پنجشنبه 26 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محصولی: مبانی دينی و مذهبی بايد رکن اصلی در مهدکودک‌ها باشد، ايلنا

ـ مهد‌کودک‌ها بايد به گونه‌ای کار کنند که کودکان در سن ۱۳ سالگی يک شهيد فهميده باشند
ـ اگر ضوابط اسلامی رعايت نشود با مهدکودک‌ها برخورد جدی می‌شود
ـ برای دفع زلزله دروغ نگوييد، استغفار کنيد و صدقه دهيد.


ايلنا: وزير رفاه و تامين اجتماعی از ارائه وام به مهدهای‌کودکی که ضوابط اسلامی را رعايت می‌کنند خبر داد و گفت: مهد‌کودک‌ها بايد به گونه‌ای کار کنند که کودکان در سن ۱۳ سالگی يک شهيد فهميده باشند .
به گزارش خبرنگار ايلنا، وزير رفاه و تامين اجتماعی در سيزدهمين همايش سراسری مديران سازمان بهزيستی کشور از ارائه وام به مهدکودک‌های اجرا‌کننده انضباط‌اسلامی خبر داد و تاکيد کرد: بايد مبانی دينی و مذهبی رکن اصلی در مهد کودک‌ها باشد اما متاسفانه شاهد برخی تخلفات در مهدهای کودک هستيم مقصر بنده‌ام که بايد برای نظارت بيشتر در مهدهای‌کودک يادآوری کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محصولی گفت: به مهدکودک‌هايی که مقررات و ضوابط اسلامی را رعايت کنند وام داده می‌شود تا به اين شکل مابقی مهدکودک‌ها تشويق به رعايت ضوابط اسلامی شوند، چون مديران بايد بدانند که اگر ضوابط اسلامی رعايت نشود با مهدکودک‌ها برخورد جدی می‌شود.
او گفت: کودکان در مهد کودک‌ها به دست کسانی داده می‌شود که با تعاليم اسلامی آشنا بوده و به‌خوبی بتواند کودکان را با اين اصول آشنا سازند تا با اين آموزش‌ها کودکانی پرورش يابند که در ۱۳ سالگی هرکدام، يک شهيد فهميده باشند.

علاج واقعه قبل از وقوع کنيد
وزير راه و تامين اجتماعی در ادامه با بيان اينکه بايد پيشگيری مقدم بر هر نوع برنامه‌ای باشد گفت: آمارهای مربوط به بخش پيشگيری چندان قابل توجه نيست و حتی آمار دادن در اين بخش سخت است و به راحتی نمی‌توان گفت که چقدر برای پيشگيری کار کرده‌ايم اما بايد بدانيم که پيشگيری بهتر از درمان است.
او با بيان اينکه پيشگيری برنامه‌های جذاب می‌خواهد گفت: تنها نبايد برای پيشگيری در ميان مددجويان بهزيستی کار کرد بلکه جامعه هدف ما عموم ملت ايران است به گفته محصولی سازمان بهزيستی آميخته با مباحث اجتماعی است که کار اجتماعی در سازمان بهزيستی نوعی پيشگيری است.
وزير راه و تامين اجتماعی افزود: قوانين مرتبط با وظايف سازمان بهزيستی قوانين خوبی است اما بايد به قوانين هرچه بيشتر توجه کرده و آن را عملياتی کرد وکارها را از آنجايی آغاز کرد که هزينه کمتر اما اثرگذاری بيشتری داشته باشد.

