یکشنبه 17 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوابيه ای برای پاسخ يکی از بازجويان تاج زاده به مقاله پدر و مادر ما بازهم متهميم، مهران پایدار

سلام برادر! البته هنوز شک دارم که تو برادر مايی و يک هموطن واقعی، اولی را برای اين ميگويم چون ديده ام که چگونه برای منافعات دنيوی و اخرويتان!!!چگونه جوانان و پيران . و دختران و پسرانمان را مورد تعرض قرار ميدهی و برای من بعنوان يکی ازين فرزندان ايران بسيارعجيب است که چگونه يک انسان همنوع خود و شرف و غيرت و ايمان متعالی و مهمتر از همه حق را به زير پا ميگذارد به بهايی اندک.
ودومی را بخاطر اين که به راحتی و با همدستی يکدگر براحتی و بابهايی اندک ميهن خود را رو به انحطاط و ضعف و عقب ماندگی ميبريد.
با نارضايتی به توبرادرميگويم چون شما به اين کلمه مقدس عادت کرده ايد ومانندبسيار کلمه ها،چيزها و کسان بزرگ ومعتبر ومتعالی اين کلمه را هم سخيف و تهی کرده ايد.
به تاجزاده عزيز نامه نوشته ای و مطالبی را به او نسبت داده ای و او را با قلمت شلاق زده ای و بی انصاف و بی معرفت خوانده ای و گله ها کرده ای از تعاريفی که از زندان و زندانبان کرده .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ازفضای باز و راحت وباامکانات زندان گفته ای و ازاعترافات او و اينکه اگر آزادش کرده ای بدليل التماسها و اعترافات و ابرازپشيمانيهای او بوده .پر واضح است که بسيار اين اوهام را می پسنديدی و آرزو داشتی که اينگونه باشد، به پايت بيفتدو مانند بسياری از مردان ايرانی _البته منظور از مردان،زنان سلحشورمان هم که در زندانندنيز هست و نميتوانم اين دو کلمه را از هم جدا کنم_که زير شکنجه ها و فشارها ی جسمی و روحی و روانی شما هستند،او هم بشکند و هدف و ايمان و مردم و کشور و حق را نفی کند و آنچه که تو و حاکميت و ولی فقيه تان ميخواهد به زبان بياورد و تکرار کند.
ولی او مرد بزرگ، باهوش و با تجربه ايست. زور تو و دوستان و همفکرانت که فعلا سوار خرمراديد و قدرتی داريد به او و امثال او نميرسد،او روح بزرگی دارد برادر.
خيالها و آرزوهايی داشتی و ميخواستی به او با همه روشهايی که آموخته ای و به انجام ميرسانی فشاربياوری و او را خورد کنی ولی تيرتان به سنگ خورده است و او قهرمانانه ايستادو خواهد ايستادو در مقابل شما اصحاب زر و زور و تزوير کوتاه نمی آيد. ميدانی چرا؟او هدفش وايمانش بسيار متعالی است .تو نخواهی توانست اين مرد را بشکنی .او از تو و همکاران و هم فکرانت با هوشتر است، چونکه راه راست و درست را انتخاب کرده و در مقابل استبداد و ظلم و ناعدالتی وتزويرو دروغ ونامردمی ايستاده و سربلند است.آياميتوانی درک کنی؟
حال ميخواهی اورابه خيال خودت تحقير کنی.چون نتوانستی در زندان و در بازجويی هايتان اورا له کنی.
گفته ای شماها بخاطر عجزوالتماس و ناله هايش اورا آزاد کرده ايد و او گفته ميرحسين زمين خورده و خجالت ميکشد که بلند شود.
ازتاج زاده نقل کرده ای که ميخواهدجبران مافات کند و ازهمسرش ميترسد و به زبان آورده که نميتواند اورا کنترل کند.
