سه شنبه 30 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ندای الله اکبر در نقاط مختلف تهران، کلمه

کلمه: فراخوان الله اکبر از سوی سايت های نوروز، ندای سبز، تحول سبز و ميزان خبر با استقبال نسبتا خوب شهروندان تهرانی در دوشنبه شب مواجه شد. به گزارش خبر نگار کلمه اين فراخوان که در فاصله ی زمانی بسيار کوتاه يعنی از روز جمعه مطرح شد به تجربه ای موفق برای اين موضوع تبديل شد. به گونه ای که عليرغم محدوديت شديد رسانه ای ايجاد شده در کشور صدای الله اکبر در برخی مناطق تهران گواه اين مساله بود که هنوز صدای رسانه ها به گوش بسياری از مردم عليرغم همه محدوديتها می رسد. اين فراخوان در اعتراض به محدوديت های صورت گرفته در هفته های اخير عليه همراهان جنبش سبز بود. محدوديت هايی که از حمله شب های قدر نيروهای لباس شخصی به منزل کروبی آغاز و به محاصره دفتر مهندس موسوی وشيخ مهدی کروبی، از سوی نيروهای امنيتی وقطع کردن آمد وشد ها منجر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش های رسيده به کلمه حکايت از آن دارد مردم در نقاط مختلف تهران ساعت ده شب نداهای الله اکبر را با هم پيوند زدند. در غرب تهران خيابان پيامبر ،ميدان پونک ،سردار جنگل ،شهرک نفت ودر شمال غرب درسعادت اباد الله اکبر مردم از پشت بام ها به هم پيوند خورد. در شرق تهران نيز از تهران پارس غريو الله اکبر به گوش رسيد. اينها در حالی است که بسياری از مردم از اين فراخوان کوچکترين اطلاعی نداشتند. بنا بر گزارش شاهدان عينی در ساعت ده وبيست دقيقه ميدان سرو سعادت آباد، مردم در ميدان ترافيک مصنوعی ايجاد کردند وبا بوق های ممتد و الله اکبر گفتن حضور سبز خود را نمايان ساختند.

تربيون های رسمی همواره از خاموش شدن وبه محاق رفتن جنبش سبز سخن می گويند و با توجه به اينکه غير از فضای سايبر، جنبش سبز رسانه ای ندارد، اين نوع استقبال شهروندان از فراخوان الله اکبر در اين فاصله کوتاه نشان داد که مردم دنبال راهی برای بيان اعتراض و سخن خود هستند. بارها تقاضای رهبران سبز برای تجمع قانونی از سوی دولت رد شده است. الله اکبر های ۲۹شهريور فاز جديدی در حرکت جنبش سبز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016