سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی سحرخيز: اميدوارم کسانی که پدرم را در زندان انداخته اند به زودی در دادگاه علنی جلوی مردم محاکمه شوند، کمپين بين المللی حقوق بشر

خبرگزاری فارس در حالی از قطعی نبودن حکم عيسی سحرخيز و حسين درخشان خبر داد که هفت روز از ابلاغ آن به وکلای پرونده، خانواده ها و انتشار آن در وب سايت های خبری می گذرد . طبق حکم اعلام شده عيسی سحر خيز ، روزنامه نگار و مدير کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ۳ سال حبس، ۵ سال ممنوعيت و محروميت از فعاليت‌های سياسی و مطبوعاتی و نيز يک‌سال ممنوع‌الخروجی محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی سحرخيز ، فرزند عيسی سحرخيز به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که او نيز اين خبر را روی سايت خبرگزاری فارس خوانده است. او افزود: «مملکت هرکی به هرکی شده است، والا من نمی دانم . آنچه که به وکيل پدرم قبلا گفته بودند اين بود که آن حکم قطعی است . با وکيل پدرم هم درباره اظهارنظر تازه حرف نزده ام ولی پدرم ديگر برايش فرقی نمی کند ، چه اين حکم قطعی باشد چه نباشد نمی خواهد تجديد نظر کند . حالا بايد ببينيم چند روز ديگر چه اتفاقی می افتد .»

پسر اين روزنامه نگار و زندانی عقيدتی درباره وضعيت جسمی پدرش گفت :« پدرم را همچنان با ويلچر به ملاقاتی می آورند و تغييری در وضعيت شان پيش نيامده است. دادستانی هم پاسخی به نامه مادرم نداده است تا بدانيم که بايد چه کنيم .»

مهدی سحرخيز همچنين درباره اينکه شکايت شان به شرکت نوکيا در چه مرحله ی است ، گفت :« ما تمام تلاش مان ر ا می کنيم تا شرکت نوکيا به همين راحتی جان آدم ها را بی ارزش نکند . ماسعی می کنيم که برعليه نوکيا سوالهايمان را مطرح کنيم و اميدواريم که به نقطه جايی برسيم ولی بهرحال بايد مراحل قضايی طبق روال طی شود.»
او ادامه داد :« فعلا نوکيا دوره اول پاسخ هايش را داد ه است وحالا وکلای ما دارند روی پاسخ به شرکت نوکيا کار می کنند و الان چيز بيشتری نمی توانم بگويم.»

او درباره روحيه عيسی سحرخيز در زندان نيز گفت : «روحيه شان که نسبت به خيلی هايی که بيرون از زندان هستند بهتر است چون ايشان کاری نکرده اند که برايش نگران باشند و وجدانشان هم آسوده است . به کاری هم که کرده اند معتقدند بنابراين روحيه اش بايد هم عالی باشد . اوضاع خانواده هم قوی تر از هميشه است چون ما هم معتقديم کاری که پدرم و بقيه زندانيان انجام داده اند درست بوده است و خواسته همه مردم ايران است که نمی خواهند يک سری جنايتکار بر آنها حکومت کنند . اما من اميدوارم کسانی که او را در زندان انداخته اند به زودی در دادگاه علنی جلوی مردم محاکمه شوند.»

فرزند اين روزنامه نگار درباره درخواستش از سازمان های حقوق بشر گفت : «ما انتظار داريم که در مورد تمام زندانيان تحقيق کنند و عاملانی که باعث شکنجه ها و مصيبت ها شدند را مجبوربه پاسخگويی کنند .»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016