نوشتی که فيلمی از زندان و وضعيت زندانيانی سياسی داری که اگرمسئولان بگذارند به مردم نشان ميدهی که ببينند وضعيت خوب زندانهارا و بفهمند که امثال تاجزاده دروغ ميگويند.چون بسيار جای خوبی است و حتی حجاريان را به آبدرمانی ميبرديدو بالاخره اينکه جايی است راحت ،مناسب،با امکانات و آرامش .
ذهی خيال باطل برادر،تابه کی ميخواهی اين اراجيف که خودتان هم باورنميکنيدرا به هم ببافی.آيا واقعا فکر ميکنی کسيکه ذره ای درک و شعورو فکر دارد اين مهملات را باورميکند؟
ميدانم همه آرزوهايت بربادرفته و خيالات خامی ميبافی، وقتی ميبينيم مردان وزنان دلاوری هستند که می ايستند و در مقابل سختيها و شکنجه های روحی و جسمی و روانی و شرايط بسيار بسيار اسفناک زندانها و بازداشتگاههايتان سرخم نميکنند و تو وامثال تورا به خيال بافی بچه گانه وا ميدارندوميدانم که ذهنتان را به آتش ميکشند، به قانون اين جهان که در کتب مقدس و کتابهای بزرگان نقل شده –که ناحق رفتنی است و خدا با مظلومان است- بيشتر ايمان مياورم و به آينده بيشتراميدوارميشوم.
ميدانم برعکس موقعيت ظاهری بسيارخوب و مرفه و قدرتمندانه ای که داريد،شرايط بسيار بدی را ميگذرانيد.اصل نسبتان را به باد فراموشی سپرده ايد ،وطن و کيش و آيينتان را به تاراج گذاشته ايد و ذهن و فکر تان را به بيراهه کشانده ايد،کوچکترين آرامشی نداريد و در خانه و خانواده و جامعه بيگانه ايد.
بيدار شو برادر که اگر خود را بيدار نکنيد،پروردگارعادلمان شمارا باتلنگری سخت ازخواب غفلت و آشفته بيدار ميکند و نتايج خيانتها،ظلمها ،حق کشی و حق خوريها ،قدرت طلبی ها و تجاوزها وثروت اندوزيهايتان را باقدرت خواهد دادو خواهی ديد که پيروزی نماييها و شاديهای کاذب و رجزخوانی هايتان به کجا ختم خواهدشد.اميدوارم تماميتان ازرهبران تا نوکران ،ازآمران تا عاملان و ازرئيسان تا زيردستانتان که در اين نظام نفرين شده سهمی دارندباشند و ببينند حق چطور پليديها و تباهی ها و سياهی هايی که براين سرزمين پاک و مردمش سايه افکنده برميچيند. سال پيش يک نشانه بود ،يک نشانه برادر....
نظامی که تاجزاده عزيز با صلابت ،شجاعت و صداقت خود تعبير کرده به استهزاء گرفته ای و نظام متعالی خودت را که هم اکنون درايران حاکم است رانمايان کرده ای.حال به تک تک جملاتت جواب خواهم داد چون ميدانم آنقدربی حساب و کتاب و قلدرانه و غيرواقع حرف ميزنيد که تاج زاده و امثال او به تو جواب نميدهند.من هم که ميخواهم جواب دهم ميدانم اين نظرات مانيفست جمهوری ولايی اسلامی شماست و ميدانم منشوری است که ازدهان تمامی شما و ذهن رهبرانتان تراوش ميکندو تمامی مانند تو جيره خواران خوابزده که سهمی از اين حکومت داريد و منفعتی ،اين گونه سخن ميگوييد و بظاهر اعتقادداريد.
گوش بده برادر !چون فرصت آنچنان نداری که تجربه کنی و زمان بسيارزودخواهد گذشت و همانطور که تاريخ بازگو کرده نظامها ودولتهای قبل از شما به راحتی که حتی فکرش را نميکردندکناررفتند ،تو وهمکاران و همدستان بزرگ و کوچکت هم کنارخواهيدرفت و ظلم ظالم وستم ستمگرزيرپای باصلابت مردمان شجاع و اصيلمان له خواهدشد.پس به دقت بخوان .....

