یکشنبه 11 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: دارايی همه مسوولان ايرانی را بلوکه کنيد، شايد آلام شکست‌هايتان در منطقه، آرامش موقتی يابد، ايسنا

رييس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اخير دولت آمريکا در عدم ويزا و بلوکه کردن دارايی‌های چند نفر از مسوولان ايرانی آن‌قدر بی‌معنا و سبک بود که به بازی کودکانه در صحنه بين‌المللی تلقی گرديد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر علی لاريجانی در نطق پيش از دستور امروز-يک‌شنبه - خود خاطرنشان کرد: متاسفانه کشوری که داعيه مديريت جهانی دارد، علاقه‌مند به بازيگوشی است، و به چنين اعمالی سرخوش است و اين قدر بی‌ضابطه در قلمرو حقوق بين‌المللی عمل می‌کند. اگر اسم اين اقدامات را مديريت جهانی می‌گذاريد و بازی با هيچ، برای شما ابتهاج‌آور است، پيشنهاد می‌کنيم دارايی همه مسوولان ايرانی را بلوکه کنيد، که شايد تشفی خاطر شود و از آلام و کدورت‌های شکست‌های پی‌درپی در منطقه، آرامش موقتی و کاذب برای خود دست و پا کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجلس شورای اسلامی هم‌چنين با تشکر از رهبران سياسی و مذهبی عراق گفت: رهبران سياسی و مذهبی کشور دوست و همسايه عراق، با تدبير توانستند بر پيچيدگی پس از انتخابات مسلط شوند و با وحدت و پيشنهاد نخست‌وزير، عرصه سياسی داخلی را سامان دهند.

وی افزود: مخصوصا در شرايط ماه‌های اخير که برخی جريان‌های بد نيت به عمليات تروريستی وسيعی دامن زدند و ايالات متحده به بهانه‌های مختلف از طرفی قصد دخالت در شئون داخلی عراق را داشت و از طرف ديگر ميدان را برای فشار از داخل بازگذاشته بود، تصميم ائتلاف، با گذشت و عقلانيت، اين حربه را از دشمنان عراق و امنيت منطقه گرفت.

رييس مجلس هم‌چنين با عرض تسليت سالروز شهادت شيخ‌الائمه، پيشوای صادقان؛ زبان بران و راستين اسلام، امام جعفرصادق(ع)، احياگر تشييع، گفت: قرن دوم هجری برای اسلام و جامعه اسلامی قرنی پر از تلاطم و پر از تحول بود. بنی‌اميه عامل کژانديشی و فتنه برای جهان اسلام، دوره افول و سقوط خود را می‌گذراندند و بنی‌عباس، که بنی‌اميه نقابدار بودند، به حکومت چنگ زدند.

لاريجانی افزود: امام صادق(ع)، درست در عصر سقوط بنی‌اميه و ظهور بنی‌عباس، زمام امور شريعت را به دست گرفت. در اين زمانه شاهد ورود افکار متنوع و متضاد در حوزه تفکر اسلامی هستيم - از زنادقه گرفته تا جبريون و اصحاب رای و افکار فلاسفه.

رييس قوه مقننه تصريح کرد:

ژرف‌انديشی و دورنگری امام(ع) باعث شد تا دوستداران اهل‌بيت(ع) را به جهاد علمی دعوت نمايد و فرصت را برای غنابخشی به فقاهت اسلامی غنيمت شمرد. در اين حرکت عظيم که از چهار هزار شاگرد در مکتب ايشان خبر داده‌اند؛ بسياری از بزرگان مذاهب مختلف شرکت می‌کردند.

وی ادامه داد: ابوحنيفه می‌گويد" کسی را داناتر و فقيه‌تر از جعفر بن محمد نديده‌ام". مالک می‌گويد "در علم و عبادت و پارسايی کسی را از جعفر بن محمد بالاتر نديدم و نشنيدم و از قلبم نيز نگذشته است". ابن شهراشور در مناقب آورده است "دانش‌هايی که از امام صادق(ع) نقل شده، از کس ديگری نقل نشده است".

لاريجانی تصريح کرد: اين حرکت علمی آن‌قدر در علوم اسلامی گسترده بود که باعث تأليفات متنوع در فقه و حديث شد، به طوری که ۴۰۰ تن از علما، ۴۰۰ اثر از احاديث امام(ع) را تدوين کرده‌اند و تاليفات آنها به اصول ۴۰۰گانه مشهود شد.

وی افزود: همين سرمايه ارزشمند عامل پويايی حوزه‌های علميه و تفقه در دين در اعصار مختلف شد. با اين پشتوانه سخن امام که فرمود " هر آگاه خداوند به بنده‌ای اراده خير فرمايد او را در دين دانشمند می‌کند" و فرمود" قلب انسان حرم الهی است، در حرم الهی غيرخدا را سکنا مده".

رييس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بار ديگر، شهادت آن مرد الهی را به امام زمان(عج) و رهبر معظم و مراجع عظام تقليد و حوزه‌های علميه و ملت بزرگوار تسليت عرض می‌کنم.

به گزارش ايسنا، رييس مجلس شورای اسلامی در پايان درگذشت والده دکتر اميری‌خامکانی نماينده زرند را از طرف مجمع نمايندگان کرمان و همه نمايندگان تسليت گفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016