دوشنبه 29 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پليس هوايی به زودی بر فراز آسمان تهران، ايلنا

- روز گذشته اولين پرواز اين هواپيما انجام شد

ايلنا: رئيس جديد پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ گفت: از اول مهر تا پانزدهم مهرماه يک آماده‌باش ۱۰۰ درصدی برای نيروهای راهنمايی و رانندگی پيش‌بينی شده و حضور ماموران در سطح شهر چشمگير و اعمال مقررات نيز جدی‌تر می‌شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار حسين رحيمی رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ امروز در يک نشست خبری که به اطلاع‌رسانی پيرامون اقدامات راهنمايی و رانندگی در ايام مهرماه اختصاص داشت، با پيش‌بينی اينکه در مهرماه بالغ بر ۳۰ درصد به ترافيک کلان‌شهر تهران افزوده می‌شود، تاکيد کرد: از شهروندان می‌خواهيم که تا جايی که مقدور است در هفته اول مهرماه از خودروی شخصی استفاده نکرده و از ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابجايی بهره‌برداری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد مهر و با همکاری ساير دستگاه‌ها افزود: از اول مهر تا پانزدهم مهرماه يک آماده‌باش ۱۰۰ درصدی برای نيروهای راهنمايی و رانندگی پيش‌بينی شده و حضور ماموران در سطح شهر چشمگير و اعمال مقررات نيز جدی‌تر می‌شود.
رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ خطاب به والدينی که دانش‌آموزان مدرسه‌ای دارند، يادآور شد: از اين خانواده‌ها می‌خواهيم تا فرزندان خود را قبل از آغاز بازگشايی مدارس با مسير رفت‌وآمدشان آشنا کنند و قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی را بيش از پيش جدی بگيرند.
سرويس مدارس برچسب و معاينه فنی داشته باشند
سردار رحيمی در ادامه با اشاره به ضوابط مربوط به سرويس‌های مدارس خاطر نشان کرد: امسال کنترل ماموران راهنمايی و رانندگی جدی‌تر بوده به طوری که خودروها بايد مجهز به معاينه فنی بوده و ظرفيت‌های سرويس را رعايت کنند تا همچون سال گذشته بر روی يک صندلی چندين دانش‌آموز نشيند.
او با اعلام اينکه رانندگان سرويس‌های مدارس بايد، رانندگان مجاز باشند، گفت: تمامی سرويس‌های مدارس بايد برچسب داشته باشند و نکات ايمنی و مقررات راهنمايی و رانندگی را رعايت کنند.
او با پيش‌بينی اينکه در ايام مهرماه روزانه بين سه تا چهار ميليون سفر افزايش پيدا می‌کند، خاطر نشان کرد: تاکسی‌هايی که در محدوده طرح ترافيک نيز به دانش‌آموزان سرويس می‌دهند بايستی تاکسی باشند و يا مجوز طرح ترافيک دريافت کرده باشند.
به گفته رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ در مهرماه امسال بيش از شش هزار اتوبوس شرکت واحد، بالغ بر ۱۲ هزار ون و تاکسی و نيز ۸۰ هزار تاکسی در تهران در کنار پنج خط بی‌آر‌تی اقدام به جابجايی مسافران مهرماه در تهران می‌کنند.
حرفی نمی‌زنم که عملی نکنم
به گزارش خبرنگار ايلنا، رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام راهنمايی و رانندگی به مواردی اشاره کرد و گفت: استفاده از نخبگان و فرهيختگان در ترافيک و اهالی علم و نيز کسانی که در اين مسير استخوان خرد کرده‌اند، با تشکيل يک اتاق فکر مورد توجه قرار می‌گيرند.
همچنين استفاده از فناوری و آی‌تی در اين بخش اهميت جدی دارد.
او افزود: با توجه به آنکه يکی از دغدغه‌های جدی مردم تاخير در رسيدگی به حوادث ترافيکی است، رفع اين معضل در دست راهنمايی و رانندگی بوده و در اين زمينه دستورات لازم به معاونان ترافيکی و عملياتی داده شده است. به طوری‌که بحث تقويت استفاده از موتور که قدرت مانور و رسيدن به ترافيک را زياد می‌کند در دست کار اداره راهنمايی و رانندگی قرار دارد.
پليس هوايی از مهرماه آغاز به کار می‌کند
رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اينکه مقرر شده تا يک گام جلوتر از گشت هوايی در اداره راهنمايی و رانندگی عمل کنيم، يادآور شد: روز گذشته اولين پرواز اين هواپيما انجام شد و به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
او با اشاره به اين طرح افزود: اين طرح با استفاده از ناوگان هوا ـ ناجا و افسران کارشناسان تصادفات انجام می‌گيرد به طوری که در اين طرح يک گام جلوتر از گشت هوايی عمل می‌کنيم، تا در زمان حوادث و ترافيک، هلی‌کوپتر در يک نقطه فرود آمده و از طريق کارشناسان به تصادفات و حوادث رسيدگی شود.