حال به نظامی که حاکم است و تو تشريحش کرده ای و به مولفه هايش پرداخته ای می پردازم:

گفته ای نظامی داريد که در آن خمينی هرگزنميميرد.
راست گفته ای ولی خود خوب ميدانی خمينی تا زمانی برايتان زنده است که ازافکاروصحبتهايش استفاده و سوء استفاده کنيد وگرنه سرنوشت پسرش و خانواده اش روشن کرده که خمينی چه ارزشی برايتان دارد.

گفته ای نظامی هستيد که پهلوانان در آن نميميرند.
کدام پهلوان برادر ،پهلوانهای زنده شما حسين شريعتمداری است ياروح الله حسينيان،حدادعادل است يا حبيب الله عسگراولادی ، سعيد حداديان است يا صادق محصولی ويا سعيدمرتضوی است يا رادان،نام ببر اگر کسی از نظامتان ميشناسی و خودتان او را به عنوان پهلوان قبول داريد. شايد تجاوزکنندگان به دختران و پسرانمان دست بسته مان را ميگويی يا آن بسيجيان قمه به دست يا آن مامورضدشورش که با باتوم به سرپيرزنان ميزندو فيلمها و عکسهايشان را ديده ايم.

گفته ای که الگوی زنانتان زهرا(س)است.
اين مغلطه ايست بزرگ برادر ،زهراها در جبهه مقابلتانند.آن دخترانی که در تک تک تظاهراتها ميديدم ،آنجا که مجروح شدم و آنجا که دستگيرشدم ،زنان پير و جوانی را ديدم که با تمام وجود به من کمک کردند و با اشک التماس آزادی من را ميکردند.آن کاری که خود نکردم.
دخترانی که زهراوار به مقابله با ظلم و حق کشی سردسته گروههای معترض بودند و جلوتراز مردان مبارزه ميکردندو شعارميداندو حق ازدست رفته اشان را ميطلبيديند .آری به واقع زهرا آنانند.

گفته ای نظامی هستيدکه بدون اشک برای حسين مرده است.
اين حرفت را با جان و دل تصديق ميکنم برادر.حسين شما ظلم ديده و ستم کشيده ای است که تنها افتخارش تشنه مرده ن بود و زجرکشيدن و خانواده را به خطرافکندن و فنا کردن است.ازآن حسين اسطوره ای و دلاور برای شما همان مانده که در دوماه سال سياه بپوشيد و دورهم جمع شويد و تفريح کنيد و به خيال خامتان ثوابی برای آن دنيا ببريد و به اندازه بال مگسی اشک بريزيد! تا همه گناهان و کثافتکاريتان پاک شود و به بهشت برين بعدازاين همه جنايت و بی حرمتی و ظلم و.... به راحتی وارد شويد.حسين سبزما نماد انسانيت ،ايثار،فداکاری ،شجاعت،ايمان واقعی و سلحشوری است.که ازاو به درستی درس ميگيريم تا برعليه ظلم و ستم و ناعدالتی و حق کشی در همه سطوح بجنگيم.....

۵-گفته ای که نظامی که خاک گذرگاه امام زمانش را سرمه چشمان خويش ميسازد نه اينکه استيضاحش کند.(اشاره به سخن اصلاح طلبان که امام زمان راهم ميتوان استيضاح کرد)

واقعا برای من جالب است که شما فکرميکنيد اگر امام زمانی باشد و ظهورکند ، همانطور که ميدانيم و خوانده ايم ، بخواهد عدل و جوانمردی و انسانيت و شرافت و صداقت و درستی را حاکم کند ازتو و هم مسلکانتان چه می ماند. کمی به اطرافت نگاه کن و به دقت تامل .کداميک ازين صفات در شما وجود دارد بگو و برای آن مثال بزن تا ماهم به شما ايمان بياوريم.
درمورد استيضاح هم فکرنميکنم امام زمان از پدر بزرگ و بلندمرتبه اش صالحتر و عادلتر و شايسته تر باشد که مردم زمانش روبروی او نه استيضاح که مورد بدترين توهينها و تهمت ها قرار ميگرفت و بعنوان خليفه خداو جانشين رسولش هيچ عکس العملی نشان نميداد و حق مردم _حتی خائنان و بيعت شکنان و منافقان_ميدانست که اورا مورد بازخواست قرار دهندو تازمانی که جنايت و خطای غيرقابل پوششی نميکردند با آنان ستيزنميکرد.

گفته ای که نظامی داريد که در مدل توسعه اش هيچکس نبايد له شود.
اينهم ازآن نيرنگ کاريها و سفسطه بازيها و دغل کردنهای مکررتان است ..برادر عزيز نظام شما در چه زمينه هايی توسعه يافته است،ميتوانی نام ببری؟ازلحاظ اقتصادی ؟فرهنگی ؟ اجتماعی؟ ورزشی؟ امنيتی؟در چه ؟شايد اينکه ميبينی هرروز سلاحهايتان افزوده تر ميشود يا جيبهای عمالتان پرتر ميگردد ياآنگاه که مافياگونه به هرچه دست ميگذاريد صاحب ميشويد و يا اينکه وقتی ميبينی که شکمهايتان بزرگتر و محاسنتان انبوه تر ميگردد ،به نظرت اينها مدلی از توسعه اند که هيچ کس هم مورد تعدی و ظلم و بی عدالتی و حق کشی قرارنگرفته و له نشده......

