دوشنبه 15 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: هر اقدامی عليه ايران، پايان سيطره و هيمنه دشمنان را به همراه دارد، ايسنا

رييس جمهوری اسلامی ايران عصر يک‌شنبه با استقبال اميرقطر وارد دوحه پايتخت قطر شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود به فرودگاه بين‌المللی دوحه مورد استقبال شيخ حمد بن خليفه آل ثانی امير قطر قرار گرفت.


احمدی نژاد و امير قطر تاکيد کردند:

ضرورت گسترش همکاری‌های ايران و قطر با هدف کاهش تهديدات فرامنطقه‌يی

رييس‌جمهوری اسلامی ايران و امير قطر بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور با هدف ارتقای امنيت و کاهش تهديدات فرامنطقه‌يی تاکيد کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر يک‌شنبه در نخستين دور از مذاکرات خود با امير قطر با اشاره به افزايش همه جانبه و روزافزون مناسبات دو کشور گفت: گسترش همکاری‌های ايران و قطر و حفظ هوشياری‌ مقامات دو کشور می‌تواند موجب ايجاد امنيت پايدار در منطقه و کاهش تهديدات فرامنطقه‌يی شود.

رييس‌جمهور هم‌چنين خاطرنشان کرد: تحکيم مناسبات ايران و قطر می‌تواند به بهبود و تحکيم هر چه بيش‌تر روابط کشورهای منطقه کمک کند.

شيخ حمد بن خليفه آل ثانی نيز در اين ديدار با تاکيد بر لزوم گسترش همکاری‌های دو کشور خاطرنشان کرد: در شرايط کنونی جهان و با توجه به تحولات منطقه‌يی، افزايش سطح همکاری‌ها و مناسبات ايران و قطر می‌تواند به نفع دو ملت و ارتقای ضريب امنيت و ثبات منطقه باشد.


رييس‌جمهور در ديدارنخبگان و ايرانيان مقيم قطر:


برپايی نظم عادلانه، دنيايی سرشار از امنيت و آرامش به وجود می‌آورد

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) رييس جمهوری اسلامی ايران با بيان اين‌که « نظام حاکم در دنيا يکجانبه و يکطرفه تنظيم شده است» تصريح کرد: نظام موجود قصد دارد با کشتار و غارت ملت‌ها،منافع سرمايه‌داران را تامين کند و امروز تنها ملتی که قادر است نظم عادلانه‌ای را در جهان برپا کند، ملت ايران است از اين رو ماموريت امروز ايرانيان برپايی پرچم فرهنگ، عدالت، معنويت، صداقت، شجاعت، عشق و صميميت است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در ديدار نخبگان و ايرانيان مقيم قطر با بيان اين‌که « امروز ماموريت و مسووليت ملت ايران بسيار سنگين است خاطر نشان کرد: نقش ايران در تاريخ تمدن، فرهنگ و علم و نيز صيانت از ارزش‌های انسانی بسيار برجسته است و هيچ ملتی به اندازه ملت ايران در توليد علم و برپايی فرهنگ نقش نداشته است.

وی افزود: ملت ايران در طول تاريخ به مبارزه با ظلم و حمايت از مظلومان پرداخته است و امروز نام ايران در ميان ملت‌های گوناگون اميدآفرين است.

وی با اشاره به بلندآوازه بودن نام ايران در جهان تصريح کرد: هنگامی که نام ايران در جهان مطرح می‌شود، ويژگی‌های برجسته‌ای مانند ارزش‌های الهی، فرهنگ، هنر، علم و ادب به اذهان ملت‌ها متبادر می‌شود.

رييس‌جمهور گفت: در ۳۱ سال گذشته همه قدرت‌های درجه يک دنيا تلاش کردند از مطرح شدن نام ايران در دنيا جلوگيری کنند و در حالی که در هشت سال جنگ تحميلی سيم خاردار را در اختيار ايران قرار نمی‌دادند، صدام را به پيشرفته‌ترين سلاح‌ها تجهيز می‌کردند زيرا آن‌ها تصور می‌کردند می‌توانند جلوی شکوفايی ملت ايران را بگيرند اما دشمنی‌های آنان موجب پيشرفت و فشارهای آن‌ها موجب افزايش قدرت ايران شد و همچنين اعمال تحريم‌های گوناگون، ايران را در عرصه‌های گوناگون به موفقيت رساند.

