شنبه 16 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسبتگی دانشجويان اميرکبير، زندانيان سياسی رجايی شهر و زنان زندانی بند عمومی زندان اوين با اعتصاب کنندگان زندانی، جرس و رهانا

آغاز اعتصاب غذای دانشجويان اميرکبير در همبستگی با زندانيان بند ۳۵۰

جرس: دانشجويان سبز دانشگاه اميرکبير، با انتشار پيامی اعلام کرده اند از روز يکشنبه، وارد اعتصاب غذا می شوند و اين اعتصاب را تا آخرين لحظه اعتصاب زندانيان دربند ادامه خواهند داد.

بنا به گزارش های رسيده به جرس، اين دانشجويان در اين پيام از همه دانشجويان و مردم سبز سراسر کشور خواسته اند تا با زندانيان به هر شکل ممکن همکاری کنند.

متن کامل پيام اين دانشجويان به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درود و صد درود به پايداری شما که زندگی را به کام حکومتيان تلخ کرديد
درود به شما دانشجويان که نشان داديد دانشگاه در اوين نيز زنده است
درود به شما روزنامه نگاران که قلمتان را در زندان پر رنگ تر کرديد
درود بر شما سبز انديشان سر افراز ايران زمين

به پاس ايستادگی و مقاومت عزيزان در بندمان به خصوص مجيد توکلی عزيز و همراهانش که در اعتصاب غذا بسر می برند از يک شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ تا آخرين روز اعتصاب آزاده های سر افراز اعتصب غذا می کنيم و از همه دانشجويان و مردم سبز سراسر کشور دعوت به همياری با اين عزيزان به هر شکل ممکن می کنيم.

دانشجويان سبز دانشگاه امير کبير

***

روزه سياسی زندانيان رجايی شهر در همبستگی با زندانيان بند ۳۵۰
پشتيبانی زنان زندانی بند عمومی زندان اوين

جرس: زندانيان سياسی بند زنان و زندان رجايی شهر ضمن اعلام همبستگی با زندانيان اعتصاب کننده و اعتراض به وضعيت زندانيان، خواستار بازگشت آنان به شرايط عادی شدند.

بر اساس خبرهای رسيده از داخل زندان رجايی شهر، زندانيان سياسی زندان رجايی شهر اعلام کردند که امروز در همبستگی با زندانيان در اعتصاب غذای اوين، روزه سياسی خواهند گرفت.

به گزارش رسيده به جرس، اين روزه سياسی در پی اعلام دو روز گذشته جبهه مشارکت ايران اسلامی است که در بيانيه ای از مردم دعوت کرد برای همراهی وهمبستگی با زندانيان سياسی که در اعتصاب غذا به سر می برند و خانواده های ايشان، دست به روزه سياسی بزنند.

عيسی سحرخيز، داوود سليمانی، رسول بداغی، مهدی محموديان، منصور اسانلو، ناصح يوسفی، حشمت الله طبرزدی، رفيعی فروشانی، احمد زيدآبادی، مسعود باستانی، شبنم و فرزاد مددزاده از جمله زندانيان سياسی زندان رجايی شهر هستند.

پيش از اين هشت زندانی سياسی زندان رجايی شهر با صدور بيانيه ای از اعتصاب کنندگان خواسته بودند که به اعتصاب خود پايان دهند.

از سوی ديگر به گزارش رهانا، در نامه پشتيبانی زنان زندانی بند عمومی زندان اوين آمده است: توجه به شرايط غيرانسانی که اين زندانيان در آن به سر می‌برند،‌ ما زنان بند عمومی زندان اوين ضمن پشتيبانی از خواسته‌های حق طلبانه دوستان‌مان در بند ٣۵٠ نسبت به وجود اين شرايط معترض و خواستار بازگشت آنان در اسرع وقت به شرايط عادی هستيم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016