پنجشنبه 18 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماز عيد فطر با کروبی! واکنشی به مراسم حکومتی، بابک داد

بابک داد
شخصيت‌های سياسی و روحانيان آزاده و مردم آزادی‌خواه می‌توانند نماز فطر امسال را با نيت رسيدن به آزادی و بازيابی کرامت انسانی خويش در مقابل خانه حجت‌الاسلام مهدی کروبی برگزار کنند. اين‌گونه با اقامه نمازی خالصانه، هم به فطرت و کرامت انسانی خويش پاسخی شايسته می‌دهند و هم برای آزادی از ستم، فرشی از نياز می‌گسترند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از صبح امروز پنجشنبه، باز هم منزل آقای کروبی در محاصره نيروهای امنيتی و پليس قرار گرفته است. اين بار مأموران به اين بهانه آمده اند که نکند در "فطر"ی که به زودی فرا می رسد، "فطرت" آزاديخواهی شيخ شجاع و مردمان حق جو، بار ديگر بارگاه سلطان مستبد و ديکتاتور را به لرزه درآورد. آنها غافلند که جوهره و فطرت آزاديخواهی، با حصر و آزار و تهديد فرو نمی خوابد و برای آزاديخواهان، هر روزی که فرا ميرسد، چه عيد فطر باشد و چه عاشورا باشد، روزی برای اميد به آزادی است و هر بار که خورشيد بر پهنه ايران می دمد، اميد رسيدن به رهايی و آزادی در قلبهای آزادگان شعله ور می شود و اين اميد خجسته را بنای خاموشی نيست.

در رمضانی که گذشت، به گمانم هيچ روزه و عبادتی، بيشتر از مجاهده عملی و مبارزه آزاديخواهان با ظالمان و مستبدان نزد مردم و خدای مردم ارزش و منزلت نداشته و ندارد. در اين ماه، مهدی کروبی و خانواده اش از خانه خود در خيابان ديباجی سنگری ساختند برای مقاومتی جانانه در برابر نخوت و کبر استکبار داخلی و بارگاه خونريز او. سنگری که همچنان موجب ترس و وحشت حکومت است و همچنان به سوی آن مأموران بی شمار گسيل می کند.

با طلوع خورشيد جمعه يا شنبه، عيد "فطر" روزه داران و مؤمنين از راه می رسد. عيدی که نمازش می تواند به راستی "عبادی – سياسی" باشد و لرزه تازه ای بر کاخ ديکتاتوری بياندازد. امسال صف متزلزل مأموران حکومتی که در اطراف خانه آقای کروبی حلقه زده اند، می تواند با حرکت مصّمم و حضور مستحکم و پرشور نمازگزاران فطر شکسته شود. شخصيتهای سياسی و روحانيان آزاده و مردم آزاديخواه می توانند نماز فطر امسال را با نيت رسيدن به آزادی و بازيابی کرامت انسانی خويش در مقابل خانه حجت الاسلام مهدی کروبی برگزار کنند. اينگونه با اقامه نمازی خالصانه، هم به فطرت و کرامت انسانی خويش پاسخی شايسته می دهند و هم برای آزادی از ستم، فرشی از نياز می گسترند.

باشد که امسال از محله ديباجی تهران، به صلای آزاديخواهی فطری و انسانی ايرانيان و شيخ مهدی کروبی لبيک گفته شود. باشد که قبل از مردمان آزاديخواه، سران جنبش سبز و بزرگان سبزانديش به سوی خيابان ديباجی عزيمت کنند و همه آزادگان، نماز فطر امسال را در کنار شيخ شجاع و آزاديخواه "مهدی کروبی" و در کنار خانه تحت محاصره او اقامه کنند. اگر صبح عيد، سران جنبش سبز و عموم مردم و نمازگزاران به سوی خيابان ديباجی عزيمت کنند، می شود ماه روزه را با "شراب حقيقت" افطار کرد و نماز فطر را در آغوش آزادگی و آزادی خواند. طبيعی است مؤمنانی که خوی خونريز و چهره واقعی حکومت را حداقل در اين ماههای اخير ديده اند، مبالغ شرعی"فطريه" خود را نه به کميته امداد و سازمانهای حکومتی و نه به مراجع تقليدی که بر اين ظلمها سکوت کرده اند، نخواهند داد و خود راههای بهتری برای پرداخت اين وجوه می دانند. اگر از اين زاويه هم بنگريم ای بسا محاصره منزل آقای کروبی در آستانه روز عيد فطر، اقدامی در همين راستا باشد تا علاوه بر ممانعت از برگزاری نماز فطر غيرحکومتی مردم در کنار آقای کروبی، مأموران مانع از پرداخت وجوهات فطريه مردم به آقای کروبی شوند.

امسال در روز فطر همچنين چشمان تيزبين ايرانيان، به صفهای اول مراسم نمازحکومتی فطر دوخته شده است که مطابق سنت هر ساله به امامت آقای خامنه ای برگزار می شود. مردم هرگز نام و تصوير شخصيتهايی را که امسال در نماز عيد فطر به امامت آيت الله خامنه ای به عنوان حاکم ستمکار و خونريز جمهوری اسلامی شرکت می کنند، فراموش نخواهند کرد و از شخصيتهای سياسی حاضر در چنان نماز رياکارانه ای، هيچ عذری برای اقتداء به ديکتاتور نخواهند پذيرفت.

فرارسيدن عيدفطر بر مؤمنين و روزه داران مبارک باد. اين روز همچنين بر همه هموطنان غيرمسلمانی که دين شان "آزادگی" است و مرامشان "اخلاق و انسانيت" است، متبّرک و فرخنده باد.

فرصت نوشتن/ روزنوشته های بابک داد
www.babakdad.blogspot.com
فس بوک بابک داد:
http://www.facebook.com/pages/babak-dad-babk-dad/135566226459293?ref=ts


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016