دوشنبه 1 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افتتاح خط توليد دو شناور نظامی جديد در ايران، وزير دفاع: عکس‌العمل ما دربرابر تهاجم دشمنان قابل پيش‌بينی نخواهد بود، ايسنا

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح گفت: با توليد انبوه شناور سراج يک و نسل جديد شناور ذوالفقار قدرت دفاعی و سرعت عمل و چابکی نيروی دريايی کشورمان به طور چشمگيری افزايش می‌ِيابد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار احمد وحيدی در مراسم افتتاح خط توليد شناورهای جديد نيروی دريايی در جمع خبرنگاران درباره مقابله ايران با هرگونه تعرضی به آب و خاک کشورمان اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری و رييس‌محترم جمهور نيز گفتند، ما به هيچ کشوری تهاجم نخواهيم کرد و به سوی همه کشورهايی که مشروعيت داشته باشند، دست دوستی دراز می‌کنيم. به دشمنان‌مان هم گفته‌ايم که مواظب رفتار خود باشند. در برابر هر تهاجم نظامی هم که از سر نادانی و جهالت اتفاق بيفتد با عکس‌العمل گسترده واکنش نشان خواهيم داد، عکس‌العملی که برای دشمنان ما قابل پيش‌بينی نخواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که آيا در دريای خزر نيز برای دفاع از منافع کشورمان پيش‌بينی‌هايی شده است؟ گفت: سياست جمهوری اسلامی بر غير نظامی بودن دريای خزر است. البته قدرت‌های فرامنطقه‌ای مايل هستند که اين دريا را نظامی کنند و ما نيز تجهيزات و تمهيدات لازم را در اين دريا پيش‌بينی کرده‌ايم و حضور قدرتمندانه و در چارچوب همکاری‌های مشترک با ساير کشورهای همسايه را در اين دريا خواهيم داشت.

به گزارش ايسنا وزير دفاع در مراسم افتتاح خط توليد شناورهای جديد نيروی دريايی درباره اين شناورها گفت: شناور سراج ۱ يک شناور تندروی تهاجمی راکت‌انداز برای مناطق با ‌آب‌وهوای گرمسيری طراحی شده است.

وحيدی اظهار کرد: برای طراحی و ساخت اين شناور از پيشرفته‌ترين و جديدترين فناوری‌ها استفاده شده است. سرعت، ‌کارآيی و قدرت مانور اين شناور بالاست و بدنه سراج ۱ فايبرگلاس و مجهز به امکانات پيشرفته بومی مخابراتی و ناوبری الکترونيکی است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی کابين در شناور سراج يک به گونه‌ای است که در سرعت بالا در داخل کابين ارتفاعات و سر و صدا احساس نمی‌شود، همچنين در شرايط طوفانی دريا سرنشينان آن شدت امواج را احساس نمی‌کنند.

وزير دفاع در تشريح ويژگی‌های نسل جديد شناور موشک‌انداز ذوالفقار نيز گفت: اين شناور يک شناور گشت دريايی است و طراحی آن براساس حمله سريع به کشتی‌های دشمن انجام شده و مجهز به موشک و تيربار است. کارآيی مناسب، ‌سرعت بالا، مانور سريع و دريانوردی خوب از ويژگی‌های نسل جديد شناور ذوالفقار يک به شمار می‌رود. بدنه اين شناور براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است و از پيشرفته‌ترين تجهيزات بومی مخابراتی، ناوبری و الکتريکی برخوردار است.

وحيدی تصريح کرد: ان‌شاءالله با توليد انبوه شناور سراج يک و نسل جديد شناور ذوالفقار قدرت دفاعی و سرعت عمل و چابکی نيروی دريايی کشورمان به طور چشمگيری افزايش می‌ِيابد.

وزير دفاع اين دستاورد بزرگ را به فرماندهی معظم کل قوا، ‌نيروهای مسلح و ملت شريف ايران تبريک گفت و افزود: امروز جمهوری اسلامی ايران با پشتوانه عظيم صنعت دفاعی و نيروهای مقتدر توانمند و مجهز دريايی سپاه و ارتش قادر است با قدرت، ‌صلابت امنيت خليج فارس،‌ دريای عمان و تنگه هرمز را در بالاترين سطح تامين نمايد.

وی درباره شناور ذوالفقار و سرعت آن، گفت: با توجه به وزنی که اين شناور دارد سرعتش جزو بی‌نظيرترين شناورهای در کلاس خود در دنياست.

وزير دفاع در پاسخ به اين سوال که چه نوع موشکی روی اين شناور نصب می‌شود؟ اظهار کرد: ما می‌توانيم روی اين شناور موشک نصر را نصب کنيم که بسيار ارزشمند است و قدرت تخريب و هدف‌گيری بالايی دارد.

وی درباره‌ افتتاح اين دو شناورگفت: اين دو شناور بومی هستند و تجهيزات به کار رفته در آن نيز بومی می‌باشد و نيروی دريايی کشورمان با استفاده از دستاوردهای بزرگی که دارد با توان بالا می‌تواند تمام منطقه‌ استحفاظی خود را تامين امنيت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016