پنجشنبه 25 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تفهيم سه اتهام جديد به حسن اسدی زيدآبادی، کلمه

همسر حسن اسدی زيدآبادی، دبير کميته حقوق بشر سازمان دانش آموختگان ايران، از تفهيم اتهامات تازه و تشکيل پرونده جديد به همسرش خبر داد.

عاطفه خلفی همسر اين فعال سياسی با اشاره صدور حکم ۵ سال حبس تعزيری و پرداخت يک ميليون ريال جزای نقدی برای همسرش که از ۳۱ مرداد ماه در بازداشت به سر می برد، به ادوار نيوز گفت: روز ۲۱ شهريور ماه حکم ۵ سال حبس آقای اسدی به وکيل ايشان ابلاغ شد که متاسفانه همه ما را در بهت و حيرت فروبرده است و البته اميدواريم که مرجع تجديد نظر با در نظر گرفتن جميع جهات و محتويات پرونده نظر خود را راجع به اين حکم اعلام نمايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در خصوص پرونده جديد همسرش گفت : اتهام اجتماع و تبانی عليه نظام، تشويش اذهان عمومی و فعاليت تبليغی عليه نظام به ايشان در پرونده جديدی مجددا تفهيم شده و پس از اخذ آخرين دفاع پرونده به دادگاه ارجاع شده ولی هنوز شعبه رسيدگی کننده مشخص نيست.

همسر حسن اسدی زيدآبادی يادآور شد: همسرم به مدت ۲۱ بدون داشتن قرار بازداشت و با قرار کفالتی که از همان ابتدای بازداشت به ايشان ابلاغ شده و تاکيد می کنم بدون قرار بازداشت در زندان به سر برده است و لی روز ۲۲ شهريور ايشان در تماس تلفنی که با منزل داشتند اعلام کردند که قرار کفالتشان تبديل به قرار بازداشت شده و در همين روز به ايشان ابلاغ شده است . در اين ۲۱ روز بدون اينکه به خانواده ايشان اطلاع دهند تا کفيل معرفی کنند ايشان را در بازداشت نگه داشتند.

عاطفه خلفی در پايان با اشاره به اخباری که پس از خبر ابلاغ حکم آقای اسدی و در گفتگو با وکيل وی منتشر شد گفت: لازم است که توضيح دهم که خبر حضور بازجوی آقای اسدی در روز ابلاغ حکم در دادگاه يک سوتفاهم از صحبت های ايشان بوده است.

وی در خصوص اين موضوع گفت: در واقع منظور آقای زارعی اين بوده است که ايشان چند روز قبل از جلسه محاکمه آقای اسدی پرونده ايشان را مطالعه کرده بودند و وقتی صبح روز ۱۳ مرداد ماه که جلسه دادگاه آقای اسدی بوده مجددا همان پرونده را مطالعه کرده ،متوجه اضافه شدن چند برگه ديگر به پرونده و طرح اتهامات جديد عليه آقای اسدی بوده است که اين امر قطعا در صدور رای سختگيرانه ۵ سال حبس برای ايشان در نظر قاضی بی تاثير نبوده و نکته قابل تامل اينجاست که آقای اسدی برای طرح همان اتهامات مجددا بازداشت شده و همان اتهامات اضافه شده در پرونده جديد ديگری جهت رسيدگی به دادگاه فرستاده شده است.

همسر اين فعال سياسی گفت: اميدوارم که حکم آقای اسدی در دادگاه تجديد نظر مورد بررسی قرار بگيرد چرا که صدور اين حکم سختگيرانه برای يک مجرم سياسی و فعال حقوق بشر با يک نظام حقوقی و سيستم قضايی که مدعی عدالت و تامين آزادی و امنيت شهروندان در خصوص ابراز نظراتشان است در تعارض است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016