وی در ادامه با اشاره به روابط ايران و قطر گفت: مناسبات دو کشور برادرانه، دوستانه و رو به گسترش بوده و در مهمترين موضوعات منطقه‌ای و بين‌المللی دارای ديدگاه‌های واحدی هستند و امروز نيز برای حل مشکلات و خنثی کردن طراحی‌های دشمنان در منطقه برنامه‌های مشترکی را پيگيری می‌کنند.

وی با اشاره به پيشرفت‌های ايران در بخش علم و فناوری اظهار کرد: ايران پيشرفت‌های بسياری را در بخش‌های علمی داشته است به گونه‌ای که در بيشتر بخش‌ها جزء چند کشور اول دنيا می‌باشد.

احمدی‌نژاد گفت: در مقطعی دشمنان تلاش داشتند ايران را در منطقه منزوی کنند، اما با خنثی شدن طراحی‌های آنان، امروز ايران به قدرت اول منطقه تبديل شده است البته هنگامی که دشمنان به اين قدرت ايران اعتراف می‌کنند يعنی اين‌که کشورمان جزء کشورهای اول جهان است.

وی پيشرفت علمی ايران را در دنيا خيره کننده دانست و گفت: اگر ايرانيان فرصت پيدا کنند به سمت قله‌های پيشرفت حرکت کرده و راه را برای پيشرفت ديگر کشورها باز می‌کنند زيرا هم به لحاظ سابقه تاريخی و هم به لحاظ توانمندی‌ در سطح بالايی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: ايرانيان در هر جای دنيا که باشند سفير فرهنگ ايران زمين يعنی يگانه‌پرستی هستند. ملت ايران هيچ‌گاه بت‌پرست نبوده و هميشه يگانه‌پرست و طرفدار صلح، عدالت و مظلومان بوده است.

گفتنی است ايرانيان مقيم کشور قطر در گفت‌وگويی صميمانه با رييس جمهور مشکلات خود را مطرح کردند و دکتر احمدی‌نژاد نيز به بررسی اين مشکلات پرداخت.

همچنين در اين ديدار منوچهر متکی وزير امور خارجه، نسرين سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری رييس‌جمهور، مرضيه وحيد دستجردی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اسفنديار رحيم مشايی رييس دفتر رييس‌جمهور حضور داشتند که به طور جداگانه مسايل و مشکلات ايرانيان مقيم قطر در زمينه‌های گوناگون را مورد رسيدگی قرار دادند.


برپايی نظم عادلانه، دنيايی سرشار از امنيت و آرامش را برای بشريت به وجود می‌آورد

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور ايجاد تغيير و اصلاح مناسبات جهانی را مستلزم مشارکت همگانی در فضای دوستی و براساس عدالت دانست و تصريح کرد: شکل‌گيری و برپايی نظم عادلانه، جهان را از سقوط نجات داده و دنيايی عاری از نگرانی و سرشار از امنيت و آرامش برای بشريت به وجود می‌آورد.

احمدی‌نژاد در ديدار جمعی از سفرای مقيم کشور قطر اظهار کرد: جهان بدون يک نظم واحد انسانی و عادلانه قادر به ادامه حيات نيست و امروز گسترده‌ترين ارتباطات اجتماعی وجود نظم واحد را مورد تأييد قرار داده نظمی که ابعاد سياسی، اقتصادی، اجتماعی و امنيتی جهان را سامان دهد.

