دوشنبه 15 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی‌خبری از محمد نوری‌زاد؛ همسر نوری‌زاد: هيچ مرجع قانونی جواب سوال ما را نمی‌دهد، کلمه

با گذشت بيست روز از بازگشت مجدد محمد نوری زاد به زندان اوين هنوز اطلاع دقيقی از محل نگهداری وی در دست نيست . فاطمه ملکی ، همسر محمد نوری زاد نويسنده و فيلم ساز دربند در گفتگو با خبرنگار کلمه با تاييد اين مطلب افزود : نزديک بيست روز از بازگشت دوباره همسرم به زندان اوين می گذرد . اما ما در طول اين مدت از محلی که وی در آن به سر می‌برد بی‌خبريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاطمه ملکی، در اين روزها بارها با مقامات قضايی از جمله دادستانی تهران تماس گرفته و در مورد محل نگهداری همسرش سوال کرده است . اما مسولان قضايی اطلاع دقيقی درباره محل نگهداری همسرش به او نداده اند .او همچنين در اين مدت از امکان هر گونه تماسی با همسرش محروم مانده است.

او در اين باره گفت: نه دادستانی و نه مسئولين زندان اوين هيچکدام پاسخگوی ما نيستند. نمی‌دانيم آنها از چه می‌ترسند که نه تنها حق ملاقات يا تماس تلفنی برای زندانی و خانواده‌اش قائل نمی‌شوند که حتی از اطلاع‌رسانی ابتدايی و مختصر درباره‌ی حال و روز همسرم هم خودداری می کنند ما نمی دانيم که ايشان سلامت هستند يا نه.

محمد نوری زاد در دادگاه تجديد نظر به سه سال و نيم حبس تعزيزی محکوم شد. وی پس از اتمام دوران مرخصی اش به زندان بازگردانده شد و انتظار می رفت او نيز مانند ديگر زندانيان سياسی به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل و دوران محکوميتش را بگذراند اما تاکنون اين اتفاق رخ نداده و مسولان بر خلاف قانون از تحويل وی به اين بند خودداری کرده اند .

همسر نوری زاد ادامه داد: ما تا به حال فکرمی‌کرديم زمان اجرای حکم همسرم فرارسيده و آن سه‌سال‌ونيم حبس وی اجرا می شود؛ که دراين‌صورت آقای نوری‌زاد بايد درکنار ساير آزادگان دربند و با بهره‌مندی از حقوق اوليه‌ی خاص يک زندانی اين دوران را در بند عمومی سپری می‌کردن. اما حالا با اين برخوردهايی که از آقايان سرمی‌زند، می بينيم هيچ چيز مبنای قانونی ندارد و حتی با زندانی که حکم زندان قطعی دارد برخوردهای عجيب و غريب صورت می گيرد . ما ديگر نمی دانيم بايد به کجا مراجعه کنيم و از چه کسی بپرسيم همسرم کجاست .

او در پايان گفت :جای تاسف است که درحال حاضر هيچ مرجع قانونی‌ برای پاسخگويی و رسيدگی به خواسته‌های حداقلی ما وجود ندارد که حداقل به من و فرزندانم پاسخ دهند که همسر و پدرشان در کجا نگهداری می شود . با اينهمه ترسی نداريم و مثل هميشه دردها و شکوائيه‌های خود را به درگاه خدامی بريم . اما برای کسانی متاسفيم که بارگاه باقی و حقيقی را درمقابل دستگاه فانی و زمينی دنيا از ياد برده اند و با زندانيان بی گناه و خانواده هايشان اين گونه برخورد می کنند .

محمد نوری زاد در پی نگارش ششمين نامه خود به رهبر انقلاب در حالی که در مرخصی به سر می برد دوباره به زندان اوين فراخوانده شد . تاکنون از سرنوشت اين مستند ساز و جهادگر اطلاعی در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016