پنجشنبه 22 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در اجتماع بيروت: تشکيل گروه حقيقت‌ياب برای ريشه‌يابی ماهيت ۱۱ سپتامبر خواست همه ملت‌های منطقه و جهان است، ايلنا

- هرکس به صهيونيست‌ها بدهکار است، آن را از جيب خود پرداخت کند


ايلنا : رييس‌جمهور بهترين و تنها راه در مقابل حاميان رژيم صهيونيستی به منظور احيای دوستی و همکاری با مردم منطقه را پايان دادن به سيطره صهيونيست‌ها دانست و گفت: آنان بايد همان‌طور که اين رژيم را آورده و بر مردم تحميل کرده‌اند، خودشان آن را ببرند و از ملت‌های منطقه عذرخواهی و خسارات را جبران نمايند. آنان اگر به صهيونيست‌ها احساس بدهکاری می‌کنند، آن بدهکاری را از جيب خودشان بپردازند.
رييس‌جمهور اختلاف‌افکنی را از روش‌های شناخته‌شده نظام سلطه دانست و گفت: امروز به لطف هوشمندی ملت‌ها،فتنه‌گری دشمنان برملا شده است و ملت‌های منطقه رمز عزت خود و ماهيت تفرقه‌اندازان را به خوبی شناخته‌اند و آرزوی بهره‌برداری از اختلافات ساختگی را بر دل دشمنان خواهند گذاشت.
به گزارش ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در اجتماع عظيم و باشکوه مردم منطقه ضاحيه جنوب بيروت، لبنان را مهد خداپرستان و آزادگان دانست و اظهار داشت: لبنان مانند گلستانی خرم با گلهای رنگارنگ و معطر از اقوام و فرق و مذاهب گوناگون است. لبنان مدرسه مقاومت و ايستادگی در برابر زورگويان عالم و دانشگاه حماسه و جهاد در راه آرمان‌های مقدس بشری است. لبنان پرچم برافراشته عزت و استقلال و نگينی درخشان در منطقه ماست. زيبايی انديشه، بلندی روح و پاکی قلب مردم در کنار زيبايی‌های طبيعت اين ديار مجموعه کم‌نظير و يک هديه بزرگ خداوندی است.
رييس‌جمهور‌گفت: از‌سرزمين امام خمينی (ره) آمده‌ام تا بهترين سلام‌ها و ارادت قلبی مردم ايران و رهبری گرانقدر را به شما ابلاغ کنم. سلام و درود خدا بر مردم لبنان و همه بزرگان و اقوام و طوايف آن و بر علما، فرهيختگان، هنرمندان و به ويژه جوانان لبنانی که مدافع عزت و استقلال لبنان هستند.
وی با بيان اينکه جهان در آستانه تحول بزرگی قرار دارد، افزود: زورگويان با تکيه بر قدرت مادی، زور و سلاح، دهه‌ها و سده‌ها است که به دنبال گسترش نفوذ و سيطره خود، منطقه خاورميانه را به عنوان کليد سلطه بر جهان شناسايی کرده‌اند. آنان به هيچ حد و مرزی جز تسلط کامل بر منطقه و جهان قانع نيستند هميشه ديگران را مسوول و بدهکار و خودشان را طلبکار دانسته‌اند. جان، مال، سرزمين، حيثيت و فرهنگ ملت‌ها به‌ويژه ملت‌های منطقه نزد آنان حرمتی نداشته است. برای آنان مسلمان، مسيحی و کليمی و هر يگانه‌پرست عدالتخواهی يکسان است و دشمن محسوب می‌شود.
وی افزود: ذات انديشه‌های مادی نظام سلطه با فطرت الهی و حق‌پرستی انسان در تضاد است، همچنان که تاريکی و جهل در نقطه مقابل نور و علم قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه برده‌داران و استعمارگران سابق پس از شکست در برابر اراده ملت‌ها با تغيير چهره خود و با شعارهای جديد همان اهداف گذشته را دنبال کرده‌اند، تصريح کرد: از آنجا که عدالت، عشق، آزادی و رعايت حقوق ديگران نزد همه ملت‌ها محبوب است، آنان انديشه و رفتار ضدبشری خود را در پوششی از شعارهای انسانی ارايه می کنند.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: استعمارگران و نظام سلطه با طراحی قبلی و با استفاده از غفلت ملت‌های منطقه و به بهانه جبران خسارت ناشی از جنگ جهانی، فلسطين را با زور و کشتار هزاران و آواره کردن ميليون‌ها نفر اشغال نمودند و رژيمی نامشروع و بيگانه را در آن مستقر کردند و يک تهديد دائمی برای همه دولت‌ها و ملت‌های جهان به وجود آوردند. برای زورگويی در هر موضوعی قدرت افسارگسيخته و بی‌منطق اين رژيم را به رخ کشيدند و دست آن را برای هر جنايتی در سراسر جهان باز گذاشتند.