گفته ای نظامی هستيد که شهرام جزايری را به بند ميکشد.
خوب اين درست که آنهم خودت خوب ميدانی يک تصفيه حساب سياسی بود نه گرفتن يک مجرم . فقط کافيست به حسابهای بانکی بعضی از آقازادهها يتان نگاه بيندازی تا ببينی شهرام جزايری سنگ ريزه است در کوه مال مردم خوريها.
پاليزدار را فراموش کرده ای ،او جانبازبود و وفاداربه اين نظام که برمبنای شجاعت و ايمانی که داشت ،ميخواست مفاسد های اقتصادی را آشکارکند –و کمی هم آشکارکرد-ولی اکنون در اوين است و دوران محکوميتش چندساله اش را ميگذراند،اوين برادر!!. پس اين سخنانتان مانند گفتاررييس جمهور تقلبيتان فقط يک شعاراست و هدفتان ازبيانش گمراه کردن ذهنها به سمت و سوی ديگر.

گفته ای نظامی داريد که برای مکاتب الحادی پشيزی ارزش قائل نيست.
اين حرفت را تصديق ميکنم که آنقدر اعتماد بنفس کاذب و تکبر درشمانفوذ کرده که بغير از خود کسی و سخنی و مکتبی را نميتوانيد بپذيريد و حتی اجازه دهيد کسانی غير ازشما بينديشند و ابرازعقيده کنند و به زبان بياورند.ماهم وقتی که کودک بوديم فکرميکرديم که کشورمقدسمان و نظام مقدسش و رهبرمقدسش همه نظرکرده خداييند و جای همه آنها که زيرپرچم اين نظامند و عقايد رهبران را گوش ميدهند و اعتقاد دارند در بهشت برين است و همه بغير ازما جانی و دزد و بی دين و مفسد ند.ولی وقتی کمی سنمان بالا رفت و درک و آگاهيمان با تحصيل و تجربه و مطالعه افزوده شد فقط به اعتقادات گذشته مان افسوس خورديم .اميد وارم شما هم بزرگ شويد برادر.

گفته ای نظام شما هولوکاست را افسانه ميپندارد.
نميدانم ميدانی يا نه که اسرائيل هيچ زمانی اينگونه دنيا را پشت سرخودنداشت و رئيس سابق موساد بسيارخرسند بود ازاين سخنان چون در تاريخ سرزمينشان هيچ رهبرکشورمسلمانی اينطور آب به آسيابشان نريخته بود. آنقدر کارها و حرفهايتان متناقض و بدون سياست و هدف مشخصی است که من هم مانند بسياری از هموطنانم گاهی دچارتوهم ميشوم که نکند شما از اسرائيل آمده ايد و برای منافع آنان کارميکنيد.
ميبينی خودتان هم نميدانيد بايد به کدام سمت حرکت کنيد و حيرانيد .حتی حرفهای تندتان در مورد دشمنانتان هم به سود آنها تمام ميشود.

گفته ای نظامی هستيد که حزب الله را دوست و صهيونيستها را دشمن ميشماريد.
بهتربود ميگفتی تفرقه افکنی و آتش اختلافات را در کشورهای ديگرروشن کردن و تروريست تربيت کردن ومسلح کردن شبه نظاميان و ايجادرعب و ترس در لبنان را هدف خودقرارداده ايدو سرمايه های کشورخود را بدون حساب و کتاب به دست بيگانه و جنگ افروزان دادن وبهانه برای اسرائيل و آمريکا وديگران درست کردن برای کشتار غيرنظاميان و بيگناهان وفروش سلاحهايشان اين دوست داشتن و دشمن انگاشتن چه معنايی دارد ،نميدانيم....
نميدانم ميدانی يا نه که آمريکا در اين ۵ سال چند ده ميليارددلار سلاح به کشورهای همسايه مان فروخته ؟
واگرمسلمانی برايتان ملاک است پس چرا برای کشتار و قلع و قمع مسلمانان چچنی درروسيه و مسلمانان اورومچی در چين کوچکترين عکس العملی را نشان نداديد.بازهم ميگويم که،نميدانيم و اگرميدانيد و اينگونه سخن ميگوييد که ديگر حرفی نيست.

