چهارشنبه 31 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حداد عادل: مجلس درباره اظهارات رئيس جمهور تصميم می‌گيرد، دفاع از واکنش لاريجانی، مهر

عضو شاخص فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی با حمايت از موضع‌گيری‌های اخير رئيس مجلس درباره جايگاه مجلس ، آن را در جهت دفاع از کيان قوه مقننه دانست و تاکيد کرد که مجلس درباره اظهارات رئيس جمهور تصميم خواهد گرفت .
به گزارش خبرگزاری مهر غلامعلی حدادعادل در رابطه با اظهارات اخير رئيس جمهور مبنی بر در راس نبودن مجلس اظهار داشت: موضع گيری آقای لاريجانی و باهنر درجهت دفاع از کيان مجلس کفايت می‌کند و البته بايد تا چهارم مهر که مجلس بعد از تعطيلات آغاز به کار می‌کند راه‌های مناسب ‌تری پيدا کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلام‌ شهر با بيان اينکه بهتر است در فضای مجلس به اين موضوعات پرداخته شود، گفت: ادامه اين موضع‌ گيری‌ها قطعاً راه مدبرانه ‌ای نيست و بايد در فضای مجلس در اين رابطه تصميم ‌گيری شود.
.
پيش از اين علی لاريجانی، مجلس را عامل جلوگيری از تعدی به حقوق ملت دانسته و آن را برای مقابله با ديکتاتوری در راس امور عنوان کرده بود.

محمدرضا باهنر نيز در مصاحبه ای تاکيد کرده است هيچ تغييری در قانون اساسی ايجاد نشده است که بتواند بحث در راس امور نبودن مجلس را مستقر کند و اين سخنان بيشتر توهمات است. اگر بخواهيم مقايسه ‌ای داشته باشيم، پيش از تغيير قانون اساسی، بنا بر اصل ۱۱۳ رئيس جمهور تنظيم کننده روابط قوای سه ‌گانه بود که مطابق اصل۱۱۰ قانون کنونی اين مسئوليت به رهبری واگذار شده است.

اين سخنان در پی آن بيان شد که رئيس جمهور در مصاحبه ای ابراز عقيده کرد که دوران در راس امور بودن مجلس پايان يافته است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016