ورود ۴۴ دستگاه جرثقيل استاندارد برای حمل استاندارد خودروهای توقيفی
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار رحيمی رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه به تقويت توسعه، کنترل و تجهيز بزرگراه‌های کشور اشاره کرد و گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته اقدامات شتابانی در اين بخش انجام داده‌ايم همچنين از طريق پليس نامحسوس، بزرگراه‌ها را کنترل می‌کنيم.
او ضمن اشاره به برخورد قاطع و قانونی با تخلفات رانندگی ضمن رعايت اصل مردم‌مداری و جامعه‌محوری گفت: به زودی ۴۴ دستگاه جرثقيل استاندارد به ناوگان راهنمايی و رانندگی تهران اضافه می‌شود.
سردار رحيمی در ادامه به اين نکته اشاره کرد که روزانه بيش از چهار، پنج ساعت در سطح تهران گشت می‌زنم و به اين امر واقف هستم که مردم قوانين را رعايت می‌کنند و تنها موارد محدودی از عدم رعايت قوانين به چشم می‌خورد.
سازمان‌های دولتی از پارکينگ استفاده کنند
رحيمی با اشاره به معضل محدوديت پارکينگ در تهران گفت: متاسفانه برخی از سازمان‌ها، ادارات دولتی و حتی شرکت‌های خصوصی پارکينگ خود را به انباری تبديل کرده‌اند که طبق رايزنی با اين ادارات و دادن دستور به آنها مقرر شد تا شرکت‌ها و سازمان‌ها اجازه پارک خودروهای کارمندان خود را در اين پارکينگ‌ها بدهد، چرا که تهران با چهار ميليون خودرو و بيش از سه ميليون موتورسيکلت و وجود بخش اعظمی از خودروهای شناور جای پارک ندارد.
صاحبان موتورسيکلت برای تهيه کلاه ايمنی برای خود و سرنشينان اقدام جدی کنند، با کسی شوخی نداريم
رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به اجرای طرح جدی «ساماندهی موتورسيکلت‌سوارها» تصريح کرد: برای ايمنی تردد عابر پياده در معابر و موتورسيکلت‌سواران، صاحبان موتورسيکلت از همين لحظه برای تهيه کلاه ايمنی برای خود و سرنشينان اقدام کنند، چرا که پليس و اداره راهنمايی و رانندگی در اين زمينه با کسی شوخی ندارد.
او با اشاره به اينکه موتورسيکلت‌سواران جزو طبقه متوسط جامعه هستند، يادآور شد: با اين وجود تفاوتی از نظر قوانين و رعايت آن ميان خودروسواران و موتورسيکلت‌سواران وجود ندارد، بلکه موتورسيکلت‌سواران بايد قانون را به صورت تمام و کمال رعايت کنند.
به گفته سردار رحيمی طرح ساماندهی موتورسيکلت‌سواران با رفع نواقص طرح‌های قبلی اجرا می‌شود.
محدوده طرح ترافيک افزايش نمی‌يابد
رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد احتمال افزايش محدوده طرح ترافيک گفت: نظر کلی کارشناسان راهنمايی و رانندگی هنوز بر افزايش اين محدوده نيست، بلکه وضعيت اين محدوده در حال حاضر مناسب است.
رحيمی در ادامه از آموزش مربيان مهدکودک با قوانين راهنمايی و رانندگی و آموزش آن به کودکان خبر داد و گفت: اين کار در دست اقدام است تا به اين واسطه کودکی که از ابتدای مهرماه وارد مهدکودک می‌شود با اين قبيل قوانين آشنا شود.
توزيع کتاب پليس مدرسه از مهرماه ميان دانش‌آموزان
رحيمی در ادامه در مورد آموزش علائم راهنمايی و رانندگی با زبان شيوا و کودکانه به دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: اين کار به زودی از طريق رسانه ملی آغاز می‌شود و در ادامه کتاب «پليس مدرسه» از اول مهرماه ميان مدارس و دانش‌آموزان توزيع می‌شود. همچنين برای آموزش ماموران راهنمايی و رانندگی نيز کتاب‌هايی پخش می‌شود.
با هوشمند شدن سيستم جريمه، برگه‌های دستی جريمه حذف می‌شود
به گزارش خبرنگار ايلنا، رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه تاکيد کرد: در آينده نه چندان دور ماموران راهنمايی و رانندگی برای اعمال قانون از طريق کامپيوتر اقدام می‌کنند و سيستم جريمه و ثبت تخلف به صورت هوشمند انجام می‌شود.
او افزود: به اين طريق برگه‌های دستی جريمه حذف شده و به درب منازل متخلفين می‌رسد.
سردار رحيمی در ادامه با اعلام اينکه ترافيک تهران بدون هماهنگی مردم مرتفع نمی‌شود، يادآور شد: مردم بدانند که نبايد منافع خودشان را در بحث ترافيک بر منافع جامعی که در آن زندگی می‌کنند ارجح بدانند، همچنين مردم عادت نکنند که برای رعايت قوانين پليس را در کنار خود ببينند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016