پنجشنبه 4 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موسوی: روند ريزش بدنه مخالفان جنبش سبز تسريع شده است، کلمه

در اين ديدار مهندس ميرحسين موسوی ضمن ابراز تاسف از ۵ ماه بازداشت انفرادی محمدرضا جلائی‌پور در طول سال گذشته، گفت : يکی از نشانه های ملموس، مرئی و رو به رشدی که زير پوست جامعه در جريان است روند ريزش تدريجی حاميان دولت و رويش بدنه جنبش سبز است .


ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد با محمدرضا جلائی‌پور، مدير پويش موج سوم که به تازگی از زندان آزاد شده است، ديدار و گفت وگو کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار مهندس ميرحسين موسوی ضمن ابراز تاسف از ۵ ماه بازداشت انفرادی محمدرضا جلائی‌پور در طول سال گذشته، گفت : يکی از نشانه های ملموس، مرئی و رو به رشدی که زير پوست جامعه در جريان است روند ريزش تدريجی حاميان دولت و رويش بدنه جنبش سبز است . اتفاقاتی از جنس چنين برخوردهای ناعادلانه و تاسف‌باری با جوانان نخبه، افتخارآفرين، قانون‌گرا، اخلاقی و متدين از جمله عواملی است که توجه وجدان‌های بيدار را بيشترجلب می‌کند، سرعت اين ريزش و رويش را افزايش می‌دهد و در نظام باور و مواضع مخالفان جنبش سبز ترک‌های بيشتری ايجاد می‌کند که پس از مدتی آثار خود را در رفتار افرادی که به واسطه چنين برخوردهای کوری دچار ترديد و سپس تغيير می‌شوند ، نشان می‌دهد.

دکتر زهرا رهنورد نيز ضمن ابراز خرسندی از آزادی محمدرضا جلائی‌پور، گفت : متاسفانه بسياری ازاين برخوردها بر اساس تصميم‌گيری‌های روزمره انجام می شود و عاملان چنين برخوردهايی در عمل طرحی منسجم و کلی ندارند که در چارچوب آن تصميم بگيرند و آثار مخرب و هزينه‌های رفتارهای خود را بسنجند.

محمدرضا جلائی‌پور، دارنده مدال طلای المپياد ادبی و رتبه يک کنکور سراسری سال ۸۰ و دانشجوی ممتاز دانشگاه های تهران، لندن و آکسفورد تابستان سال گذشته نيز ۸۸ روز را در سلول‌های انفرادی زندان اوين گذرانده بود و بعد از آن يک بار ديگر نيز در مراسم دعای کميل معروف بازداشت شده بود.

جلايی پور برای بار سوم نيز شصت و شش روز در انفرادی نگهداری شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016