وی با بيان اين‌که « نظام موجود در جهان پاسخگوی نيازهای بشريت نيست» خاطرنشان کرد: نظام حاکم بر جهان برآمده از کينه‌ورزی‌ها و جنگ‌های خانمان برانداز است و در طول دهه‌های گذشته نتوانسته است امنيت، رفاه و صلح پايدار را برای بشريت به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ظلم‌ها، بی‌عدالتی‌ها و زخم‌هايی که در جهان وجود دارد حاصل نظامات ظالمانه حاکم بر جهان است و روح بشر را می‌آزارد. امروز از شرق آسيا تا آفريقا و آمريکا مشکلات سياسی و اقتصادی بسياری وجود دارد که نظام موجود قادر به حل اين مشکلات نيست. وجود بيش از سه ميليون فقير در جهان حاصل نظام برآمده از جنگ اول و دوم جهانی است اين نظام نتوانست است پس از گذشت شصت سال مساله فلسطين را حل کند و اخيراً نيز در رفع مشکلات عراق و افغانستان عاجز مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور با تاکيد بر اين‌که « امروز جهان نيازمند نظم جديدی است» گفت: بايد نظم جديد مبتنی بر عدالت، دوستی و احترام به ملت‌ها و نوع انسان‌ها باشد. نظمی که آزادی حقيقی، رفاه حقيقی و پيشرفت را برای همه ملت‌ها به ارمغان آورد. نظمی که مانع اشغالگری و آدم‌کشی شود در اين نظم بايد تک‌تک انسان‌ها محترم بوده و از حقوق برابر برخوردار باشند.

وی افزود: در نظم جديد نبايد ملت‌ها به پيشرفته، عقب‌مانده، توسعه يافته و توسعه نيافته تقسيم شوند و نبايد در آن عده خاصی از حقوق بالاتر و ويژه برخوردار باشند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به حضور نظامی آمريکا در عراق اشاره و اظهار کرد: صدام برای مدت‌ها مورد حمايت کسانی بود که بعدها عليه وی لشکرکشی کردند. صدام سنگين‌ترين جنگ را عليه ملت ايران به راه انداخت و در اين جنگ از بمب‌های شيميايی استفاده کرد و تمام قوانين جنگی را زير پا گذاشت، اما صدام با چنين شرايطی مورد حمايت دولت‌هايی بود که بعدها آن‌ها به بهانه اسقاط صدام و کشف سلاح‌های ممنوعه به اين کشور حمله کردند. در اين حمله نظام موجود بر جهان و سازمان‌های برآمده از آن غائب بودند به طوری که سازمان ملل بعد از اشغال عراق مجوز صادر کرد. همچنين پس از سقوط صدام و عدم کشف سلاح در عراق، آمريکايی‌ها با ماندن در اين کشور به عراق لطمه زدند؛ بنابراين اين نظم بايد جای خود را به نظم جديدی بدهد.

احمدی‌نژاد با تأکيد بر اين‌که « بايد سيستم و نظام جديد جهانی برآمده از ارزش‌های الهی، صلح پايدار، دوستی و امنيت باشد» خاطرنشان کرد: وجود چنين نظمی نيازمند حضور و نقش‌آفرينی همه ملت‌هاست و صلح و امنيت پايدار جز براساس عدالت، محبت و دوستی امکان‌پذير نيست.

وی با تأکيد بر مشارکت همه کشورها در برپايی نظم جديد جهانی تصريح کرد: اگر بپذيريم که امتياز وتو در شورای امنيت در مقطعی برای ايجاد امنيت در جهان مفيد بوده است اما با گذشت چندين سال اثبات شد که اين امتياز خود عاملی برای تبعيض، تجاوز و تضييع حقوق ملت‌ها است و به ابزاری برای جنايت جنايتکاران تبديل شده است.

وی با اشاره به جنگ ۲۲ روزه رژيم صهيونيستی عليه غزه اظهار کرد: مردم غزه در حالی که در خانه و سرزمين خود به زندگی مشغول بوده و به خاک کسی تجاوز نکرده بودند، مورد سنگين‌ترين قرار گرفته و بيش از ۱۳۰۰ نفر کشته شدند که بيش از ۵۰۰ نفر از آن‌ها زن ها و کودکان بی‌گناه بودند در اين شرايط امتياز وتو مانع از آن شد که شورای امنيت که مسوول صيانت از حقوق ملت‌ها است جلوی تجاوز رژيم صهيونيستی را بگيرد.

رييس‌جمهور افزود: متجاوزين صرفاً هنگامی که از نتيجه کشتار مردم غزه مايوس شدند و در همه جهان بر عليه آنان تظاهرات گسترده مردمی برپا شد، کشتار در غزه را متوقف کردند و نظام موجود در شورای امنيت و امتياز وتو قادر به جلوگيری از کشتار آنان نبود.

