن متکی بر آرای مردم است و در يک حکومت که بر اساس ارزش های والايی شکل گرفته، چنين شيوه و روش هايی قابل قبول نيست، حتی در يک حکومت غير دينی و مستبد هم چنين روش هايی ديده نمی شود. ما با حکومت فاسد، مستبد و وابسته به بيگانه شاهنشاهی مبارزه می کرديم اما بالاخره آن حکومت فاسد و مستبد هم يک چارچوب هايی را رعايت می کرد.

.دبير کل حزب اعتماد ملی با اشاره به حوادث پس از انتخابات و برخورد نامناسب با مردم معترض ، افزود: سال گذشته برخی گمان می بردند که می توانند با چند سرکوب قضيه را در مدت کمی خاتمه دهند، اما من همان زمان گفتم که اين قضيه جمع شدنی نيست، اين يک اراده و خواست مردمی است که با نشاط به پای صندوق های رای آمدند و يک باره با دزديده شدن رايشان مواجه شدند. به آنها گفتم خواسته مردم رای شان است، نگذاريد شعارها و مطالبات افزايش يابد . همان زمان پيشنهاد دادم هيات هايی تشکيل و موضوع بررسی شود، برای مثال نماينده کانديداها و شورای نگهبان حضور داشته باشند و انتخابات بار ديگر بررسی شود .

کروبی با انتقاد از وضعيت اقتصادی و با اشاره به اختلافات ميان مجلس و دولت تصريح کرد ؛ اين مجلس که با رد صلاحيت دو هزار نفر تشکيل است را تحمل نمی کنند، حاضر نيستند به قوانين تصويب شده د ر مجلس احترام بگذارند و با مجلس درگيری دارند، روز به روز قضايا پيچيده تر می شود.

وی هم چنين به برخی اخبار مبنی بر هتک حرمت رضا تاجيک روزنامه نگار دربند ، اشاره و تاکيد کرد برخوردهای تحقير آميز برای شکستن شخصيت زندانيان سياسی، روشی است که در اين يک سال استفاده شده و اين برخوردها خلاف اسلام است و در اسلام دستور آمده که حق نداريد در زندگی شخصی افراد سرکشی کنيد .

کروبی ادامه داد اين مجموعه ای که حکومت را در دست گرفته اند واقعا چه کسانی هستند، اگر حکومت دست طيف راست تعريف شده بود اين قدر نگران کننده نبود اما ما نمی دانيم اين افراد چه کسانی هستند و از کجا آمده اند، فقط دعا می کنيم کاری نکنند تا کشور به شرايط بحرانی و غير قابل برگشت برسد . به هر جهت شرايط اقتصادی کشور و انزوای ما بسيار نگران کننده است.

کروبی با گرامی داشت ياد مرحوم اسماعيل ططری نماينده مردم کرمانشاه در مجلس اظهار داشت: فرد محترمی به اسم آقای ططری که در جبهه ها حضور داشت و مسوول بسيج هم بود فوت کرده است، حتی اجازه ندادند برايش مجلس ختم بگيرند. سال ۴۹ آقای سعيدی بازداشت و سپس شهيد شد ، در آن زمان مرحوم آيت الله طالقانی برايش نماز خواند در مسجد را باز کردند و برايش مجلس ختم گرفتند، حالا فردی فوت کرده اما در حوزه انتخابيه اش نمی گذارند مجلس ختم برگزار شود، وی ادامه داد اين شيوه ها جواب نمی دهد.

دبير کل حزب اعتماد ملی اظهار اميدواری کرد که اين ماجراها با پيروزی حق به اتمام برسد و گفت: مردم برای اين نظام هزينه بسياری داده اند ان شاالله نظام و کشور به مسير اصلی و صحيح خود برمی گردد.

کروبی هم چنين به روز خبرنگار اشاره و خاطر نشان کرد:.

ايران بنا بر آمارهای جهانی در زندانی کردن و برخورد با روزنامه نگاران اول شده است. از سال گذشته تا کنون تعداد زيادی روزنامه نگار بازداشت که عده ای ازآنان با قرار وثيقه آزاد شده اند و تعدادی هم از کشور رفته اند، اين ها به هر حال سرمايه های کشور هستند، افراد تحصيل کرده، اهل قلم و اهل فکر که مايه افتخار هستند را از خود دور کرده ايم .

.به هر حال دوران بدی را می گذرانيم ، شرايط روزنامه نگاران غم انگيز شده است، و مورد رضايت نيست ، قوه قضاييه هم استقلال خود را از دست داده و تحت فشار هستند . اين روش ها برای بسياری از مسوولين قوه قضاييه قابل قبول نيست اما تحت فشار هستند و نمی توانند کاری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016