سه شنبه 20 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: احمدی‌نژاد نه اصولگراست، نه اصلاح‌طلب و راه سومی دارد، ايلنا

- اطرافيان رئيس‌جمهور با اين رفتارها موفق نمی‌شوند مخالفان نظام را جذب کنند
- اگر ما مطابق اسلام عمل کنيم خود به خود اقشار مختلف، به جز معاندان، جذب می‌شوند
- قصد شکايت از مطبوعات توهين کننده را ندارم.


ايلنا: عضو شاخص فراکسيون اصولگرايان مجلس معتقد است که احمدی‌نژاد جريانی مستقل از دو جريان اصلی در کشور است، ولی در عين حال عبور وی از اصولگرايان که حاميان وی در انتخابات گذشته بوده‌اند را خلاف جوانمردی می‌داند.
علی مطهری نماينده تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالی در مورد سخنان اخير جوانفکر مشاور رئيس‌جمهور مبنی بر اينکه نبايد احمدی‌نژاد را به اصولگرايان مرتبط کرد، اظهار داشت: اگر منظور وی اين است که احمدی‌نژاد اصولگرا نيست، بنده بارها اين موضوع را گفته‌ و تاکيد کرده‌ام که احمدی‌نژاد نه اصولگراست، نه اصلاح‌طلب و راه سومی دارد. مثلاً از نظر سياست‌های فرهنگی اصولگرا نيست، از نظر اهميت دادن به آزادی بيان نيز مانند اصلاح طلبان نيست. اما اگر مقصود اين است که اصولگرايان در به قدرت رسيدن او نقشی نداشته‌اند، حرف باطلی است. زيرا گروه‌های مختلف اصولگرا در سال ۸۴ و ۸۸ از وی حمايت کردند و در صورت عدم حمايت آنان، وی رای لازم را کسب نمی‌کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته اينکه کسی ادعا کند من در قالب اصولگرايی يا اصلاح‌طلبی جا نمی‌گيرم و هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب به معنی واقعی اين دو هستم، سخن صحيحی است. اما اگر واقعيت را مبنا قرار دهيم، دو گروه موسوم به اصولگرا و اصلاح‌طلب در صحنه سياسی کشور حضور دارند که هر کدام مزايا و معايبی دارند.
عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه احمدی‌نژاد با نام اصولگرايی وارد صحنه شد و با اين عنوان آراء خود را کسب کرد، تصريح کرد: شايد اين گروه اکنون احساس می‌کنند که ديگر نيازی به اين جريان ندارند و به اصطلاح «خرشان از پل گذشته است» و در نتيجه اين حرفها را می زنند. در حالی که اين رفتار برخلاف اخلاق و جوانمردی است.
مطهری در اين خصوص که به نظر می‌رسد بيان اينگونه سخنان، به منظور جذب قشر متوسط جامعه و منتقدان است، گفت: خود اين روش برخلاف اصولگرايی است. زيرا ملاک اين جريان پايبندی به مبانی و اصول است نه جذب و دفع افراد. در صورت رعايت اصول، طبعا عده‌ای خوشحال و عده‌ای ناراحت می‌شوند و نبايد برای جذب يک قشر خاص، اصول را زير پا بگذاريم. مثلاً به دنبال باستان‌گرايی برويم يا در موضوع حجاب تساهل و تسامح به خرج دهيم و بعد بگوييم می‌خواهيم ۱۴ ميليون فردی را که به احمدی‌نژاد رأی ندادند جذب کنيم!
وی هشدار داد: اينگونه رفتار علاوه بر آنکه خلاف سيره پيامبر(ص) و ائمه اطهار است - زيرا آنها هيچ گاه برای هدف مقدس از وسيله نامقدس استفاده نمی‌کردند-، ممکن است باعث ريزش برخی هواداران رئيس‌جمهور نيز بشود.
نماينده تهران تاکيد کرد: دولت و اطرافيان رئيس‌جمهور با اين رفتارها موفق نمی‌شوند مخالفان نظام را جذب کنند. زيرا کسانی که با انقلاب اسلامی رابطه خوبی ندارند توقعات زيادی دارند و اينگونه نيست که با سهل‌انگاری و امتيازدهی ما راضی شوند. بلکه اگر امتياز دهيم، امتيازات بيشتری می‌خواهند و تا زمانی که حکومت سکولار در کشور شکل نگيرد، راضی نمی‌شوند.
مطهری افزود: البته جذب افراد با روش‌های صحيح پسنديده است و نمی‌گويم ملاطفت به خرج ندهيم. اما کوتاه آمدن از اصول مباح نيست. اگر ما مطابق اسلام عمل کنيم خود به خود اقشار مختلف، به جز معاندان، جذب می شوند و نيازی به روش‌های ”من درآوردی“ برای جذب افراد نيست .
نماينده تهران در مجلس در پايان در مورد اظهارات اخير وکيلش مبنی بر اينکه حق شکايت مطهری از برخی مطبوعات توهين کننده به وی، محفوظ است؛ اظهار داشت: من چنين قصدی ندارم و وکيلم نظر شخصی خود را بيان کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016