پنجشنبه 1 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيوستن ايران به پروتکل اختياری کنوانسيون حقوق کودک، ايسنا

منوچهر متکی ـ وزير امور خارجه‌ی کشورمان ـ با حضور در مراسمی در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک، پروتکل اختياری کنوانسيون حقوق کودک درباره کودکان و درگيری‌های مسلحانه را از جانب جمهوری اسلامی ايران امضا کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، منوچهر متکی در اين مراسم در اظهاراتی، گفت: حمايت از کودک به ويژه در شرايط جنگی يکی از سياست‌های اصلی جمهوری اسلامی ايران است که نشأت گرفته از اصول عاليه‌ی مذهبی و فرهنگی ماست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: الحاق جمهوری اسلامی ايران به کنوانسيون حقوق کودک و هم‌چنين پروتکل‌های اختياری آن، بيانگر تعهد ايران به حمايت و ارتقای حقوق کودک در چارچوب قوانين اسلامی و داخلی است.

بر اساس اين گزارش، همزمان با وزير امور خارجه‌ی کشورمان رييس‌جمهور گابن و وزيران امور خارجه‌ی مالاوی و جمهوری آفريقای مرکزی نيز اين پروتکل اختياری را امضا کردند.

پروتکل مذکور به موضوع حمايت از کودکان در وضعيت درگيری‌های مسلحانه اختصاص دارد. اين پروتکل حمله نظامی به اماکنی نظير بيمارستان‌ها و مدارسی که عمدتا کودکان در آن حضور دارند را محکوم می‌کند.

پروتکل حقوق کودک هم‌چنين به کارگيری اجباری افراد زير ۱۸ سال توسط گروه‌های شبه‌نظامی را ممنوع کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016