سه شنبه 16 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسعود باستانی در نامه ای به کروبی: تاوان حمايت از خواسته های قانونی ملت ايران را می پردازيد، تا آزادی روزنامه نگاران زندانی

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی - مسعود باستانی، روزنامه نگار در نامه ای به مهدی کروبی، با انتقاد از هتک حرمت کروبی، نوشته است: بنده به عنوان يکی از دوستان و علاقه مندان به شما که اکنون در زندان به سر می برم، معتقدم که امروز حضرت عالی و جناب آقای ميرحسين موسوی و خانم رهنورد که به انواع و اقسام گوناگون با محدوديت ها و تعرض ها و توهين ها مواجه می شويد؛ در واقع تاوان سنگين وفاداری و پايبندی به اصول اساسی انقلاب و دفاع از حقيقت روشن، حمايت از خواسته های قانونی و مشروع ملت ايران را می پردازيد.

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام والمسلمين کروبی

شنيدن اخبار مربوط به حوادث و اتفاقاتی که در شب قدر، ۲۳ ماه مبارک رمضان در حمله و تعرض به منزل حضرتعالی رخ داد، بسيار دردناک و تأسف آور بود.

هتک حرمت شما و خانواده محترمتان که اينک به عنوان يکی از رهبران جنبش سبز مردم ايران محسوب می شويد، نمايانگر رفتار خشونت آميز و وحشيانه از سوی کسانی است که در اين روزها به اسم حمايت از ولايت و دفاع از نظام، هرگونه برخورد و عمل غيرقانونی، غير انسانی و غير شرعی با مخالفين خويش را مجاز می شمارند و به آن مبادرت می ورزند. عده ای خشونت طلب که همانند گروه های فشار عمل می کنند و متاسفانه اکنون از حمايت قاطعانه نهادهای نظامی، انتظامی و امنيتی نيز برخوردارند؛ و لذا می توانند بدون هيچ گونه ترس يا مانعی، شب هنگام به منزل يکی از روحانيون سرشناس و يکی از ياران وفادار امام و انقلاب يورش برده و به هر نحو ممکن قصد تعرض و هتک حرمت ايشان و بيت محترمشان را در سر بپرورانند.

تاسف بار اينکه در سال های گذشته هم شاهد تکرار آن با روحانيون مستقل و مراجع عالی قدر بوده ايم.

آقای حجت الاسلام کروبی

کارنامه درخشان حضرت عالی در دفاع از آزادی و جمهوريت نظام بر کسی پوشيده نيست و همگان به روشنی از سابقه شما در مبارزات حق طلبانه مردم ايران در قبل از انقلاب و بعد از آن آگاهند. تاسف بيشتر بنده که خود را فرزند انقلاب می دانم اينجاست که دستاوردهای گرانقدر آن را توسط عده ای انحصار طلب و خودکامه روز به روز کمرنگ تر شده و رو به انزوا می رود.

چگونه می توانيم از حکومت عدل علی ياد کنيم و همزمان شاهد باشيم هنگامی که در جامعه چند نفر بخواهند در منزلی به ذکر دعا و نيايش بپردازند، بلافاصله به فتنه گری و مزدوری برای آمريکا و اسراييل متهم می شوند و عده ای بدون هيچگونه دغدغه و آزادانه بيت شريف شما را محاصره کرده و آن را به آتش می کشند، چگونه است که نيروهای امنيتی و انتظامی که مسئوليت دفاع از حقوق مسلمانان جامعه را به عهده دارند؛ در مقابل اينگونه حرکات سکوت کرده و به اين طريق عمل آنان را مباح جلوه می دهند.


جناب آقای کروبی

بنده به عنوان يکی از دوستان و علاقه مندان به شما که اکنون در زندان به سر می برم، معتقدم که امروز حضرت عالی و جناب آقای ميرحسين موسوی و خانم رهنورد که به انواع و اقسام گوناگون با محدوديت ها و تعرض ها و توهين ها مواجه می شويد؛ در واقع تاوان سنگين وفاداری و پايبندی به اصول اساسی انقلاب و دفاع از حقيقت روشن، حمايت از خواسته های قانونی و مشروع ملت ايران را می پردازيد.

من نيز که ناحق در حبس گرفتار شده ام به خدا شکوه می برم و به ايمان و عمل شما در نيل به اهداف مقدس انقلاب اسلامی و شکل گيری جامعه مردمسالاری اعتقاد راسخ دارم و اميدوارم به ياری خداوند روز به روز در اهداف خويش توفيق يابيد.

مسعود باستانی، روزنامه نگار
۱۴ شهريور ۱۳۸۹ زندان رجايی شهر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016