وی حمله به کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه در آب‌های آزاد را برخلاف قوانين سازمان ملل دانست و تصريح کرد: در حمله به اين کشتی عده‌ای کشته و زخمی شدند در حالی که اين کشتی حامل کمک‌ به انسان‌هايی بود که بيش از سه سال در خانه خود از آب، غذا و دارو محروم بودند.

وی با بيان اين‌که « نظام موجود در جهان به پايان راه رسيده است» گفت: برای نظام حاکم بر جهان ،امکان بقا وجود ندارد زيرا در همه عرصه‌ها شکست خورده است بحران اقتصادی فعلی در دنيا نيز حاصل اين شکست است.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود درباره چپاول ثروت‌ کشورهای آفريقايی توسط زورگويان و استعمارگران اظهار کرد: سرزمين آفريقا سرشار از معادن و ذخاير گوناگون است در گذشته از آفريقا در دوران بردگی استفاده کردند و امروز نيز برده‌داران گذشته به غارت ذخاير و معادن آفريقا مشغول هستند، اين در حالی است که بسياری از کشورهای آفريقايی در فقر به سر می‌برند.

وی دليل بحران اقتصادی حاکم بر جهان را اقدامات غلط و سوءاستفاده کلان سرمايه‌داران غربی دانست و خاطرنشان کرد: استعمارگران تلاش می‌کنند، زيان های بحران اقتصادی را از جيب ساير ملت‌ها برطرف کنند و کسری بودجه خود را به کشورهای مستقل و ملت‌های ضعيف منتقل و ثروت‌ها آن‌ها را به جيب سرمايه‌داران جهان ببرند.

وی گفت: براساس گزارش سازمان ملل بيش از يک ميليارد انسان در جهان، توانايی تهيه يک وعده غذا را برای ادامه حيات خود ندارند اين در حالی است که اگر کسری بودجه آمريکا نبود آن‌ها هيچ مشکلی نداشتند.

رييس‌جمهور به هزينه‌های بالای حضور نظامی در افغانستان اشاره کرد و گفت: جنگ در افغانستان نزديک به ۳۰۰ ميليارد دلار هزينه داشته است اين جنگ به بهانه وقوع حادثه‌ای در نيويورک اتفاق افتاد در حالی که هيچ‌گاه عامل اصلی آن حادثه مشخص نشد زيرا به گروه‌های حقيقت‌ياب اجازه بررسی موضوع را ندادند و پس از آن هم با تبليغات گسترده منطقه را محکوم کردند و از پنهان شدن تروريست‌ها در افغانستان سخن گفتند و بدين شکل به افغانستان حمله کردند. در حالی که ادعا شد در برج‌های دوقلو سه هزار نفر کشته شدند در افغانستان ۱۱۰ هزار نفر کشته شدند. نتيجه چنين اقداماتی، گسترش دايره تروريست‌ها در منطقه بود و اين همه حاصل نظام موجود در جهان است.

وی افزود: کمک به ايجاد نظم جديدی مبتنی بر انسانيت در جهان مسووليت همه ملت‌ها و انسان‌های آزاده و صلح‌طلبان است البته بايد سازوکارهای مناسب و عادلانه‌ای برای برپايی چنين نظمی ايجاد شود.

وی با بيان اين‌که « شايد اولين گام برای برپايی نظم جديد تغيير و اصلاح ساختار سازمان ملل باشد» خاطرنشان کرد: ايجاد چنين تغييری ضروری است که البته بايد همه ملت‌ها در ايجاد آن مشارکت کرده و نظمی عادلانه و انسانی را جايگزين کنند.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود در پاسخ به سوال سفير افغانستان و قطر درباره روابط ايران و افغانستان گفت: رابطه ايران و افغانستان بسيار عميق و برادرانه است زيرا دو کشور در يک حوزه تمدنی زندگی می‌کنند اکنون سه ميليون نفر از مردم افغانستان در ايران زندگی می‌کنند و يک ميليون نفر نيز در حال تردد هستند.

وی افزود: روابط اقتصادی و فرهنگی ايران و افغانستان مثبت و رو به گسترش است و روابط سياسی دو کشور نيز بسيار پايدار می‌باشد. ايران معتقد است مردم افغانستان قادر به اداره کشور خود هستند و نيازی به حضور نيروهای ناتو و نيروهای نظامی بيگانگان در اين کشور نيست زيرا امروز افغانستان دارای مجلس و دولت قانونی است و بايد به مردم افغانستان اجازه دهند تا کشور خود را اداره کنند.

