جمعه 23 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه سريال سياه بازداشت و محکوميت سنگين وبلاگ نويسان، گزارشگران بدون مرز

گزارش‌گران بدون مرز سياست دشمنانه‌ی دولت جمهوری اسلامی ايران را عليه وبلاگ‌نويسان، که با محکوميت سنگين حسين رونقی ملکی و دستگيری مهدی خزعلی بار ديگر تائيد شده است، محکوم می کند. "

جمهوری اسلامی ايران وبلاگ نويسان را نيز همچون روزنامه‌نگاران دشمن تلقی می‌کند. دادگاه‌ها عليه آنها احکام سنگين‌تری صادر می‌کنند. به ويژه وب‌نگارانی که عليه مسدودسازی مبارزه می‌کنند، و به هم‌وطنانشان برای دسترسی به خبرهای ممنوع شده از سوی رژيم، کمک می کنند. در تيررس قرار گرفته‌اند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تاريخ ٢١ مهرماه مهدی خزعلی پس از احضار به شعبه ٤ امنيت دادسری انقلاب بازداشت شده است. به گفته فرزندش، در همان روز از سوی پليس امنيت برای معرفی خود به زندان اوين مورد تهديد قرار گرفته بود.

اين پزشک وبلاگ‌نويس که فرزند آيت‌الله ابولقاسم خزعلی عضو موثر شورای نگهبان از بدو تاسيس آن است، بر روی سايت خود مقالات انتقادی جدی عليه دولت و محمود احمدی نژاد منتشر می‌کرد. مهدی خزعلی در تيرماه سال گذشته بازداشت و به مدت بيست و سه روز را در سلول های انفرادی بند ٢٠٩ گذراند وی در تاريخ ٣١ تير ماه ١٣٨٨ با وثيقه بيست ميلون تومانی آزاد شد.

حسين رونقی ملکی وبلاگ نويس ديگر در تاريخ ١١ مهرماه از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ١٥ سال زندان محکوم شده است. وی بيش از سيصد روز را در سلول انفرادی بسر برده است. حسين رونقی ملکی به اتهام همکاری با "گروه ايران پروکسی" به يازده سال زندان، برای "توهين به رهبری" به دو سال زندان و برای توهين به" رئيس جمهوری" به دوسال زندان محکوم شده است. وبلاگ نويس همه اتهامات عليه خود را رد کرده است.

مادر اين وبلاگ‌نويس گفته است که " فرزندش با کتک مجبور به امضای حکم محکوميت خود شده است." محمدعلی دادخواه وکيل حسين رونقی ملکی با تائيد خبر ١٥ سال محکوميت برای موکل خود اعلام کرده است که به اين حکم ناعادلانه اعتراض خواهد کرد.

حسين رونقی ملکی در تاريخ ٢٢ آذر ماه ١٣٨٨ از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی " عمليات متلاشی کردن شبکه ضد انقلاب" بازداشت شد، دستگيری وی تا هفته ها پس زندانی شدنش مخفی نگاه داشته شده بود. سپاه پاسدران وی را به " استفاده و توليد فيلترشکن، ميزبانی از سايت‌های مدافع حقوق بشر و.." متهم کرده است. اين حکم پس از محکوميت حسين درخشان وبلاگ نويس زندانی سنگين‌ترين حکم صادرشده برای وبلاگ‌نويسان در ايران است. حسين درخشان در ٦ مهرماه به نوزده سال و نيم زندان، پنج سال ممنوعيت فعاليت سياسی و مطبوعاتی و جريمه مالی تحت نام "بازگرداندن وجوه اخذ شده" به مبلغ ٣٧٥٠ يورو، ٢٩٠٠ دلار و ٢٠٠ پوند انگليس، محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016