دوشنبه 1 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيش‌نويس قانون احزاب تا آخر شهريور تکميل می‌شود، ايسنا

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب درباره صحت اخبار مربوط به درخواست مجوز احزاب نزديک به ائتلاف رايحه خوش خدمت از وزارت کشور گفت: ما از متقاضيان گرايش سياسی‌شان را نمی‌پرسيم.

محمود عباس‌زاده‌ مشکينی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين راستا تاکيد کرد:‌ ما به عنوان دبيرخانه وزارت کشور از شهروندی که به ما مراجعه می‌کند و درخواست مجوز فعاليت دارد گرايش سياسی‌شان را سوال نمی‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: من اصلا اطلاع ندارم که اين مجموعه‌ها درخواست مجوز داده‌اند يا خير.

عباس‌زاده با تاکيد دوباره بر اين‌که ما از متقاضيان نمی‌پرسيم که شما طرفدار چه کسی هستيد، بنابراين نمی‌دانيم اين افراد چه کسانی هستند، خاطرنشان کرد: اين موضوع به ما ربطی ندارد.

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب گفت: برخی مواقع وظيفه‌ ما ندانستن است و ما تفتيش عقيده نمی‌کنيم. اصلا من در اين مورد حرف بزنم بد است و شما بايد من را مواخذه کنيد که چرا در اين باره حرف زده‌ام.

وی گفت: طبق قانون اساسی فعاليت احزاب آزاد است مشروط به اين‌که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی و موازين اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکند، قانون احزاب نيز بر همين مبنا تنظيم شده است.

عباس‌زاده همچنين از پايان يافتن مرور حدود ۷۰ درصد از پيش‌نويس قانون احزاب خبر داد و گفت: اين پيش‌نويس تا اواخر شهريور تکميل خواهد شد و از آ‌نجا که اين کار با نمايندگان مجلس مشترک است احتمالا تحت عنوان طرح در اختيار مجلس قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016