چهارشنبه 3 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدای خرد شدن استخوان ظلم از اوين طنين انداز شده است، اعتراض جبهه مشارکت به بی خبری از تاج زاده و نوری زاد، جرس

جرس: جبهه مشارکت ايران اسلامی با صدور بيانيه ای نسبت به وضعيت زندانيان سياسی و بی خبری از مصطفی تاج زاده و محمد نوری زاد ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ندای سبز آزادی، اين حزب اصلاح طلب نحوه برخورد با زندانيان سياسی را دليلی بر شکست کودتاچيان دانست و اضافه کرد: چه دليلی بر شکست محتوم کودتا از اين محکم تر که تمام حيثيت نهادهای امنيتی و نظامی که بايد حافظ جان و مال مردم و امنيت عمومی باشد، بی محابا خرج انتقام گيری و عقده گشايی شخصی می شوند و چون توان برخورد عقلی و منطقی ندارند درفش و تيغ بر می کشند و با به زندان انداختن اين عزيزان و محروم کردن آنها از بديهی ترين حقوق يک زندانی می خواهند زبان حق گوی آنها را ببرند و قلم حقيقت نويس آنها را بشکنند.

متن کامل اين بيانيه به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

در حاليکه بيش از ده روز از اسارت مجدد مصطفی تاج زاده و بيش از هفت روز از بازگشت عارفانه محمد نوری زاد به زندان می گذرد، اوج قانون شکنی را در رفتار زندانبانان سياه دل آنها می توان يافت که اوليه ترين حقوق اين عزيزان و خانواده بی پناه آنها که چيزی جز اطلاع از وضع اين بيگناهان نيست زير پا می گذارند.

چه دليلی بر شکست محتوم کودتا از اين محکم تر که تمام حيثيت نهادهای امنيتی و نظامی که بايد حافظ جان و مال مردم و امنيت عمومی باشد بی محابا خرج انتقام گيری و عقده گشايی شخصی می شوند و چون توان برخورد عقلی و منطقی ندارند درفش و تيغ بر می کشند و با به زندان انداختن اين عزيزان و محروم کردن آنها از بديهی ترين حقوق يک زندانی می خواهند زبان حق گوی آنها را ببرند و قلم حقيقت نويس آنها را بشکنند.

چه دليلی محکمتر از اين رفتار در اثبات محو کامل استقلال قوه قضاييه وجود دارد که همه ارکان آن بی رحمانه بازيچه دست بازجويان و مفتشان خدا نشناسی می شود که همراه خويش همه نظام را به ورطه سقوط می اندازند؟

چه دليلی از اين رفتار کودکانه جاهلی بهتر برای نشان دادن اينکه در نظامی که مدعی پيروی از رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است اخلاق و عدل و انصاف چون گوی بازی در ميدان ظلم گردانده می شود و لگد مال جهل و خود خواهی عده ای از خدا بی خبر می شود که دانسته يا ندانسته پروژه سرنگونی جمهوری اسلامی را به پيش می برند.

اگر هيچ دليلی بر حقانيت جنبش سبز وجود نداشت جز آنچه بر اين دو اسير سرفراز می رود، کافی بود تا هر انسان منصف وعبرت آموخته تاريخ به يقين برسد که صدای خرد شدن استخوان ظلم از درون اوين طنين انداز شده است.

تاج زاده و نوری زاد دو انسانی هستند که جز حق نگفتند و بر اين عهد خود با خدا استوار ايستادند و امروز به مثابه پرچم ايستادگی و صبر جنبش سبز هماره در ياد ما هستند چه بگذارند صدای آنها را بشنويم، چه نگذارند.

جبهه مشارکت ايران اسلامی
۳/۶/۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016