جمعه 22 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض به شرکت نماينده ايرانی تبار پارلمان سوئد در يک همايش دولتی در ايران در ديدار با رئيس تشکيلات حزب حاکم سوئد (مودرات)

در پی فاش شدن شرکت رضا خليلی ديلمی نماينده پارلمانی حزب حاکم سوئد (مودرات) در يکی از همايش های ايرانيان خارج از کشور در ايران که در روزهای پيشين توسط دولت جمهوری اسلامی سازمان يافته بود و اعتراض گسترده ايرانيان سوئد، روز پنج شنبه ۱۲ اگوست ديداری بين مهرداد درويش پور از جمعيت پشتيبانی از مبارزات مردم ايران با خانم ليز لوت فرولين، رئيس تشکيلات حرب مودرات که بزرگترين حزب در دولت ائتلافی دست راستی سوئد است صورت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دراين ديدار مهرداد درويش پور در تماسی با رهبران حزب مودرات، نسبت به شرکت رضا خليلی ديلمی در همايش دولتی در يکی از شهرهای استان گيلان اعتراض کرد و آن را به نوعی تاييد جمهوری اسلامی توسط نماينده حزب مودرات در پارلمان سوئد دانست. درويش پور خواستار انتقاد ديلمی از شرکت در اين همايش و در صورت دفاع از اين اقدام خواستار استعفای رضا ديلمی از نمايندگی پارلمان شد و از حزب مودرات نيز خواستار فاصله گرفتن از اين اقدام و تجديد نظر در عضويت ديلمی در حزب شد.
رئيس تشکيلات حزب سوئد تاکيد کرد که حزب سير وقايع را دنبال کرده و طبيعتا نسبت به اقداماتی که ميتواند به چهره حزب آسيب زند، توجه دارد. خانم ليز لوت فرولين انگيزه و علافه اشان به اين ديدار و گفتگو را در اين راستا دانسته و اشاره کردند که آنها تنها روايت آقای ديلمی را شنيده و مايل به شنيدن روايت منتقدان هستند. علاوه بر آن اضافه کردند که بنا بر قوانين سوئد تنها خود نماينده می تواند در باره استعفا ار نمايندگی پارلمان تصميم بگيرد. ايشان اضافه کردند که تنها ۸ هفته از نمايندگی پارلمانی آقای ديلمی بافی است و در دور انتخابات بعدی نه تنها ايشان در ليست کانديداهای مجلس نيستند بلکه هيچ مسئوليت حزبی ديگری نيز به ايشان واگذار نخواهد شد.

در گفتگويی با راديوی سراسری سوئد پژواک، رضا خليلی ديلمی درمورد سفرخود به ايران و شرکت دراين همايش پاسخ داده است:
"رضا خليلی ديلمی در گفتگوی خود با پژواک گفته است که پايه گزار صندوق تجارت اسکانديناوی ايران است، اما تاکيدکرده است که اين صندوق هنوز فعاليتی را درايران انجام نداده است. دراين رابطه اضافه کنيم که سايت شهرداری تبريز در آذرماه سال گذشته درخبری به نقل از وزير کشور جمهوری اسلامی، مصطفا محمد نجار درمورد طرح احداث يک تله کابين تفريحی دراين شهر نوشت که اجرای اين طرح را با سرمايه ای معادل ۶۰ ميليارد ريال اتاق بازرگانی اسکانديناوی و ايران به عهده دارد. دراين خبر، شهرداری تبريز به عنوان کارفرما و شرکت مهندسين مشاور سبزانديش پايش به عنوان مشاور معرفی شدند".

در زير گفتگوی راديوی پژواک با رضا خليلی ديلمی و مهرداد درويش پورازجمعيت پشتيبانی از مبارزات مردم ايران در استکهلم را می شنويد.

http://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016