پنجشنبه 22 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سقف توليد نفت اوپک برای ششمين بار تثبيت شد، مهر

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت با تثبيت سقف توليد نفت اوپک در سطح ۲۴ ميليون و ۸۴۵ هزار بشکه در روز به توافق رسيدند.
به گزارش خبرنگار مهر، برای ششمين بار متوالی ۱۲ عضو سازمان اوپک در يکصد و پنجاه و هفتمين نشست خود برای حفظ سقف توليد نفت خام در سطح ۲۴ ميليون و ۸۴۵ هزار بشکه در روز به توافق رسيدند.

در همين حال کميته وزارتی نظارت بر بازار نفت سازمان اوپک ۲۱ مهر ماه به رياست سيدمسعود ميرکاظمی وزير نفت در وين برگزار شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در جلسه وزارتی نظارت بر بازار، پس از ارائه گزارشی توسط وزير نفت ايران به عنوان رئيس جلسه، وضعيت بازار نفت توسط حاضران در اين نشست مورد بررسی و ارزيابی قرار گرفت.

بررسی سطح ذخيره سازی نفت خام، عرضه و تقاضای نفت و پايبندی اعضای اوپک به سهميه‌های خود از مهم ترين محورهای مورد بررسی در نشست کميته وزارتی نظارت بر بازار بود.

در اين کميته وزارتی نظارت بر بازار، علاوه بر وزير نفت ايران، دبيرکل اوپک و نمايندگان کشورهای نيجريه و کويت هم حضور داشتند.

سيدمسعود ميرکاظمی وزير نفت پيش از سفر به وين در جمع خبرنگاران درباره وضعيت عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی نفت، گفته بود: کشورهای مختلف جهان در شرايط فعلی دچار رکود اقتصادی هستند و مهمترين عامل ايجاد بحران اقتصاد جهانی صدور اسناد بدون پشتوانه در بازارهای مالی و اعتباری در جهان است.

وی با بيان اينکه رکود اقتصادی منجر به کاهش تقاضا و در نهايت توقف سرمايه گذاريها در صنايع نفت کشورهای توليد کننده شده است، اظهار کرده بود: با اين وجود هم اکنون تناسبی بين عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی حکمفرما است؛ بدين ترتيب پيش بينی می شود در نشست آتی اوپک سقف توليد نفت اين سازمان حفظ شود.

رئيس ستاد تدابير ويژه اقتصادی وزارت نفت با اشاره به اينکه بر اساس بررسی های انجام شده ارزش واقعی نفت در شرايط فعلی حدود ۱۱ دلار است، اعلام کرده بود: برای برخی از توليد کنندگان بزرگ قيمت ۸۰ تا ۸۵ دلار مناسب ترين قيمت برای نفت خام به شمار می رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016