دوشنبه 29 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از مراسم بزرگداشت بيست و دومين سالگرد جانباختگان کشتار ۶۷ در هلند، کُردانه

کردانه : روز شنبه ۱۸ سپتامبر با ابتکارکميته هماهنگی احزاب ،سازمانها وبرخی از کانون وتشکل های سياسی در هلند، مراسمی بمناسبت بيست و دومين سالگرد کشتار سراسری زندانيان سياسی ايران در تابستان ۱۳۶۷ برگزار گرديد.
نمايندگان احزاب و سازمانها ضمن اعلام مواضع سازمانی، حزب و گروه خويش بر پی گيری اين فاجعه ملی تاکيد ورزيدند.
احزاب و کانونهای شرکت کننده در اين مراسم عبارت بودند از:
جبهه ملی ايران اروپا-هلند
حزب توده ايران-هلند
حزب دمکرات کردستان ايران-هلند
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران-هلند
سازمان فدائيان خلق ايران اکثريت-هلند
کانون زندانيان سياسی ايران-هلند
کانون دفاع از دمکراسی در ايران-هلند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای فريدون ابراهيمی در مورد مواضع حزب توده ايران درمورد فاجعه ملی سال ۶۷ سخن گفت و تاکيد ورزيد که پی گيری اين فاجعه ملی تنها با همکاری، همياری و اتحاد گسترده نيروها و احزاب سياسی ميسر است.
خانم بانو صابری از زندانيان سياسی سابق است که در فاجعه ملی ۶۷ همسرش را از دست داد. ايشان از چگونگی اين رخداد تاريخی سخن گفت و بر مسئله پی گيری اين جنايت ملی نه به عنوان انتقام گيری بلکه برای باز ستاندن حق اعدام شدگان و خانواده های آنان سخن گفت.
آقای محمود جعفری از جبهه ملی بر اين نکته تاکيد ورزيد که جنايات ۶۷ هنوز پايان نيافته است و خواهان پی گيری و کشاندن عاملان اين جنايت به دادگاههای صالحه نه به عنوان انتقام بلکه برای جلوگيری از تکرار اين فاجعه شد.
آقای جهانگير اسماعيل پور( حجت) از کانون زندانيان سياسی و از بازماندگان کشتار زندانيان سياسی در زندان عادل آباد شيرازفاجعه و گستردگی اعدامها سخن گفت. همچنين ايشان افزود که ابعاد فاجعه انقدر گسترده بود که حتی توابين و افراد آزاده شده را هم در اين فاجعه به جوخه های اعدام سپردند. آقای اسماعيل پور در کتابی به نام رنج بی پايان که به تازگی منتشر شده در رابطه با اين فاجعه ملی به تفسير نوشته است.
آقای سينا کيومرث پور از سازمان فدائيان اکثريت در رابطه با قتل عام سال ۶۷ وراهکار و پيشگيری از تکرار آن سخن گفت.
آقای محمدرضا اسکندری از کانون دفاع از دمکراسی در ايران (هلند) گزارشی از قتل اعدام زندانيان در مناطق کردستان داد.
نماينده ايران کميته طی سخنانی بزبان هلندی از فعاليتهای خويش در رابطه با تلاشهای اين ارگان برای نهادينه کردن دموکراسی در ايران سخن گفت.
نماينده حزب دمکرات ايران در رابطه با مواضع اين حزب در رابطه با قتل عام ۶۷ سخن گفت و از اين واقعه به عنوان يک فاجعه ملی نام برد. ايشان تاکيد ورزيد اگر همه احزاب و گروهها نسبت به کشتار تابستان ۶۷ حساسيت لازم را نشان می دادند فاجعه کهريزک رخ نم يداد.
آقای علی جاويد نماينده اتحاد فدائيان خلق نيز ضمن قرائت اعلاميه اتحاد فدائيان بر پی گيری اين فاجعه ملی تاکيد ورزيد.
در بخش دوم نيز سخنرانان به سوالات حاضرين پاسخ دادند. مهمترين سئوال حاضرين اين بود که چگونه می شود از تکرار اين فاجعه جلوگيری کرد و چه بايد کرد.
پاسخ مشترک سخنرانان اين بود که تنها راه پيشگيری از تکرار اين جنايت اتحاد و همبستگی اپوزيسيون است و پرهيز از تک روی و کشاندن عاملين و عامرين به پای ميز محاکمه در يک دادگاه که با موازين جهانی کار کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016