یکشنبه 11 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دورتموند و بوخوم (آلمان): آکسيون پشتيبانی از زندانيان سياسی گمنام، رکاب زنی در حمايت از زندانيان سياسی گمنام در ايران، دهم اکتبر

دورتموند – بوخوم: ايران آزاد- کانون دفاع از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی – آلمان. در تاريخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۰ يک آکسيون در پشتيبانی از زندانيان سياسی گمنام ايران برگزار می کند. اين آکسيون در ساعت ۱۰ صبح با رکاب زنی دوچرخه سواران از شهر دورتموند بسوی شهر بوخوم آغاز می شود. رکاب زنان با رسيدن به شهر بوخوم، با داير کردن ميز خبررسانی؛ در باره نقض حقوق بشر در ايران و وضعيت زندانيان سياسی در جمهوری اسلامی ايران اطلاع رسانی خواهند کرد. در ساعت ۱۵ دوچرخه سواران برای بازگشت به شهر دورتموند رکاب خواهند زد. اين اکسيون در ساعت ۱۷ در وست پارک شهر دورتموند پايان می يابد. اطلاعيه ايران آزاد... در باره آکسيون پشتيبانی از زندانيان سياسی گمنام، بشرح زير انتشار يافته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رکاب زنی در حمايت از زندانيان سياسی گمنام در ايران

هم وطنان آزادی خواه، آزادی خواهان جهان!
جمهوری اسلامی در طول بيش از سی سال حکومت خود بر ايران، از هيچ تلاشی برای سرکوب آزادی های مدنی و سياسی فروگذار نکرده است. اين حکومت دو بار کشتار عمومی زندانيان سياسی و عقيدتی را در کارنامه خود دارد که طی آن هزاران نفر از زندانيان سياسی، بدون محاکمه، به جوخه های اعدام سپرده شدند. اين حکومت با بستن صدها روزنامه و نشريه منتقد و زندانی کردن نويسندگان و سردبيران آن ها نام خود را به عنوان بزرگترين دشمن آزادی در تاريخ ثبت کرده است. اين حکومت پس از افتضاح انتخاباتی سال گذشته اش، به دستگيری گسترده فعالان سياسی و مردم عادی دست زده است: دانشجويان، زنان، کارگران، معلمان و همه کسانی که تنها خواست شان پس گرفتن آرای دزديده شده شان بود.
بسياری از افراد دستگيرشده بدون برخورداری از ابتدايی ترين حقوق انسانی، هنوز هم در زندان های قرون وسطايی جمهوری اسلامی تحت فشار و شکنجه قرار دارند. اين عده که تعدادشان به صدها نفر می رسد صدايشان به هيچ جا نمی رسد. آن ها حتی اجازه ندارند وکيل بگيرند. خانواده های شان با تهديد و ارعاب دستگاه های امنيتی و اطلاعاتی از مصاحبه و انتشار اخبار منع می شوند. هرازچندگاهی يکی از آنان پس از سپردن تعهدات فراوان و با وثيقه های سنگين آزاد می شود و گوشه ای از جنايات درون زندان ها را برملا می کند. اين زندانيان چون فعال سياسی شناخته شده و مشهوری هم نيستند، بيشتر در معرض آزار و اذيت و شکنجه قرار دارند.
فراخوان امروز ما برای رساندن صدای اين بی صدايان است. به ما بپيونديد تا صدای اين عزيزان را هر چه رساتر به گوش همه برسانيم. تلاش های ما حتی اگر بتواند جان يک نفر از آنان را نجات دهد، بی ثمر نبوده است.

برنامه:
• در تاريخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۰ صبح در دورتموند مقابل ايستگاه قطار مرکزی گرد هم مياييم
• ساعت ۱۰:۳۰ دوچرخه سواری را از اين مکان به سمت شهر بوخوم آغاز ميکنيم (مسافت حدودا ۲۸ کيلومتر)
• ساعت ۱۲:۳۰ در شهر بوخوم در مقابل ايستگاه قطار مرکزی خواهيم بود. در اينجا به مدت ۱ ساعت ميز خبر رسانی خواهيم داشت
• ساعت ۱۵ حرکت به سمت دورتموند (در صورت تمايل ميتوان مسير برگشت را با قطار طی کرد)
• ساعت ۱۷ اتمام تور دوچرخه سواری در دورتموند – وست پارک


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016