پنجشنبه 4 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا احمدی‌نژاد "هيتلر جديد" است؟! اهدای کمک مالی دفتر رئيس‌جمهوری به يکی از مراکز خيريه يهوديان، آفتاب

رسانه‌های غربی همواره تلاش می‌کنند «محمود احمدی‌نژاد» رئيس‌جمهور ايران را در اذهان مخاطبان‌شان به صورت يک هيولای دژخيم و ترسناک تصوير کنند. اين رسانه ها او را گاهی «ضديهود» و حتی«هيتلر جديد» می‌نامند.
آفتاب: آمارها نشان می‌دهد که دست کم ۲۵ هزار يهودی در ايران زندگی می‌کنند. اين عدد نشانگر بزرگ‌ترين جامعه يهوديان در خاورميانه و خارج از «اسراييل» (سرزمين‌های اشغالی فلسطين) است.

اين جملات بخش‌هايی از گزارشی است که روز پنج‌شنبه در روزنامه قدس منتشر شده است. در اين گزارش آمده است: رسانه‌های غربی همواره تلاش می‌کنند «محمود احمدی‌نژاد» رئيس‌جمهور ايران را در اذهان مخاطبان‌شان به صورت يک هيولای دژخيم و ترسناک تصوير کنند. اين رسانه ها او را گاهی «ضديهود» و حتی«هيتلر جديد» می‌نامند. اما اگر اين ادعاها درست است، پس چرا در انتخابات اخير، بيشتر يهوديان ايران به «احمدی‌نژاد» رأی دادند؟ آيا ممکن است بيشتر آنچه ما درباره «احمدی‌نژاد» می‌دانيم، براساس شايعات بی‌اساس و هياهوی رسانه‌ای بنا شده باشد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين پاراگراف از يک مقاله خبرگزاری «بی.بی.سی» اقتباس شده است: «دفتر (محمود احمدی‌نژاد) به تازگی مقداری کمک‌های مالی به بيمارستان يهوديان تهران اهدا کرده است. اين بيمارستان يکی از ۴مرکز خيريه يهوديان در سراسر جهان است و سرمايه‌اش از سوی يهوديان تبعيدی خارج از کشور تأمين می‌شود، اين مسأله از آن جهت اهميت دارد که دريافت کمک مالی مؤسسات خيريه محلی از خارج از کشور، بيشتر ممنوع بوده و ممکن است اتهام دخالت بيگانگان را به دنبال بياورد».

آيا «هيتلر» ‌هيچ‌گاه به يک بيمارستان يهودی کمک می‌کرد؟ آن‌طور که به نظر می‌رسد اين مقايسه با «هيتلر»، چيزی نيست جز تلاش نااميدانه‌ای برای شستشوی مغزی مردم آمريکا و به ما هيچ اطلاعاتی درباره واقعيت وجودی احمدی نژاد و حاکمان ايران ارايه نمی‌دهد.

«جاناتان کوک» از نويسندگان سايت خبری «انتفاضه الکترونيک» در مقالاتش نشان داده است، آقای «احمدی‌نژاد» هرگز تهديد نکرده که «يهوديان» را نابود و يا از صحنه گيتی محو کند- هرچند رسانه‌های غربی بارها اين جمله را از او نقل قول کرده‌اند. اعتراض و نکوهش او و ديگر رهبران ايرانی متوجه اشغال‌گری اسراييل در سرزمينی است که از آن فلسطينيان است و مقايسه آن با ساير سيستم‌های حکومتی نامشروع مانند حکومت «شاه» - که روزگاری بر ايران حکومت می‌کرد - رژيم آپارتايد آفريقای جنوبی و امپراتوری شوروی است. تهديدهای «احمدی‌نژاد» و ساير رهبران ايران متوجه اسراييل و ايالات متحده و در واکنش به تهديدهای اين دو کشور است، نه يهوديان.

در اين گزارش آمده است: در شهر تهران، ۶ قصابی «کوشر» (گوشت برای يهوديان)، بيش از ۱۱ کنيسه و تعداد بی شماری مدرسه يهودی وجود دارد و هرگز هيچ يک از دولت‌های ايران، تصميم به تخريب اين مراکز نگرفته‌اند. جالب اينکه، يهوديان ايران در سفر (يا نقل مکان) به هر کشور ديگر - از جمله اسراييل - آزاد هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016