پنجشنبه 22 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وبلاگ ترانه عليدوستی به دستور کميته دولتی فيلترينگ، مسدود شد، کلمه

ترانه عليدوستی از اظهارات اصغر فرهادی کارگردان منتقد سياست های وزارت ارشاد در جشن خانه سينما حمايت کرده بود. وبلاگ ترانه عليدوستی در سرويس خدمات وبلاگی "بلاگفا" قرار داشت.

در پی انتشار مطلبی از ترانه عليدوستی در وبلاگش در حمايت از اصغر فرهادی، وبلاگ اين بازيگر سينما و تئاتر به دستور کميته دولتی فيلترينگ، حذف شد و بدين ترتيب آرشيو اين وبلاگ نيز از روی سايت بلاگفا حذف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، وبلاگ ترانه عليدوستی که در آدرس spotlight.blogfa.com قرار داشت، فيلتر نشده، بلکه به کلی محتوای آن از سرويس عمومی بلاگفا حذف شده و به جای آن، عبارت «اين وبلاگ به دستور کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه مسدود شده است» قرار گرفته است. مدير بلاگفا پيش از اين گفته بود که حذف وبلاگ و جايگزينی چنين پيغامی، تنها به دستور کميته‌ای که نمايندگان دادستانی، وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد در آن عضويت دارند، انجام می‌گيرد.

ترانه عليدوستی که برنده سيمرغ بلورين بازيگر نقش اول زن از بيستمين جشنواره فيلم فجر است، در حمايت از اظهارات اصغر فرهادی، کارگردان منتقد سياست های وزارت ارشاد، در جشن خانه سينما، نوشته بود: «نمی‌دانم آقای فرهادی، نمی‌دانم چطور شده که ارزش کار و بارمان، دغدغه‌های‌مان، ادعاهای‌مان، آرزوهای‌مان، توی اين تورمِ خودی و ناخودی‌ست که از سکه می‌افتد. نمی‌دانم، اما جای خالیِ حرف حق درد می‌کند، آشنای قديمی سال‌های شهر زيبا. می‌فهمی که.»

اصغر فرهادی در جشن خانه سينما گفته بود: «ای کاش! سال آينده ايران، مثل امروز نباشه، ای کاش! سال آينده ايران شرايطی داشته باشه که «گلشيفته فراهانی»، «امير نادری» و «محسن مخملباف» به راحتی به وطن بازگردند، ای کاش! سال آينده «جعفر پناهی» بتوونه فيلم بسازه و ای کاش سال آينده هيچ‌چيز مثل اين سالها نباشه.»

وزارت ارشاد هم به همين خاطر، پروانه فيلم فرهادی را توقيف کرده و شمقدری معاون سينمايی وزير گفته بود: «در مراسمی به‌نام جشن خانه سينما با هلهله و شادی، بی‌خبران و غافلان پايان نظام جمهوری اسلامی ايران را آرزو می‌کنند.»

وزير ارشاد نيز گفته بود: «اين که بعد از گذشت يک سال و خُرده‌ای از داستان انتخابات يکی بيايد و با دستبند سبز برود بالای سن درست نيست. سال گذشته که اين اتفاقات در مورد بعضی از هنرمندان افتاد، گفتيم اينها به هر حال روح لطيفی دارند و شايد به طور عميق وارد مباحث سياسی نشده‌اند اما الان ديگر اگر کسی بخواهد جنبش مُرده سبز را زنده کند، معنی ندارد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016