وی با اشاره به هزينه ۳۰۰ ميليارد دلاری در جنگ افغانستان تصريح کرد: بودجه کشور افغانستان در سال ۲ ميليارد دلار است حتی اگر ۵۰ ميليارد دلار از اين ۳۰۰ ميليارد دلار به کشور افغانستان اختصاص می‌يافت ديگر نيازی به جنگ و سلاح نيست. افغانستان نيازمند انسانيت است و بايد به شخصيت و فرهنگ اين کشور احترام گذاشت.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به وضعيت سيل‌زدگان در پاکستان اظهار کرد: در حالی که برخی از کشورها قادر نيستند کمک‌های انسانی را به مردم پاکستان برسانند در طول يک روز چندين بمب را در افغانستان و پاکستان خالی می‌کنند.

وی با تاکيد بر اين‌که « افغانستان راه حل نظامی ندارد» خاطرنشان کرد: راه حل افغانستان، انسانی است و امروز رييس‌جمهور اين کشور نيز در جهت ايجاد وحدت و همدلی در افغانستان حرکت می‌کند.

وی افزود: اگر به جای حمله به افغانستان، تروريست‌ها را به کشورهای منطقه معرفی می‌کردند دولت‌های منطقه خود با آن‌ها برخورد می‌کردند همان‌طور که ايران با تروريست شروری به‌نام ريگی برخورد کرد اما آن‌ها به دنبال اهداف ديگری هستند زيرا شوروی پس از حمله به افغانستان نقشه معادن افغانستان را تهيه کرد و اکنون آمريکايی ها اين نقشه را با خود برده و در اختيار دولت افغانستان قرار نداده‌اند.

رييس‌جمهور در ادامه با تأکيد بر روابط مناسب و برادرانه ايران با کشورهای مستقل، دولت‌های منطقه و بسياری از کشورهای جهان تصريح کرد: ايران تنها رژيم صهيونيستی را به رسميت نمی‌شناسد و دولت آمريکا هم به‌طور يکجانبه رابطه خود را با ايران قطع کرده است و در حالی که سی سال است با ايران رابطه ندارد، از تحريم دفاع می‌کند و در حقيقت با اين اقدام خود ديگران را تحريم‌ می‌کند.

وی با اشاره به اهميت منطقه خليج فارس گفت: اين منطقه مهم‌ترين منطقه انرژی دنيا و چهارراه ارتباطی دنياست و از قرن‌های گذشته، استعمارگران به دنبال تسلط بر اين منطقه بوده‌اند اما امروز زمينه تسلط آنها وجود ندارد و تلاش می‌کنند بين کشورهای منطقه با فريبکاری اختلاف انداخته و با دروغ‌پراکنی و ايجاد بدبينی فرصتی را برای خود ايجاد کنند اين در حالی است که کشورهای منطقه صدها سال در کنار يکديگر زندگی کرده و دارای يک ريشه و فرهنگ هستند البته اين‌گونه طراحی‌های سلطه‌گران با هوشياری ملت‌ها و دولت‌های منطقه بی‌تأثير خواهد بود.

وی درباره روابط ايران و قطر اظهار کرد: امروز ميان ايران و قطر روابط برادرانه و عميقی وجود دارد البته همه کشورهای همسايه با ايران از روابط صميمانه و دوستانه‌ای برخوردار هستند. امروز همه دولت‌ها و ملت‌های منطقه از نقشه‌ها و ترفندهای دشمنان آگاه هستند و می‌دانند که دشمنان فقط به دنبال چپاول انرژی و منافع منطقه هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به شکل‌گيری همدلی ويژه‌ای ميان کشورهای منطقه، گفت: با شکل‌گيری همدلی ميان کشورهای منطقه جايی برای استعمارگران در منطقه وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به مواضع هوشمندانه امير قطر درباره مسايل منطقه‌ای و بين‌المللی تصريح کرد: مواضع امير قطر در موضوع فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان و همچنين موضوعات بين‌المللی بسيار هوشمندانه، عميق و در جهت تقويت همگرايی اسلامی است و ايران از اين مواضع دفاع کرده و در کنار کشور قطر قرار دارد.

