چهارشنبه 3 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نفت: واردات بنزين به‌زودی متوقف می‌شود، مهر

وزير نفت با اشاره به افزايش ۲۰ ميليون ليتری توليد بنزين، از توقف واردات اين فرآورده نفتی به کشور در آينده‌ای نزديک خبر داد و گفت: فعاليتهای اکتشافی نفت و گاز در ايران افزايش می‌يابد.
به گزارش خبرنگار مهر، سيد مسعود ميرکاظمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از طرحهای جديد بنزين سازی، گفت: با تکميل و راه اندازی تعدادی از اين پروژه‌ها در مجموع روزانه ۲۰ ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين کشور اضافه می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير نفت با تاکيد بر اينکه با راه اندازی اين طرحها به زودی واردات بنزين متوقف خواهد شد، تصريح کرد: به زودی به برخی از کشورهای غربی که قصد فشار وارد کردن به ايران در زمينه بنزين را دارند اعلام خواهيم کرد که کشورمان هر گونه بخواهد تصميم می گيرد.

اين عضو کابينه دولت با اشاره به توسعه تعداد جايگاههای CNG، تاکيد کرد: پيش از آغاز فعاليتهای دولت نهم تعداد جايگاههای CNG کشور به ۷۵ جايگاه رسيده بود.

اين عضو کارگروه نمايندگان ويژه رئيس جمهور، ادامه داد: با آغاز به کار دولت نهم تعداد جايگاههای گاز به ۸۵۰ جايگاه افزايش يافت و از سال گذشته تاکنون نيز ۴۵۰ جايگاه جديد CNG در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

وی درباره اکتشافات جديد گاز و نفت، توضيح داد: در حال حاضر ميادين متعدد هيدروکربوری در ايران وجود دارد و حجم اکتشافات جديد نفت و گاز افزايش می يابد.

به گفته ميرکاظمی بر اساس اطلاعات برنامه چهارم توسعه يک و نيم برابر برداشت از مخازن، اکتشاف جديد نفت و گاز طبيعی در کشور داشته ايم.

وزير نفت با اشاره به آخرين وضعيت اساسنامه شرکت ملی نفت ايران، بيان کرد: اين اساسنامه از سال ۱۳۶۵ بايد به مجلس ارائه می شد که ما هم اکنون اقدامات زيادی در کميسيون های دولت انجام داده ايم و پس از بازنگری های مجدد تلاش می شود اساسنامه نفت هر چه زودتر به مجلس ارسال شود.

وی يادآور شد: يکی از نگرانی های نمايندگان مجلس ، رابطه مالی دولت و نفت بود که در اين باره همه موارد در بودجه سنواتی ذکر شده و جای نگرانی وجود ندارد.

ميرکاظمی همچنين در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت کنار گذاشتن ايران از خط لوله گاز ناباکو، بيان کرد: از ابتدا هم در اين پروژه گازی حضور نداشتيم چرا که صنعت نفت منشا صدور گاز بوده و ديگران بايد به سمت ايران حرکت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016