گفته ای که نظام شما ۳۰۰۰سانتريفوژ راه اندازی کرده و جک استراوها (وزيرامورخارجه انگليس که با همتای ايرانی در زمان خاتمی به توافق رسيدند)هم هيچ غلطی نميتوانند بکنند.
هيچ غلط که نه! ولی ميبينی و متاسفانه خواهی ديد چگونه با حساب و کتاب و اين قطع نامه های کاغذپاره کمرشما را ميشکنند .تا به حال انديشيده ای غنی سازی اورانيمی که ذخايرش تا چندسال آينده تمام ميشود چه ارزشی دارد.دنيارا مقابل خودتان قرار داده ايد بعدشما ورهبرتان چشمانتان را بسته ايد و سرگرم گردن کشيها و شلوغ کاريها ی بی حساب و کتاب وحرفهای بی ادبانه و تهديد آميز آن متقلبد عوام فريبيد.

ازنظام خود گفته ای که در آن سکولاريسم واژه ای نجس است.
آقای برادر که کاش جرات داشتی و اسمت را مينوشتی تا من دائما تورا برادر خطاب نميکردم.
راستی من و امثال من بايد بترسيم از آشکارنشدن ناممان تو ديگرچرا ؟چرا هميشه مخفی هستيد؟چرا هميشه حتی زمانی که به مردان و زنان اين سرزمين حمله ميکنيد و عملی مقدس را –به باورخود انجام ميدهيد –ماسک برچهره داريد؟چرا هميشه پنهانيد،مگرشما برترنيستيد،مگردر اکثريت نيستيد و مگربه خدانزديکترنيستيد و به وظيفه الهی خودعمل نميکنيد؟پس چرا هميشه پنهانيد!؟
ازسکولاريسم گفته ای و آنرا نجس تلقی کرده ای. مگرتوضيح المسائل مينويسی که کلمه را نجس ميدانی؟در مورد اين مکتب مترقی که باعث شد جلوی سوءاستفاده کنندگان دينی را در مسيحت بگيرد و تاحدودی دربرابرفاشيسم و ناعدالتی بايستد وباعث پيشرفت ورفاه نسبی کشورهای غربی شود ، ميتوانی در مورد اين مکتب سياسی مطالعه و کنکاش کنی و حتی بحث. شماکه ديگر مشکلی نداريد ميتوانی طبق روال معمول چندتن ازنخبگان سياسی يا نويسندگان و روزنامه نگاران و کسانی که در اين زمينه صاحب قلمند و تفکر دستگيرکنی و هنگام بازجويی با او به تبادل نظر در محيط آزاد و باز! زندانهايتان بپردازی و پس از آن در اين زمينه نظر بدهی و حتی نفی کنی .پس بدون تفکر و مطالعه چيزی را نه بپذير و نه رد کن.اين جمله کليد تمامی رستگاری هاست برادر عزيز ،اميدواربودم درنظام متعاليتان اين را به تو و نه تو به همه مان ياد بدهند ولی افسوس که ماهرچه داريم خود يادگرفته ايم مگر خزعبلات و منحرفاتی که از ابتدای کودکی در مغز و وجودمان کاشتيد.

گفته ای نظامی هستيد که در آن سروشها و گنجيها را مرتد ميداند.
چرا؟چون مانند شما فکرنميکنند ،چون بيشتر از شما به تحقيق و مطالعه و تفکر پرداختند.و به اين نتايج رسيده اند؟ ،چون اشتباهات گذشته را يادآوری ميکنند و از آن درس ميگيرند.چرا ، ميشود يک دليل قانع کننده بياوری؟

گفته ای که نظامتان هرفتنه ای را که آمريکا و انگليس و اسرائيل برای سرنگونی آن طراحی ميکنند در نطفه خفه ميکند.
چگونه است که نميتوانيد درک کنيد که اکثريت مردم ديگر ازتو و امثال تو و افکارتان و عملکردتان و رييس جمهورتقلبيتان و رهبرمتکبرتان خسته شده اند. چرا اين نارضايتيها را به خارج نسبت ميدهی ؟مگر به اطرافتان نگاه نميکنيد، به مردم شهرو کشورت باچشمی بازنگاه کن که ملت خسته اند ،خسته از اين همه بيداد و ناعدالتی ،اين همه تجاوز و تعدی به حقوقشان ،ازاين همه دروغ و ريا و تزوير و نيرنگ ،اينهمه حق کشی ،ببين که خسته اند . ميتوانم ساعتها برايت بنويسم و مورد به مورد اشاره کنم که مردم ايرانمان از چه ها خسته اند.ميدانم که ميدانی و برای سرکوب و ظلم بيشتر اينها را به خارج نسبت ميدهی .
کاش مذهب سياه ولايتی صفوی گونه تان به شما اجازه کمی آزادانديشی را ميداد.
ولی اين را بدان مذهب مردم ما سبزاست و سرخ و خواهی ديد که در آخر چه کسانی متهم به معامله با بيگانگان و چوب به آتش آنها ريختن خواهندشد....