نگذاريم کارمندان دولتی با پول بيت‌المال از اينترنت استفاده کنند
وزير رفاه و تامين اجتماعی با اعلام اينکه به دنبال تبديل خدمات سنتی به خدمات الکترونيکی هستيم خاطرنشان کرد: بايد سفرهای زائد برای مردم حذف شود و حتی کارمندی که می‌تواند در خانه نشسته و ماموريت خود را انجام دهد اين اقدام برايش فراهم شود.
او با اعلام اينکه بايد ذهنمان را از انجماد ۴۰ سال گذشته خارج کنيم ادامه داد: اجازه ندهيم تا کارمندان با پول دولتی از اينترنت يا بازی‌های يارانه‌ای استفاده کنند؛ در حال حاضر کشور هند در حال توليد ميلياردها دلار نرم افزار برای شرکت‌های بزرگ غربی و آمريکايی هاست و کشور مانيز در محدوده کاری کوچک خود می‌تواند اين اقدام را انجام داده و از خدمات الکترونيک استفاده کند.
بهترين فرمول برای دفع بلای زلزله استغفار و دعا است
وزير رفاه و تامين اجتماعی در ادامه با اشاره به سخنان اخير رئيس‌جمهور در مورد زلزله در تهران گفت: ما که نمی‌توانيم دستگاهی اختراع کنيم تا جلوی زلزله گرفته شود اما خداوند اين دستگاه را اختراع کرده و آن را جلوگيری از گناهان، دعا، استغفار، رسيدگی به محرومان، صدقه دادند از خود گذشتگی و گذشت است. و اين فرمول بهترين نسخه برای دفع بلا محصوب می‌شود به طوری که اگر اسلامی شويم مثل خداوند می‌توانيم تصرف داشته باشيم.
دولت نهم و دهم نوکری مردم را می‌کند بايد با دولت‌های ديگر متفاوت باشد
به گزارش خبرنگار ايلنا، او با اشاره به آغاز نهضت ساخت مسکن معلولان و سرپرست خانوار تاکيد کرد: مطابق با مصوبه دريافت شده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تحت عنوان نهضت تامين مسکن معلولان برای تحت پوششی‌ها احداث می‌شود و سالانه ۳۰ هزار واحد به بهره برداری می‌رسد.
او افزود: زمين مورد نياز از سوی وزارت مسکن و شهرسازی به صورت رايگان فراهم شده و حتی آماده‌سازی، تاسيسات زير بنايی و عوارض زيربنا نيز به صورت رايگان در اختيار مددجويان قرار می‌گيرد.
او افزود: با همکاری سازمان بهزيستی نيز مبلغ ۲۰ ميليون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد به هر يک از واحدهای مسکونی تعلق می‌گيرد به اين صورت بدون اينکه سندی در بانک گرو گذاشته شود پروسه ساخت مسکن طی می‌شود؛ به دليل بازپرداخت ۲۰ ساله اين قسط از اجاره بهايی که در حال حاضر داده می‌شود کمتر است.
او در ادامه خطاب به مديران سازمان بهزيستی با بيان اينکه اگر پرده‌ها کنار رود هرگز حاضر نيستيد پست‌هايتان را با صدها ميليارد تومان پول يا پست‌های ديگر عوض کنيد خاطرنشان کرد: ما ضعف در ديد داريم و هرکدام از ما به اندازه‌ای که سيممان وصل است نگاه می‌کنيم در حالی که نگاه ما به اين پست بايد خالصانه باشد.
محصولی يادآور شد: دولت‌هايی در گذشته شعار سازندگی داده و يا دولتی توسعه را مد نظر قرار می‌داد اما دولت نهم و دهم که نوکری مردم، مهرورزی و عدالت گستری را شعار می‌دهد بايد به گونه‌ای ديگر عمل کند.
مشارکت صددرصدی خيرين را فراهم کنيد
وزير رفاه و تامين اجتماعی با انتقاد از عدم فراهم آوردن زمينه لازم برای مشارکت خيرين گفت: نقش خيرين در کشور ما اهميت زيادی دارد و هرچقدر بودجه برای کارها گذاشته شود نسبت به برکتی که فردخير با سرمايه خود در اختيار می‌گذارد تفاوت زيادی دارد به همين دليل بايد مشارکت صددرصدی خيرين را در امور فراهم کنيم.
اين درحالی است که هنوز برنامه‌ريزی مدونی در اين راستا صورت نگرفته است.

آمار بهزيستی در مورد معلولان با واقعيت نمی‌خواند
به گزارش خبرنگار ايلنا، وزير رفاه و تامين اجتماعی در ادامه با بيان اينکه بايد برای بکارگيری معلولان جهت استخدام در مراکز دولتی کار جدی‌تری انجام شود گفت: بايد ضريب نفوذ سازمان بهزيستی در جامعه هدف بيشتر شود و افزايش رضايتمندی معلولان بايد از اهداف اصلی اين سازمان پايه ريزی شود.
او ادامه داد: اينکه بگوييم برای معلولان حمل‌ونقل مناسب ايجاد کرده و ويلچر آنها را عوض کرده ايم فايده نداريم بايد ملاک اصلی سنجش اظهار نظر خود معلولان باشد.
محصولی گفت: متاسفانه آمارهای استانی يکنواخت نيست و مشاهده می‌شود که آمار بهزيستی در مورد معلولان با واقعيت‌ها هماهنگ نيست.
اين درحالی است که ممکن است نقطه يا استانی به دليل ويژگی خاص معلوليت زيادی را به همراه داشته باشد اما آمارها يکنواخت نيست.
به گفته وزير رفاه و تامين اجتماعی نبايد فرد نيازمندی در يک استان به دليل تشخيص بهزيستی تحت پوشش نباشد اما فرد برخورداری در يک استان نيازمند تشخيص داده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016