سه شنبه 22 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار خانواده‌های زندانيان سياسی به دادستان تهران در مورد انفجارهای اوين، کلمه

کلمه _گروه سياسی:خانواده های زندانيان سياسی اوين در نامه ای خطاب به جعفری دولت آبادی ،دادستان تهران از وی خواسته اند که درباره دلايل صدای انفجارهايی که در محوطه زندان اوين شنيده شده و پس از آن زندانيان شعله های بلند آتش را در اطراف بند ۳۵۰ اوين ديده اند ،تحقيق کند .خانواده های زندانيان سياسی همچنين از دادستان تهران خواسته اند هرچه سريع تر کميته ای را مسوول رسيدگی به اين موضوع کند و نتيجه را به خانواده بزرگ زندانيان سياسی اعلام کند.

متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای جعفری دولت آبادی، دادستان محترم تهران

با سلام

يک شنبه هفته گذشته ۱۳ تيرماه در هنگام شب صدای چند انفجار مهيب در زندان اوين شنيده شد و متعاقب آن زندانيان اغلب بندها بويژه زندانيان سياسی بند ۳۵۰ شعله های آتـش حاصل از انفجارها را مشاهده کرده اند که سبب اضطراب شديد آن ها شده بود. صدای انفجارها به اندازه ای بوده که حتی ساکنان منازل نزديک به زندان اوين هم متوجه آن شده اند و هم اکنون سياهی به جا مانده از آتـش سوزی در برخی تپه های زندان به خوبی قابل مشاهده است.

فردای همان روز اغلب خانواده های زندانيان در ملاقات با عزيزان خود متوجه شوک وارده ناشی از صداهای مهيب انفجارها در چهره آنها شدند و اخبار و جزييات آن حادثه را نيز از زندانی های خود شنيدند.ما در اين مدت سعی کرديم در سکوت کامل و بدون رسانه ای کردن ماجرا ،پيگير دلايل اين انفجارها و آتش سوزی ها در اوين بشويم اما چون پاسخی در يافت نکرديم به ناچار اين نامه را خطاب به شما منتشر می کنيم.

از هفته گذشته تا کنون مسؤولان زندان و دستگاه قضايی هيچ توضيحی در مورد علت وقوع انفجار و ابعاد آن نداده اند و ما از شما می پرسيم که نگرانی های ما در مورد نحوه رفتار با عزيزانمان و شرايط غير بهداشتی حاکم بر زندان اوين کم بود که از اين پس بايد نگران وقوع انفجارهای مجهول هم باشيم .

دادستان محترم تهران

شما تاکنون اقدامات مثبتی را در باره زندانيان سياسی انجام داده ايد .ما از شما تقاضا داريم در ادامه اقدامات مثبت خود ، هرچه سريع تر کميته ای را مامور پيگيری و کشف دلايل وقوع انفجارهای اخير در زندان اوين کنيد و خود نيز بر کار اين کميته از نزديک نظارت کنيد .

ما، خانواده بزرگ زندانيان سياسی، با نگرانی زياد خواستار توضيح دستگاه قضايی در مورد علت انفجارهای رخ داده هستيم ، همچنين از دستگاه قضايی می خواهيم تضمين دهد که در آِينده چنين انفجارهايی رخ نخواهد داد. ما شخص شما را که مسئول پرونده های قضايی پس از انتخابات هستيد و همچنين رياست محترم دستگاه قضايی را مسوؤل حفظ جان و سلامتی عزيزانمان می دانيم و در مورد تکرار چنين حوادثی و همچنين تداوم وضعيت نامناسب زندانيان اوين هشدار می دهيم .

خانواده های زندانيان سياسی اوين
۲۰ تيرماه سال ۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016