گفته ای نظامی هستيد که فرهنگ عاشورا را فرهنگ انسانسازی ميداند نه خشونت.
تاکنون ازاين همه تکيه و هيئت و دسته جات چه تعداد انسان راستين بيرون آمده -اگرمنظورتان آن باتوم بدستان و قمه بدستان بدهيبت نباشد.-چه تعداد تا حرفهايت را تصديق کنم .من خود بشخصه بارها به اينگونه مجالس و مکانها رفته ام و تنها چيزی که نديدم فرهنگ بود چه برسد به فرهنگ انسانساز!
مردممان هم کمابيش فهميده اند که عاشورای واقعی حسين يعنی شجاعت ومردانگی و دلاوری و مردم داری و ايثار و ازخودگذشتگی و راستی و حق خواهی و حق طلبی .همه اين صفات را به عينه در جنبش سبز بعد از انتخابات ديدم خصوصا عاشورای ۸۸ که نماد عينی اين صفات مقدس بود.يادت هست که نظام حق کش و مردم خوار و دروغی و پرريايتان تا چه ميزان دراين روز به سرنگونی نزديک شد....

گفته ای که نظامتان غرب را به زانو درآورده.
نميدانم تو امثال تو به اينگونه حرفها و نظرات اعتقاد داريد يا خير.اما اگر واقعا اعتقاد داريد اين را بگويم که مادر زمينه سياسی فقط توانستيم آنها را بيشتر متحد کنيم ودر زمينه اقتصادی بازار خوبی باشيم برای شرکتها و کارخانه هايشان و رونق دهيم رشد اقتصاديشان را.و در زمينه فرهنگی با اشتباهات و رفتارها و صحبتهای مقاماتمان اجازه دهيم تاريخ و فرهنگ و پيشينه مان را ناديده بگيرند و به استهزاء. بيا کمی آگاهانه بينديشيم و شرايط دنيا را بررسی کنيم تا به واقعيتها بهتر پی ببريم، تا اينقدر حرفهای بدون پايه و اساس نزنيم.
و در مورد کسانی که ميدانند که اينگونه نيست و به زبان مياورند ميگويم که هرچه دل تنگتان ميخواهد ميتوانيد بگوييد ، آرزوهايی که فکرميکرديد بوقوع ميپيوندد و هيچ نشد و گفتن اينکه ما سلطان جهانيم و ابرقدرت و بسرعت در حال پيشرفت و دنيا در مقابلمان زانو خواهد زد .حتی برگی ازدرختی نخواهد افتاد ،زهی خيالان باطل برادر.

گفته ای که نظامی هستيد که مطرودين امام را غيرخودی ميداند.
شما فکرميکنيد که واقعا امام خمينی معيار حق و درستی است؟و هيچ اشتباهی نداشت و معصوم بود.فکرنميکنم که نزديکترين اعضای خانواده اش و شاگردان نزديکش هم اينرا قبول داشته باشند.ولی ميدانيم که بسياری ازسرکردگانتان هم مانند مصباح يزدی –که اکنون مرادتان شده است - مقبول او نبودند و نزديکانش به واقع مطرود شمايند پس اين سخنت هم جايی در حقيقت ندارد.

گفته ای نظامی هستيد که طبق فرمايش امامش روحيه سرمايه داری را با روحيه مبارزه در تضاد ميداند.
برای توصيف اين جمله فقط همين رابگويم که در نظام شما کدام نهاد،سازمان يا ارگانی وجوددارد که خودتان آنرا متهم به فساد نکرديد.يکی را نام ببر تابدانيم مثلا وزارت نفت،مخابرات،ايران خودرو،شورای نگهبان ودبيرمادام العمروپسرش،امامان جمعه ،سپاه و شرکتهای هرميش،بنيادمستضعفان و روسای سابقش،بانکها،دانشگاه آزادو.........
درمورد دوم هم بگويم که اتفاقا برعکس نظرگفتاری امامتان سرمايه هاست که شما را به مبارزه و حفظ اوجب واجبات تشويق ميکند و انگيزه ميدهد....

