پنجشنبه 25 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی توجهی مسئولين زندان اوين نسبت به نشت گاز در بند ويژه روحانيت و در خطر بودن جان زندانيان اين بند، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- بنابه گزارش های رسيده از درون زندان اوين به "کميته گزارشگران حقوق بشر"، در ساعات مختلف روزهای اخير، در بند ويژه روحانيت اين زندان، که سيد حسين کاظمينی بروجردی نيز در آن به سر می برد، شديدا بوی گاز احساس می شود و مسئولين ذيربط تاکنون توجهی به اعتراض ها و ابراز نگرانی های مکرر زندانيان نکرده اند.

اين در حالی است که، نشت گاز به مدت طولانی نه تنها باعث مسموميت های منجر به مرگ می شود، بلکه می تواند انفجار مهيبی را نيز به دنبال داشته باشد. لذا اين بی توجهی عمدی مسئولين، باعث به خطر افتادن جان زندانيان بی پناه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين بنابر شواهد موجود، طی ماه های اخير سوء قصدهای متعددی بصورت ايجاد درگيری،غذاهای مشکوک و يا حوادث ساختگی، در زندان عليه جان آقای بروجردی طرح ريزی شده بود، که با هوشياری زندانيان و اطلاع رسانی مجامع بين المللی به انجام نرسيد. بنا به گفته افراد نزديک به اقای بروجردی، ايشان چندين بار از سوی اشخاصی با هويت مشخص، تهديد به قتل شده اند.

پرونده سيد حسين کاظمينی بروجردی برای اولين بار در سال ۱۳۷۴ در دادگاه ويژه روحانيت گشوده شد که تا کنون باز مانده است. وی در تاريخ ۱۶ مهرماه ۱۳۸۵ مطابق با ۸ اکتبر ۲۰۰۶ در منزل شخصی خود به دليل انتقادات صريح نسبت به دخالت دين در سياست، بازداشت شد و تحت شديدترين فشارهای روحی و جسمی قرار گرفت.کاظمينی بروجردی در تاريخ ۳ آذر ۱۳۸۷ (۲۳ نوامبر ۲۰۰۸) از زندان اوين به زندان مرکزی يزد تبعيد شد و در تاريخ ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ (۱۹ آگوست ۲۰۰۹) به علت وضعيت وخيم جسمی از بند انفرادی زندان مرکزی يزد به زندان اوين منتقل گرديد. وی در طول مدت مذکور نه تنها در بيمارستان بستری نشد بلکه حتی اجازه مرخصی درمانی نيز بدست نياورد.

"کميته گزارشگران حقوق بشر" اين تهديدهای های ضد انسانی را محکوم کرده و خواستار رعايت تمامی حقوق انسانی اين زندانی عقيدتی در داخل زندان است و مسئوليت بروز هرگونه حادثه ای را مستقيما متوجه قوه قضائيه می داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016