پنجشنبه 4 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه جمعی از دوستان مهديه گلرو :روزگار، روزگار شريف کشی است، جرس

شب سه شنبه جمعی از فعالان سياسی و دانشجويی و همچنين خانواده های زندانيان سياسی به مناسبت تولد مهديه گلرو، به ديدار خانواده وی رفتند و ياد وی را در شب تولدش گرامی داشتند.

به گزارش جرس، در اين ديدار دوستان مهديه از خاطرات خود درباره وی گفتند و با محکوم کردن ادامه بازداشت او و افزوده شدن يک سال حکم جديد به دوران حبس وی، آرزو کردند هر چه زودتر مهديه و ديگر ياران دربندش از زندان آزاد شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين گروهی ديگر از دوستان مهديه گلرو با نگارش و انتشار نامه ای، تولد او را تبريک گفتند و “شجاعت” او و ديگر زندانيان سياسی را “قابل احترام” دانستند.

مهديه گلرو فعال دانشجويی و عضو شورای دفاع از حق تحصيل، از آبان ماه سال گذشته در زندان به سر می برد و تاکنون به رغم بيماری گوارشی، نتوانسته است از مرخصی استفاده کند.

متن نامه دوستان گلرو، به شرح زير است:

۲۵ سال از زندگی ات گذشته است و حالا داری هشتمين ماه زندانت را سپری می کنی، برای جشن تولدت تو را به اجرای احکام می برند و برای هديه، سه سال حکم به حبس ات می دهند. هديه ای که هر چند ناخوشايند است برای تو و ما، ثابت می کند حاصل ۲۵ سال بهار زندگيت چه اندوخته گرانقدری است؛

تو ستاره ای و به همين دليل ساده ولی تلخ همراه با ديگر ستاره های اين سرزمين دربندی؛ همراه با مجيد دری ها، با ضيا نبوی ها، با شيوا نظرآهاری ها.

تو با شهامت و شجاعی؛ که اگر نبودی مانند شجاعانی چون نوريزاد و مومنی زندانی ات نمی کردند.

تو نمونه دانشجويان آزادی خواهی، اسفا که اين روزها، روزهای اسيری دانشجويان و آزادی خواهان است، بهاره هدايت را ببين، ميلاد اسدی ها، مجيد توکلی ها، علی پرويزی هاو کوهيار گودرزی ها را ببين.

تو خار گلوی استبدادی، چون سحرخيزها، مثل طبرزدی ها و ديگر سروهای آزاده ای که به ظلم محبوس اند.

تو شريفی مهديه، دريغ، روزگار، روزگار شريف کشی است؛ اگر نبود زيدآبادی ها و صميمی ها و مليحی ها و… قدر بايد می ديدند نه بند.

مهديه ما دوستانت به تو ستاره ی با شهامت آزاده ی شريف، سلام می کنيم و به احترامت از جای برمی خيزيم.

ميلادت مبارک


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016