گفته ای نظامی هستيد که ولايت فقيه را طبق فرموده امامش همان ولايت انبيا ميداند.
در اين سخن توضيحی نيست که خودبيانگر همه چيزاست و هيچ چيز.

گفته ای که نظامی هستيد که تا پای جان ،پای ولايت فقيه ايستاده است.
دوست دارم بدانم و ببينم که اگرولی فقيه تان ازدادن بودجه و قدرت و مقام و اعتبار به تو و دوستانت دست بردارد.همينگونه سخن ميگويی و اعتقاد داری يا خير؟ ميدانم و ميدانی بسياری با دادن اين همه مزايا هم به ولايت فقيه جعليتان پشت کرده اند و دنيا را با پشيزی معامله نکرده اند.ميخواهی نام ببرم وحسرت بخوری که چگونه زور و زر نتوانست آنان را بفريبد و حق را به مصلحت و پست و مقام و ثروت نفروختند فکرميکنم با بسياری از همرزمان سابق اين نظام در زندانهايتان آشنايی.

گفته ای که نظامی داريد که شکست و عقب نشينی را ازقاموس خودحذف کرده است.
فکرکرده ای که گردنکشی و خودنمايی دردنيا و پيش روی غرب و ازطرف ديگر باج دادن به کشورهای کوچکترو ضعيف تر-که يک دستشان درگردنمان است و دست ديگرشان در جيبمان- برای همراهی با ما معنايش اين جمله است.
قطعنامه های سازمان ملل و تصويب شدنهايش با اکثريت قاطع را فراموش نکرده ايم.
عقب نشينی از حق ايران ازدريای خزر و حقوق مسلممان در خليج فارس و منابع مشترک گازی و نفتی را بياد داريم و ميبينيم.ايستادن کشورهای کوچک همسايه مان در مقابلمان و تهديداتشان را متاسفانه نظاره ميکنيم .
سياستهايتان باعث اتحاد بيسابقه دنيا بر عليه مان شده و شيرغران ايرانی را که ميتوانست در بهترين شرايط در طول تاريخ باشد را طوری به بند کرده ايد که نه تنها در برابر مثلا اژدهای چينی زانو زده که در مقابل سوسمارهای امارات هم حرفی برای گفتن ندارد.نابود کردن اقتصاد و صنعت کشور و واردات بی حساب و کتاب اگر معنيش عقب نشينی نيست پس چه هست؟شايد کلمه جديدی ميشناسی که تو جيه کننده اين حرفها باشد که بغير ازاين بنظرکودکان هم براحتی متوجه ميشوند!

گفته ای نظامتان ميخواهد روی پای خود بايستد و ميتواند.
اينکه ميخواهيد اينگونه باشيد و آرزوهايی داريد را ميدانم ،ولی اگربتوانيد يا خير نميدانم؟
اگرکشوری ميساختيد که ازلحاظ صنعتی و توليدی قوی بود و احتياجی به واردات و صنعت و علم کشورهای ديگرنداشت آنوقت ميشد گفت آری ،ولی حال که چادرمشکی سرمادرانمان هم صددرصد وارداتی است و ۳۰ سال نتوانستيم اين پارچه را توليدکنيم يا در صنايع نفت و پتروشيمی و بسياری ازصنايع ديگرکارخانه ها بدليل نبودن قطعات و مواداوليه يا با ظرفيت پايين و يا خوابيده اند و صنعتگرانمان عطايش را به لقايش بخشيده اند ديگر چه ميگويی برادر و روی کدام يخ آرزوهايت را مينويسی؟کشور مان با اين اقتصاد و صنعت دلال ساز و دلال پرورش هيچ زمانی با اين حکومت روی پای خود نخواهد ايستاد.