وی تأکيد کرد: آينده از آن ملت‌های مستقل، عدالت‌خواهان و آزاديخواهان حقيقی است و بی‌ترديد در آينده سرود آزادی، عدالت، عشق و محبت در سراسر جهان نواخته خواهد شد.


احمدی‌نژاد درکنفرانس خبری با امير قطر:


اقتدار ملت ايران در برابر دشمنان، پشيمان‌کننده است


هر اقدامی عليه ايران، پايان سيطره و هيمنه دشمنان را به همراه دارد

رييس‌جمهور گفت: اقتدار ملت ايران در برابر دشمنان قاطع و پشيمان‌کننده است و هر اقدامی عليه ايران، پايان سيطره و هيمنه دشمنان را به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر يکشنبه در جريان سفر به قطر در کنفرانس خبری مشترک با شيخ حمد بن خليفه آل ثانی امير قطر روابط دو کشور را عميق، برادرانه و رو به جلو دانست و درباره موضوعات مطرح شده در مذاکرات دو جانبه خاطرنشان کرد: در اين مذاکرات موضوعات مربوط به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بين‌المللی و همچنين مسأله عراق بويژه فلسطين و طراحی‌های دشمنان برای ايجاد فاصله بين کشورهای منطقه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و برای پيشبرد منافع دو ملت و ايجاد همکاری‌های بهتر و گسترده‌تر برنامه‌های خوبی طراحی شد.

رييس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تهديدات آمريکا و رژيم صهيونيستی برای حمله نظامی به ايران اظهار داشت: روشن است هر زمانی که رژيم صهيونيستی و آمريکايی‌ها بتوانند و قادر باشند به کشورهای منطقه ضربه‌ وارد می‌کنند اما آنها قادر به انجام چنين اقدامی نيستند.

احمدی‌نژاد با تأکيد بر اينکه رژيم صهيونيستی در محاسبات ملت ايران به شمار نمی‌رود، خاطر نشان کرد: امروز رژيم صهيونيستی رو به اضمحلال است البته اميد دارد که در گفت‌وگو و مذاکراتی بی‌حاصل فرصتی را برای ادامه حيات خود پيدا کند اما ديگر اين رژيم صهيونيستی قادر نيست در غزه و جنوب لبنان اقدامی را انجام دهد.

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه رژيم صهيونيستی قادر نيست هيچ اقدامی را عليه ملت ايران انجام دهد، تصريح کرد: آنها می‌دانند انجام هر اقدامی عليه ايران به معنای پاک شدن اين رژيم از صحنه روزگار است.

احمدی‌نژاد با اشاره به ضعف نظامی آمريکا نيز گفت: امروز دولت آمريکا در شرايط نامناسبی قرار دارد و البته هيچ دليلی هم برای برخورد با ايران وجود ندارد.

رييس‌جمهور افزود: در طول تاريخ دولت آمريکا و رژيم صهيونيستی وارد هيچ جنگ واقعی نشده‌اند، آنها در ويتنام با مردم بی‌سلاح برخورد کرده‌اند و همچنين در عراق و افغانستان هم جنگ جدی رخ نداد. دولت صدام و ارتش رژيم بعثی، اصولاً صحنه درگيری را رها کرده و فرار کردند و در واقع ارتش آمريکا با سرزمينی بی‌دفاع مواجه شد در افغانستان هم هيچ کس در برابر نظاميان آمريکايی ايستادگی نکرد.

احمدی‌نژاد تصريح کرد: چه کسی باور می‌کند ارتشی که در جنگ غيرواقعی به بن‌بست رسيده و در حال خروج از عراق است بتواند وارد يک جنگ جدی شود مطمئناً در آمريکا عقلايی وجود دارند که اين موضوعات را درک می کنند بنابراين طرح موضوعاتی مانند حمله به ايران برای ايجاد جنگ روانی و ايجاد اختلاف در منطقه است.

