سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: مصاحبه با رسانه‌های آمريکايی به معنای مناظره دولت آمريکا با ايران است، ايلنا

ايلنا: رئيس‌جمهور مصاحبه با رسانه‌های خارجی را به يک جنگ تمام عيار توصيف کرد و گفت: زمانی که با رسانه‌های آنها گفت‌وگو می‌کنيم به اين معناست که حکومت آمريکا با دولت ايران مناظره می‌کند. آنها برنامه‌ريزی می‌کنند که چگونه جنگ روانی را آغاز و بر چه مسائلی اصرار کنند. آنها همة موجوديت خود را در اين مصاحبه‌ها به صحنه می‌آورند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به گلستان ، محمود احمدی‌نژاد در ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران استان گلستان اظهار داشت: جامعه ايثارگری ما امروز پرچمدار همه خوبی‌ها، عزت و شرف برای بشر است و يقين دارم که از هر فضايی که ياد و نام شهيد در آنجا حاضر است يک نور هدايتگری در عالم می‌تابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌جمهور با بيان اينکه ايثارگری والاترين هدیة خداوند به يک انسان است، ادامه داد: همه حقايق عالم به واسطه ايثارگری زنده بوده و باقی می‌ماند و حقيقت انسانی در سایة ايثارگری شکوفا می‌شود.

وی با تاکيد بر اينکه اگر ايثار نبود اثری از نسل بشر باقی نمی‌ماند، ادامه داد: امروز همة موجوديت، هويت و توانايی خود را مديون ايثار، ايثارگران می‌دانيم. اگر پيامبران اهل ايثارگری نبودند امکان نداشت که پيام آنها منتشر شود و يا اگر ايثار يک مادر يا پدر نبود نسل بشر باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر بخواهيم همچنان ارزش‌های الهی در جامعه ‌ما پايدار و نسبت به گذشته گسترش يابد و عدالت، پاکی، عشق و محبت بيايد و عقل‌ها کامل شده و حقيقت زندگی انسان محقق شود، نيازمند و مستلزم ايثارگری هستيم.

رئيس‌جمهور راه حيات جاويد، اثرگذاری عميق‌تر بر محيط اجتماعی را راه ايثارگری دانست و گفت: اگر بخواهيم فرهنگ و اقتصادمان درست شود هر لحظه نيازمند روحيه ايثارگری هستيم و برای ايثارگری لازم نيست که در زمان جنگ باشيم. اگر در جامعه افراد نسبت به هم مهربان بوده و گذشت داشته باشند و مقداری از خود به نفع ديگران بگذرند دنيا زيبا می‌شود.

رئيس‌جمهور تصريح کرد: اگر در خود ايران عده‌ای زياده‌خواهی نکنند، فقير يا اختلاف طبقاتی باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه خدا را شاکريم که فرهنگ ايثارگری در ايران نهادينه شده است، افزود: اگر کسی به دنده خودخواهی بيفتد رابطه‌ها به هم می‌خورد، اما ما خداوند را شاکريم که خانواده‌های شهدا بعد از بيست سال آگاهتر، مومن‌تر، شجاع‌تر و انقلابی‌تر از روز اول هستند.

رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه شهدا در حال انجام ماموريت هستند، اظهار داشت: در هر جای دنيا که می‌رويم ردپای شهيدان و آثار آنها را به چشم می‌بينيم امروز شهدا دل مومنان را در جهان منقلب می‌کنند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به سفر اخير به نيويورک اشاره کرد و با بيان اينکه در اين سفر هيچ اشرافی بر محيط داخل آمريکا نداشتيم، اما دولت آمريکا به شدت بر جامعه خود سيطره دارد، خاطر نشان کرد: در کشور آمريکا تقريباً همة کارهای مردم تحت کنترل است. در اين شرايط ما به نمايندگی از ايران بايد به مصاف اين مجموعه برويم. آنها بعد از سفر سال گذشته ما برنامه‌ريزی کردند که چگونه در سفر اخير ، ما را سرکوب کرده و در مقابل دنيا، ايرانيان را سکه يک پول کنند.

رئيس‌جمهور تصريح کرد: خدا شاهد است زمانی که وارد اين عرصه می‌شويم مشاهده می‌کنيم دست ديگری آمده و گره‌های توطئه‌های آنها را در هم شکسته و طراحی‌های دشمنان را خنثی و برنامه‌های آنها نتيجه عکس می‌دهد.

احمدی‌نژاد مصاحبه با رسانه‌های خارجی را به يک جنگ تمام عيار توصيف کرد و گفت: زمانی که با رسانه‌های آنها گفت‌وگو می‌کنيم به اين معناست که حکومت آمريکا با دولت ايران مناظره می‌کند. آنها برنامه‌ريزی می‌کنند که چگونه جنگ روانی را آغاز و بر چه مسائلی اصرار کنند. آنها همة موجوديت خود را در اين مصاحبه‌ها به صحنه می‌آورند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز شهدا در دل تک‌تک انسان‌های پاک دنيا مشغول زمزمه کردن عشق و عدالت هستند و برای انقلاب اسلامی و بيان حقيقت کار می‌کنند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: زمانی که از اين حرف‌ها می‌زنيم عده‌ای شروع به مسخره کردن و بی‌ادبی می‌کنند. اينها نمی‌فهمند و متوجه نمی‌شوند و ما نيز به آنها کاری نداريم .زمانی که می‌گوئيم شهدا را می‌بينيم درست مانند اين است که می‌گوئيم دست خداوند را در کارها مشاهده می‌کنيم.

وی با بيان اينکه ما به هر کجا می‌رويم شهدا را مشاهده می‌کنيم، ادامه داد: در سفر اخير به نيويورک اقدامات عجيبی رخ داد که اثرات آن را کم کم مشاهده خواهيم کرد .گروه‌های موسوم به طرفداران صلح و ضدجنگ با ما ديدار کردند و در ميان آنها افرادی برجسته و اهل انديشه حضور داشتند.ما مشاهده کرديم که هرکس که در اين جلسه صحبت می‌کند مانند اين است که يک رزمنده انقلابی ما در پشت تريبون قرار گرفته و سخنرانی می‌کند. آنها حرف‌های ملت ايران برای دنيا را تکرار می‌کردند و بر ضد استکبار سخنرانی می‌کردند و خود را عاشق ملت ايران می‌دانستند.

وی به ديدار شخصيت‌های اسلامی آمريکا با خود اشاره کرد و گفت: در آن جلسه آنها اعلام کردند که ايران سرزمين آرمانی ما است و اگر حکومت آمريکا بخواهد در مقابل ايران بايستد ما از خاک آمريکا در کنار ملت ايران قرار خواهيم گرفت.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه امروز وظيفة ما سنگين‌تر از بيست سال گذشته است ، ادامه داد : البته برخی در گوشه و کنار حرف‌هايی شيطانی می‌زنند. اما امروز خون شهيدان زنده‌تر از هميشه در صحنه است و به خداوند متعال سوگند که تک‌تک خانواده‌های شهدا و جانبازان مدال افتخاری بر سينه جامعه بشری هستند.

احمدی‌نژاد در پايان خطاب به خانواده‌های شهدا تصريح کرد: با ايستادگی در برابر قدرت‌های رو به افول مقدمات حاکميت جهانی را برپا خواهيم کرد.

گفتنی است در اين مراسم به معصومه رحيمی مادر شهيد قربانعلی ترک قره‌خانی نشان ملی ايثار از سوی رئيس‌جمهور اعطا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016