رييس‌جمهور گفت: کشتن زنان، مردان و کودکان بی‌گناه فلسطينی، به کار بردن سلاح‌های ممنوعه، انهدام خانه‌ها و مزارع، بستن آب، غذا و دارو بر مردم غزه، ترورهای از قبل برنامه‌ريزی شده، حمله به کاروان امدادرسانی به مردم غزه در آبهای آزاد، تهديد دولت‌ها و ملت‌های منطقه و ارتکاب جنايت‌های حنگی در لبنان و فلسطين برای رژيم صهيونيستی و حاميان آن به موضوعی عادی تبديل شده است.
وی با تأکيد بر اينکه رژيم صهيونيستی سندی گويا بر فريبکاری نظام سرمايه‌داری، انديشه مادی و تجسم ذات آن نظام است، اظهار داشت: دليل روشن اين موضوع، اتفاق نظر دولت‌های سلطه‌جو در حمايت مطلق از اين رژيم تحميلی است. آنان اين رژيم را عامل اتحاد و ابزار تسلط خود بر جهان می‌دانند و به سلاح هسته‌ای مجهز کرده‌اند. حاميان رژيم اشغالگر توهين به خدا و پيامبران و کتب آسمانی و مقدسات بشری را روا داشته‌اند، اما مقاومت در‌برابر تجاوزها و اعتراض به جنايات و موجوديت تحميلی صهيونيست‌ها را گناهی نابخشودنی می‌دانند. البته حساب ملت‌ها جداست. مردم در غرب نيز از انديشه و حزب صهيونيستی بيزارند و اگر فشار و اختناق نباشد، نظر خود را با صدای بلند در رسانه‌ها و خيابان‌ها اعلام خواهند کرد.
رييس‌جمهور تصريح کرد: امروز به لطف خدا و مقاومت ملت‌های منطقه پرده از چهره تزوير فرو افتاده و يک موج انسانی جهانی عليه رژيم صهيونيستی شکل گرفته است.
وی ايجاد فتنه، اختلاف و درگيری در منطقه را از اهداف هميشگی نظام سلطه دانست و اظهار داشت: آنان يک شخصيت وطن دوست را ناجوانمردانه ترور می‌کنند و با جعل خبر و سوء استفاده از ساختارهای حقوقی نظام سلطه و با فتنه‌گری و اختلاف‌افکنی دوستان ديگر را متهم می‌کنند و با اين کار قصد دارند در بين ملت‌هايی که از مذاهب و اقوام گوناگون صدها سال در صلح و دوستی با هم زندگی کرده و از يک فرهنگ، هويت و وطن برخوردارند اختلاف و درگيری ايجاد کنند. دشمنان تلاش می‌کنند روابط برادرانه بين کشورها از جمله دو کشور سوريه و لبنان را مخدوش نمايند.
وی با بيان اينکه دشمنان نخواسته و نمی‌خواهند که هيچ‌يک از ملت‌های منطقه متحد، مستقل، قدرتمند و پيشرفته باشند،گفت: دشمنان هر کشوری را که اشغال کرده و يا هدف قرار دادند، سعی کردند بين مردم آن به بهانه‌های مذهب، نژاد و زبان اختلاف ايجاد کنند. در عراق شيعه و سنی، کرد و ترکمن و مسيحی يگانه‌پرست هستند و تا قبل از اشغال، هميشه با برادری در کنار هم زندگی می‌کردند ولی اشغالگران سرمايه‌گذاری سنگينی برای ايجاد اختلاف و درگيری انجام داده و می‌دهند.
رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: نظام سلطه به بهانه حادثه ناگوار ۱۱ سپتامبر در نيويورک به افغانستان و سپس به بهانه ديگری به عراق حمله کردند و صدها هزار نفر را کشته و آواره کردند و همه زيرساخت‌ها را ويران نمودند. از ابعاد اقدامات اشغالگران در افغانستان و عراق و اخيراً در پاکستان به خوبی معلوم است که هدف آنان شناسايی و مجازات عوامل احتمالی و ادعايی حادثه ۱۱ سپتامبر نبوده است، بلکه اين حادثه صرفاً بهانه‌ای برای حضور در منطقه و پيگيری اهداف استعماری بوده است.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه شناسايی حقيقت ۱۱ سپتامبر و بازگشايی جعبه سياه آن می‌تواند بسياری از مشکلات را حل کند، تصريح کرد: تشکيل گروه حقيقت‌ياب مستقل و بی‌طرف برای ريشه‌يابی ماهيت و عوامل حادثه تأسف‌بار ۱۱ سپتامبر خواست همه ملت‌های منطقه و جهان است و دولتمردان آمريکايی و متحدان آنان توجه داشته باشند که تن دادن به اين کار يک فرصت برون‌رفت آبرومندانه برای آنان نيز خواهد بود. اما هر نوع مقاومت در برابر اين خواست قانونی و انسانی به منزله آن است که حادثه ۱۱ سپتامبر با برنامه‌ريزی قبلی و برای اهداف اشغالگری و مقابله با ملت‌ها بوده است.
رييس‌جمهور تاکيد کرد: بهترين حالت برای اشغالگران افغانستان و عراق ترک منطقه، عذرخواهی از مردم و جبران خسارت است اگر به اين نصيحت مشفقانه توجه نشود، دست قدرت ملت‌های منطقه که تجلی قدرت خداست آنان را با ذلت از منطقه بيرون خواهد کرد و جنايتکاران را به دادگاه عدالت خواهد سپرد.
رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينکه استعمارگران جديد هزاران انسان آزاده از فلسطين و ساير ملت‌ها را ناجوانمردانه دزديده و در سياه‌چال‌ها اسير کرده‌اند و از هيچ‌يک از مدعيان انحصاری حقوق بشر نيز صدايی شنيده نمی‌شود به اقدام رژيم صهيونيستی در ربودن چهار ديپلمات ايرانی اشاره کرد و گفت: چهار ديپلمات ايرانی آقايان سيد محسن موسوی، احمد متوسليان، تقی رستگار‌مقدم و کاظم اخوان افرادی دانشمند، عاشق انسان‌ها و طرفدار واقعی صلح و برادری هستند و با رواديد قانونی در لبنان بوده‌اند که ربوده شدند و بنا بر اسناد و اطلاعات موثق، اين چهار نفر زنده‌اند و هم‌اکنون به‌طور غيرقانونی در زندان‌های رژيم صهيونيستی اسير هستند. مسوول سلامت و جان آنان رژيم صهيونيستی است و بايد هرچه زودتر اجازه دهد که نمايندگان صليب سرخ با آنها ملاقات و ترتيبات آزادی آنان و همه زندانيان در‌بند را فراهم نمايند.
وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: بحران اقتصادی، آلودگی هوا و تغييرات شديد آب و هوايی که بسياری از ملت‌ها را دچار مشکلات فراوان، فقر و عقب‌ماندگی کرده است نيز حاصل سياست‌های يکجانبه نظام سلطه و انديشه سرمايه‌داری است که بدون اعتنا به ارزش‌های اخلاقی، جز سود حداکثری را دنبال نمی‌کند.
احمدی‌نژاد گفت: رژيمی که در سال ۱۹۸۲ حتی بخشی از بيروت را نيز اشغال کرده بود، در سه منطقه و به ويژه در جنگ ۳۳ روزه با همت و مقاومت افتخارآميز مردم و اخيراً در برخورد مقتدرانه ارتش لبنان رانده شده است. حماسه مقاومت ۲۲ روزه مردم غزه نيز ضعف و سستی او را آشکارتر کرده است.
رييس‌جمهور با بيان اينکه صهيونيست‌های بی‌فرهنگ که خود را در بن‌بست می‌بينند ممکن است برای ايجاد فرصت و نجات خود دست به شرارت‌های جديد بزنند،تصريح کرد: هر شرارت جديد صرفاً عمر ننگين اين رژيم جعلی را کوتاه‌تر خواهد کرد.
وی گفت: رژيم صهيونيستی و حاميان آن وعده بازگرداندن بخش کوچکی از سرزمين فلسطين را تحت بدترين شرايط تحميلی ،بدون بازگشت آوارگان و بدون پذيرش حق کامل حاکميت ملی فلسطينيان، صلح نام نهاده‌اند در حالی که هنوز به تجاوز و اشغال ادامه می‌دهند و به هيچ‌يک از مقررات بين‌المللی و حتی وعده‌های خود نيز پايبند نبوده‌اند.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: همه بدانند، حضور رژيم صهيونيستی به هر ترتيب و حتی در يک وجب از سرزمين فلسطين فرصت دادن به اشغالگری و جنايت است. همه هوشيار باشند که دولت يهودی به معنی يک رژيم نژادپرست است و نتيجه آن آوارگی بيش از يک و نيم ميليون نفر ديگر از ساکنان بومی سرزمين‌های اشغالی است.
رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه تنها راه حل مسأله فلسطين و برپايی صلح پايدار در منطقه، شناسايی حق حاکميت مردم فلسطين است،اظهار داشت: راه حل مسأله فلسطين بازگشت آوارگان فلسطينی به سرزمينشان و بازگشت اشغالگران به خانه‌های خودشان است. به نفع سردمداران صهيونيستی است که به خانه‌های خود برگردند و فلسطين را به صاحبان اصلی آن واگذار کنند در غير اين صورت در طوفان خشم مردم فلسطين و ملت‌های آزاده مضمحل خواهند شد.
وی تاکيد کرد: بی‌ترديد هر دولت ، فرد و گروهی که به هر‌نحوی به دنبال شناسايی رژيم اشغالگر صهيونيستی و اعطای فرصت تجديد قوا به آن باشد، از نگاه ملت‌های منطقه مطرود و مردود است.
رييس‌جمهور بهترين و تنها راه در مقابل حاميان رژيم صهيونيستی به منظور احيای دوستی و همکاری با مردم منطقه را پايان دادن به سيطره صهيونيست‌ها دانست و گفت: آنان بايد همان‌طور که اين رژيم را آورده و بر مردم تحميل کرده‌اند، خودشان آن را ببرند و از ملت‌های منطقه عذرخواهی و خسارات را جبران نمايند. آنان اگر به صهيونيست‌ها احساس بدهکاری می‌کنند، آن بدهکاری را از جيب خودشان بپردازند.
وی با تاکيد بر اينکه ارکان رهبری سازمان ملل بايد به کوتاهی در قبال موضوع فلسطين پايان دهند، تصريح کرد: آنان بايد اجازه دهند که سازمان ملل، حقيقتا سازمان ملل و نه سازمان چند دولت سلطه‌گر باشد بايد به جای به رسميت شناختن اشغالگری، حق حاکميت ملت فلسطين را به رسميت بشناسند و صهيونيست‌ها را وادار به تسليم در برابر حق و قانون کنند. اين خواست ملت‌های منطقه است و مقاومت در برابر آن جز شکست حاصلی نخواهد داشت.
رييس‌جمهور گفت : امروز رژيمی که مأموريت داشت از نيل تا فرات را به نفع نظام سرمايه‌داری اشغال کند، در پشت ديوارهای خود ساخته محبوس شده و در سراشيبی سقوط است و هيچ قدرتی قادر به نجات او نيست. در مقابل آن جبهه مقاومت ملت‌ها در فلسطين، لبنان، سوريه، ترکيه،‌ عراق، ايران و همه منطقه شکل گرفته است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه شياطين وحدت و انسجام را که منشأ اقتدار ملت‌هاست نمی‌پسندند و تلاش می‌کنند آن را مخدوش کنند،اظهار داشت: با افتخار اعلام می‌کنم که ملت لبنان رمز عزت و پيروزی يعنی کلمه توحيد و نتيجه آن، توحيد کلمه را تجربه و شيطان را مأيوس کرده‌اند.
وی با اشاره به اينکه آرمان‌های ملت ايران و لبنان مشترک بوده و هر دو در جبهه واحدی قرار دارند ، گفت: دو کشور در‌غم‌ها و شادی‌ها در کنار هم هستند و در ملاقات و توافقات مسوولين دو کشور پايه‌های مستحکمی برای گسترش روزافزون روابط برادرانه بنا نهاده شد که با تحقق آنها دو ملت و همه منطقه سود خواهند برد و با افتخار اعلام می‌کنم که ملت ايران تا آخر در کنار لبنان خواهد ايستاد.
رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه نظام آينده جهانی بايد فراگير، انسانی و عادلانه باشد تا در آن صلح و امنيت پايدار براساس عدالت و عشق در سرتاسر زمين برقرار شود،گفت: همه دولت‌ها و ملت‌ها بايد بتوانند در يک فضای امن در مديريت جهانی مشارکت کنند تا کرامت انسان‌ها در سايه عدالت احياء و حقيقت انسانی شکوفا گردد اين وعده خداست و وعده خدا محقق خواهد شد.
وی افزود: اراده الهی برآن است که فرزندی از فرزندان پيامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) به همراهی حضرت عيسی مسيح(ع) و ديگر صالحان خواهند آمد و ملت‌ها را در تحقق آن دنيای زيبا و دوست‌داشتنی هدايت و ياری خواهند کرد و بی ترديد آينده از آن ماست و در آينده فردا، دشمنان جايی نخواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016