جمعه 2 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به جای مصاف با دشمن، به جنگ با ملت رفتيد، بيانيه زهرا رهنورد در تقبيح اهانت به خانواده‌های باکری و همت، کلمه

جرس: در پی حمله گروهی به خانواده شهيدان همت و باکری، در مقابل منزل مهدی کروبی و بازداشت چند ساعته پسر شهيد حميد باکری، زهرا رهنورد با صدور بيانيه‌ای اين عمل را به شدت تقبيح کرد.

به گزارش کلمه، روز گذشته، زمانی که خانواده شهيد باکری و همت به ديدار مهدی کروبی می رفتند، فاطمه اميرانی، همسر شهيد حميد باکری، از سوی ماموران لباس شخصی با سلاح گرم تهديد شد و مورد ضرب و شتم شديد آنها قرار گرفت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علاوه براين، خانواده‌های شهيدان همت و باکری در اين هفته از ديدار با ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد منع شدند.

خانواده شهيد همت و خانواده شهيد باکری که در پی ديد و بازديدهای همه ساله در هفته "دفاع مقدس" به ديدار نخست‌وزير دوران جنگ و زهرا رهنورد رفته بودند که با ممانعت شديد نهادهای امنيتی روبه‌رو شدند.

متن کامل اين بيانيه به شرح زيراست :

نمی دانستم معنای «کربلا منتظرماست بيا تا برويم»، اين است که زن و فرزند شهيدان را سرکوب و دستگير کنيد. البته شهدا به کربلا رسيدند اما هيچ می دانيد شما دولتمداران به کجا رسيده ايد؟ پس از خشونت،کشتار، شکنجه و زندانی کردن فرزندان ملت، توسط قدرتمداران کينه توز، اينک نوبت خانواده شهداست که مشخصا به عنوان دست مريزاد ايثارهای آن جوانان پاکباخته، به اهانتی ننگين به خانواده های باکری و همت منتهی شد.

اهانت به همسر و فرزندان شهيد همت ،ضرب و شتم همسر شهيد باکری، دستگيری احسان باکری که جانانه به دفاع از مادرش پرداخت، تحفه ای بود که در بزرگداشت دفاع مقدس، نصيب خانواده های سرداران جنگ شد.

جای آنست که خون موج زند در دل لعل/ زين تغابن که خزف می شکند بازارش

ای شمايان که به اين ظلم امر کرديد، شمايان که اين ظلم را محکوم نکرديد، چه جانشينان خوبی بوديد برای آن سرداران ! چه خوب پرچم خونين آنها را که به زمين افتاده بود، بر دوش گرفتيد.

به جای مصاف با دشمن، به جنگ با ملت رفتيد، آن جوانان ايثارگر، آن سرداران خون سرخ خود را پيشمرگ استقلال و ازادی ايران کردند، اما شما در هفته دفاع مقدس، زن و فرزند آنان را تکريم نکرديد بلکه کتک زديد و دستگير کرديد.

از آنها، هرگز نپرسيديد جوانی خود را در بيوه زنی، تنهايی و يتيم داری چگونه گذراندند؟، هرگز نپرسيديد چگونه از خون شهيدان پاسداری کردند؟

از سلحشوری های اين بانوان و از رشادتهای فرزندان شهيدان تقدير نکرديد اما يادتان باشد که جهان هستی می بيند و می شنود و “عالم محضر خداست “.

يادتان باشد که به نام آنها بزرگراه ساختيد، بزگراه همت، باکری، بروجردی و ديگران. اما خانواده های آنها را بزرگ نداشتيد. با نام و ياد آنها، برای خود مشروعيت کسب کرديد، اما خون آنان را پاس نداشتيد.

با اين روشها به باورهای مردم خيانت کرديد. اما امروز، بدانيد و مطمئن باشيد که نام زهرا(س) و علی و حسين عليهم السلام که از زبان شما به هنگام زندانی کردن و ضرب و شتم زنان و مردان پيرو زهرا جاری می شود، هيچ کس را نمی فريبد.

مطمئن باشيد لکه سياهی بر چهره خود پاشيديد که به آب زمرم و کوثر سفيد نتوان کرد.

زهرا رهنورد
۱مهر ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016