رييس‌جمهور خاطر نشان کرد: البته کسانی هستند که در ذهن خود آرزوی ضربه زدن به ملت بزرگ ايران را دارند اما هيچ‌گاه در عالم واقع اين اتفاق رخ نخواهد داد. امروز ايران نگران انجام اقدامی عليه خود نيست بلکه نگران فلسطين، جنايت‌های انجام شده در عراق و افغانستان و توطئه‌ عليه کشورهای عربی و اسلامی است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز ايران از ادامه محاصره غزه و اينکه مردم غزه در شرايط سختی بدون آب، دارو و غذا زندگی می‌کنند، نگران است. البته ايران نگران کشته شدن مردم افغانستان، وضعيت مردم سيل زده پاکستان، تجاوزات ارتش آمريکا، بمباران مردم بی‌سلاح و تحميل مشکلات بر خاورميانه است. اين موضوعات در مذاکرات دوجانبه ايران و قطر مورد بررسی قرار گرفت و راه‌حل‌هايی برای کاهش اين مشکلات و افزايش پيشرفت کشورهای منطقه انديشيده شد.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از اين کنفرانس خبری با قدردانی از ابتکار عمل امير قطر در موضوع يمن، گفت: با تلاش‌های امير قطر امنيت کامل در کشور اسلامی يمن برقرار شد و اميدواريم همه يمنی‌ها دست به دست يکديگر مشکلات خود را برطرف کنند.

شيخ حمد بن ثانی آل خليفه امير قطر نيز در اين کنفرانس خبری به موضوعات مورد توافق در مذاکرات خود با دکتر احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: اميدواريم با توافقات انجام شده مسايل منطقه حل و فصل شود و کشورهای منطقه در امنيت و دوستی پايدار بسر ببرند.

امير قطر محاصره غزه را مهمترين موضوع منطقه و جهان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: ايران و ترکيه در کمک به مردم فلسطين و غزه نقش بسزايی داشتند که مطمئناً اگر کمک آنها نبود امروز وضعيت فلسطين بدتر شده بود.

شيخ حمد بن ثانی آل خليفه همچنين از مواضع و کمک‌های ايران به سيل‌زدگان پاکستان تشکر کرد و تصريح کرد: رييس جمهوری اسلامی ايران مواضع بسيار خوبی را در مورد پاکستان اتخاذ کردند البته قطر هم کمک‌های بشری خود را به پاکستان انجام خواهد داد.

رييس جمهور در پايان اين کنفرانس خبری دستگاه نانوسکوپ را به امير قطر هديه کرد و گفت: اين دستگاه هزار برابر ميکروسکوپ قدرت بزرگنمايی دارد و از آن در آزمايشات تخصصی پيشرفته استفاده می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: اين دستگاه ساخت متخصصان کشور ايران است و در سراسر جهان تنها پنج کشور توانايی ساخت اين دستگاه را دارند که ايران هم به اين توانمندی دست يافته است. اين هديه‌ای از تکنولوژی ايران به قطر است که می‌توانيد آن را در مراکز آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار دهيد.

امير قطر نيز پس از دريافت اين هديه خاطرنشان کرد: ايران در دهه ۴۰ يعنی زمان جمال عبدالناصر دستگاهی را به قطر هديه داد که ما هنوز از آن نگهداری می‌کنيم و خوشحال هستيم که امروز اين هديه را گرفتيم و از اين هديه نيز مراقبت خواهيم کرد.


پس از پايان سفر چند ساعته به قطر؛


رييس‌جمهور وارد تهران شد

رييس جمهوری اسلامی ايران که در صدر هياتی بلند پايه به قطر سفر کرده بود اوايل صبح امروز(دوشنبه) وارد تهران شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد با بدرقه شيخ حمد بن خليفه آل ثانی، امير قطر که در فرودگاه دوحه انجام شد، اين کشور را به مقصد تهران ترک کرد.

دکتر محمود احمدی نژاد و هيات همراه پس از پايان سفر چند ساعته به قطر، با بدرقه امير قطر از دوحه به تهران بازگشتند. ديدار و مذاکره با امير قطر، شرکت در کنفرانس خبری مشترک با شيخ حمد بن خليفه آل ثانی، حضور در مراسم ضيافت افطار امير قطر، ملاقات با جمعی از سفرای مقيم کشور قطر و ديدار با نخبگان ايرانی مقيم قطر از مهمترين برنامه‌های رييس‌جمهور در اين سفر بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016