یکشنبه 17 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست چهار تن از شخصيت های ملی مذهبی از زندانيان اعتصابی برای پايان بخشيدن به اعتصاب غذا، ميزان خبر

ميزان:چهار شخصيت ملی مذهبی خواستار پايان اعتصاب غذای ۱۶ زندانی در بند ۳۵۰ اوين شدند.

به گزارش «ميزان خبر» حبيب الله پيمان، عزت الله سحابی، احمد صدر حاج سيد جوادی، ابراهيم يزدی در نامه ای از اين زندانيان درخواست کردند به اعتصاب ۱۳ روزه ی خود پايان دهند.
متن اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا
۱۳ روز از اعتصاب غذای هفده نفر از زندانيان سياسی در زندان اوين می گذرد و با وجودی که اخبار حکايت از وخيم شدن حال جسمانی آنان دارد، مسئولان زندان و قوه قضائيه همچنان از پذيرش خواسته های قانون و ابتدايی آنان خودداری می کنند. و اين درحالی است که ساعت به ساعت بر شدت نگرانی عمومی مردم و خانواده های آنان افزوده می شود. آيا مراقبت و محافظت از سلامت جسمی و روانی و تامين حقوق قانونی و مدافعان برعهده مديران زندان و مسئولان دستگاه قضايی نيست؟ پس چرا نبايد با رسيدگی فوری به اين درخواست ها، از وقوع يک فاجعه دردناک انسانی جلوگيری کنند؟
ما ضمن حمايت از مطالبات بر حق شما دوستان آزاديخواه و دربند و ابراز و همدردی با رنج ها و مصائبی که به ناحق بر شما روا شده و می شود، نظرتان را به اين نکته که قطعا بر شما پوشيده نيست جلب می نماييم که بار سنگين رسالتی که بر دوش ملت ايران سنگينی می کند جز با همت و پايمردی و همبستگی ميان همه مردم سالم به سر منزل مقصود نمی رسد. دير زمانی است که ملت ايران برای به دست آوردن آزادی و عدالت و حاکميت قانون و اراده عمومی مبارزه می کند ولی به رغم پيروزی بزرگی که يکصدسال پيش در اين راه با انقلاب مشروطيت نصيب آنان گرديد، و قانون اساسی به عنوان ميثاق ميان ملت و دولت به تصويب رسيد، ولی تا امروز اکثر دولت ها از تمکين به آن ها و رعايت حقوق اساسی ملت خودداری ورزيده اند، آنچه شما برای به دست آوردنش دست به اعتصاب غذا زده ايد، تنها بخشی از حقوق پايمال شده ملت است که جز در سايه خودآگاهی،همبستگی و پايداری درازمدت ملت تحقق پذير نيستند.
شما با اقدام شجاعانه خود ندای مظلوميت خود را به گوش همگان در داخل و خارج کشور رسانديد و وجدان های خفته را بيش از پيش بيدار و متوجه مسئوليت دشواری که همگی برعهده دارند نموديد. اين راه طولانی هم چنانکه شما هم باور داريد بايد با صبر و مقاومت و پيش گيری مشی عدم خشونت و همراه با توسعه آگاهی ها و همبستگی ميان همه اقشار مردم به تدريج پيموده شود. و ما ترديد داريم آسيبی که از ادامه اعتصاب غذا بر سلامت و زندگی شما وارد می شود نوعی اعمال خشونت عليه خويش تلقی نگردد.
درخواست ما اين است که با توجه به موقعيتی که در سايه فداکاری و تحمل رنج در زمينه جلب افکار و بيداری وجدان عمومی و تقويت روحيه همدردی و همبستگی ميان ملت نصيب شما و جنبش سبز ملت ايران گشته، به اعتصاب غذای خود پايان داده، اجازه ندهيد سلامت جسمانی و روحی شما که سرمايه ای با ارزش در راه طولانی به سوی اهداف بزرگ ملی و انسانی محسوب می شود، بيش از اين آسيب ببيند. باور داريم که پيروزی در تحقق اين نوع هدف ها که ريشه در هستی انسانی و ارزش های راستين الهی دارند همزمان و همراه عمل رهايی بخش برای فرد و جامعه محقق می شوند و به همين جهت شما از ابتدا و هم اکنون پيروز مبارزه ای بوده و هستيد که انگيزه های آن ريشه در خودآگاهی تان دارد.

حبيب الله پيمان - عزت الله سحابی – احمد صدر حاج سيد جوادی – ابراهيم يزدی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016