یکشنبه 11 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدنجار، وزير کشور: تحريم هشت مقام ايرانی نشانه استيصال آمريکاست، ايسنا

وزير کشور در واکنش به تحريم ۸ مقام ايرانی از سوی دولت آمريکا گفت: اين اقدام واشنگتن نشان‌دهنده تناقض رفتارها، استيصال و سردر گمی مقامات آمريکايی است .

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهندس مصطفی محمدنجار وزير کشور در گفت‌وگويی اظهار کرد: دولت آمريکا در تناقض شديدی در برخورد با حقوق بشر گرفتار شده و اين‌گونه اقدامات ناشيانه نشان از عدم تعادل در سياست خارجی، دخالت در امور داخلی ديگر کشورها و استيصال و سردرگمی مقامات آمريکايی می‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير کشور علت اصلی عصبانيت آمريکا را ايستادگی ملت بزرگ ايران در تمامی صحنه‌ها دانست و تأکيد کرد: پيشرفت‌های ايران اسلامی در تمامی سطوح و سخنرانی افشاگرانه اخير رييس جمهور در سازمان ملل متحد خشم آمريکايی‌ها را برافروخته است.

محمدنجار خاطرنشان کرد: پرسش سه سئوال اساسی رييس جمهور در سفر اخير از قبيل بحث کميته حقيقت‌ياب برای يازده سپتامبر، بحث تجديدنظر در حق وتو سازمان ملل و موضوع فلسطين و بحث خلع سلاح هسته‌ای و انرژی پاک برای همه، دولت اوباما را دچار پريشان گويی کرده است، سوالاتی که با منطق و استدلال، بی‌منطق بودن آمريکايی‌ها را به دنيا اثبات کرد.

وزير کشور افزود: در حالی که آمريکايی‌ها خود را منادی حقوق بشر و دموکراسی و آزادی معرفی می‌کنند، عملکرد آنها برخلاف تمامی موازين و اصول بين‌المللی است و خود بزرگترين ناقض حقوق بشر در دنيا می‌باشند.

محمدنجار با اشاره به مواردی از نقض حقوق بشر از سوی آمريکايی‌ها گفت، آنها با کاروان آزادی مقابله می‌کنند و بر کشتار مردم فلسطين صحه می‌گذارند و در عراق و افغانستان جنايات دست جمعی را رقم می‌زنند، و باز هم ادعای حقوق بشر و دموکراسی و آزادی دارند.

وزير کشور با اشاره به قطعنامه‌های مختلف دولت‌های غربی برای تحريم ايران تصريح کرد: ملت ايران تهديدهايی مانند تحريم را به فرصت تبديل خواهد کرد، و ان‌شاءالله در تمامی ابعاد به خودکفايی خواهد رسيد، همان‌گونه که در طول هشت سال دفاع مقدس بسياری از تحريم‌ها موجب تلاش بيشتر فرزندان ايران اسلامی و خودکفايی آنها در زمينه‌های گوناگون شد.

محمدنجار در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که آيا تحريم شما به عنوان يکی از ۸ مقام اعلام شده از سوی آمريکا اساساً ضربه‌ای به دارايی‌های شما می‌زند يا نه، گفت: دارايی‌های نداشته من برای آنها و هرچه دارم نيز برای آنها باشد.

وی در پايان در واکنش به ممنوع الورود شدن خود به خاک آمريکا گفت: ما هيچ‌گاه قصد سفر به خاک آمريکا را نداشته و نداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016