گفته ای نظامی هستيدافتخارآفرين.
ميشود بگويی در چه زمينه هايی و کمی واضحتر تشريح کنی اين سخنانت را.
شايد در زمينه اعدام کردن مردمش يا به گلوله بستن جوانان شجاعش يا با چماق برسر پيران زدن يا زندانی کردن نخبگان و بيگناهان ، يا پايمال کردن و دريغ کردن کمترين حق متهمانش ويا سنگسارکردنهايتان و يا شايد افتخارتان اينست که با يکسری عربده کش و چماق بدست به هر مجلس و مراسم و تجمعی و حتی خانه های مردم حمله ميکنيد، باشد.در چه برادر دوست دارم يک مورد منطقی و قابل قبول ارائه کنی و بگويی در چه؟ در سياست يا شرافت ، در اقتصاد يا جوانمردی درعدالت يا راستی ،در دمکراسی يا پيشرفتهای صنعتی ،فرهنگی و يا حتی ورزشی ....
بيدارشو برادر اگر خودت را به خواب نزده باشی!

و در آخرگفته ای نظام شما آمده است تا دنيا را متحول سازد و خواهد نمود.
فکرنميکنم لازم باشد يادآوری کنم که نظامتان حتی نتوانسته با اين همه امکانات ذهن خردسالانش را متحول کند و کودکان ديروز که در خفقان و فضای بسته و بدون امکانات دهه ۶۰ بزرگ شده اند تيری شده اند که قلب نظامتان را خواهد دريد.

نميخواهم حرفهايم را تکرار کنم که همين ميزان کافيست ولی بدان و آگاه باش که اين دنيای فيزيکی با همه زيباييها و لذتهايش بزودی خواهد گذشت و آنان به سعادت و رستگاری و نيک بختی ميرسند که در راه حق و راستی قدم بردارند .کاش تاريخ را بيشتر ميخوانديد و اگر خوانديد اينگونه وارونه نميخوانديدکه سرنوشت حکومتهايی مانند اين حکومت خودشيفته و مغرور وحق کش و خودفريفته و رهبران و سرانش عاقبت به کجارسيده است.
شبيه به اين حکومت در سراسر تاريخ اين جهان بوده و هست ،اما ملتها و سرزمينها وحکومتهايی ماندگار و الگو شدندکه از گذشته خود و ديگران درس گرفته اندو يافته اند که مردمسالاری و دمکراسی و عدالت و آزادی و حقيقت سالاری نه بعنوان فضيلت که راهی است بی چون وچرا برای رستگاری و سعادتمندی وخوشبختی و پيشرفت سرزمينهايشان ، برعکس ما با آن پيشينه پرافتخار در حال درجازدنيم.
البته به نظر من مردم سرزمينی که در قلب اين جهان ايستاده اند و آرزوهای بزرگی مانند نياکان راست منش و حق طلبشان دارند بايد اينگونه ناملايمات و سختيها و زشتيها را تحمل کنند تا روزی بر قله اين جهان بايستند،مانند گذشته هايی دور.
۱۱۰سال مبارزه مستمر برای عدالت و آزادی و دمکراسی به نتيجه خواهد رسيد و خدايمان کمک خواهد کرد تا اهداف مقدسمان را منصه ظهور برسانيم و باشيم کمکی در راستای جريانهای الهی در اين دنيا.و گوش فراده به اين کلام مولا علی که در نهج البلاغه خواندم و لازم ديدم اينجا بيان کنم که در کلمات قصارشماره ۳۷۳ به مردم شام فرمود:
ای مومنان !آنکه بيند ظلم وستمی ميرانند يا مردم را به منکری ميخوانندو او به دل خود آنرا نپسندد،سالم مانده و گناه نورزيده ، آنکه آنرا به زبان انکارکرد،مزديافت و از آنکه به دل انکارکرد برتر است و آنکه با شمشير به انکاربرخواست تا کلام خدارا بلند و گفتار و کردار ستمگران و ظالمان پست گردد او کسی است که راه رستگاری را يافت و بر آن ايستاد و نوريقين دردلش تافت.
و آخراينکه تو و امثال تو هم که لايق باشند با بازگشت به اين جريان مثبت و روشن سوار براين کشتی خواهند شد و الا زيرامواج اين کشتی جزنابودی و تباهی و ازدست دادن جايگاه انسانيتان هيچ نخواهيد ديد جزاندکی لذت زودگذر از ثروتمندشدن وقدرتمندشدن و روح آنی شدن ناحق در اين دنيا .

پروردگارا همه مارا به راه راست و خوبی هدايت فرما راه آنان که به سعادت رسيده اند و نه را گمراهان.


مهران پايدار
تيرماه۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016