شنبه 24 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد : شکستن تحریم در حوزه بنزین اقدام بسیار بزرگی بود، مهر

احمدی‌نژاد خودکفایی در تولید بنزین را اقدامی بسیار بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: شکستن تحریم اهریمنی دشمنان در حوزه بنزین اقدام بسیار بزرگی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز شنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران طرح ضربتی خودکفایی در تولید بنزین با قدردانی از همه دست‌اندرکاران این اقدام بزرگ اظهار داشت: صنعت نفت پرافتخارترین صنعت کشور است و امروز این صنعت به عنوان مجموعه ای به هم پیوسته با آگاهی و علم حرکت می‌کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر چه به ظاهر خودکفایی در تولید بنزین برای کشوری که از صد سال صنعت نفت برخوردار بوده پدیده‌ای معمولی اما زمانی که این موضوع واکاوی شود در درون آن اتفاقات بزرگ افتاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: سلطه‌گران حداقل صد سال به صورت کامل بر اقتصاد، علم و فناوری و جریان صنعت دنیا حاکم بوده و با اندیشه‌ سلطه‌جویانه خود اجازه ندادند که ملت‌ها از ظرفیت خود استفاده کنند به گونه‌ای که تولید و فروش نفت آنچنان از اهمیت برخوردار می‌شود که به وسیله آن ملت‌ها را تهدید می‌کنند و تصور می‌کنند از طریق فروش بنزین می‌توانند اراده خود را بر سایر ملت‌ها تحمیل کنند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه سلطه‌گران و قدرت‌های زیاده‌خواه با وارد شدن در عرصه تحریم اشتباه بزرگی در مقابل ملت ایران مرتکب شدند، اظهار داشت: آنان هم سابقه و هم بیداری و احیای مجدد هویت ملت ایران را فراموش کردند و اگر صحنه جهانی را به درستی نظاره‌گر بودند چنین خبط بزرگی مرتکب نمی‌شدند.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بیگانگان از توانمندی ملت ایران مطلع نیستند تصریح کرد: آنان هنوز خیال می‌کنند در دوران قبل از ملی شدن صنعت نفت قرار دارند و می‌توانند به راحتی نفت ایران را غارت کرده و در مقابل آن هزینه‌ای پرداخت نکنند.

رئیس‌جمهور تولید بنزین در داخل کشور را هم در بخش صنعت نفت و هم در عرصه بین‌المللی اتفاق بزرگی دانست و گفت: با تولید بنزین بار دیگر توانایی عظیم متخصصین و انعطاف بالای صنعت عظیم نفت در کشور به نمایش گذاشته شد.

دکتر احمدی‌نژاد ایمان، علم و دانش، همت‌های بلند و شجاعت را از عوامل ساختن کشور دانست و تصریح کرد: باید دست به دست هم، همبستگی این عوامل را تا آخر حفظ کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: امروز ایمان به پیروزی جبهه حق در دل و اندیشه صنعت نفت نهادینه شده است و در حوزه علم و دانش نیز انصافا تسلط علمی موجود در مجموعه نفت ستودنی‌ است و صنعتگران بخش نفت با همت‌های بلند و شجاعت وارد عرصه‌های جدید و بالاتر می‌شوند.

دکتر احمدی‌نژاد خطاب به مدیران و مسئولین صنعت نفت کشور گفت: بهانه خودکفایی در تولید بنزین، تهدید دشمن بود و شما از این بهانه استفاده کرده و یک گام به جلو برداشتید ولی باید از لحاظ افق نگاه بدون توجه به وجود یا نبود تهدید یک گام به جلو برداشته شود و نباید اینگونه باشد که برنامه‌‌ریزی‌ها براساس تهدید دشمنان تنظیم شود بلکه باید براساس مصالح ملی برنامه‌ریزی و حرکت کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید در صنعت نفت به جایگاهی برسیم که حداکثر سود موجود در این بخش به صندوق ملت ایران وارد شود. دکتر احمدی‌نژاد همچنین حمایت از صنعت داخل کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با حمایت‌های لازم همه نیازهای صنعتی بخش نفت در داخل کشور تولید شود و در این زمینه به شرایطی برسیم که بیگانگان نتوانند با کالاهای در اختیار خود فشار وارد آورند.

وی خاطر نشان کرد: این توانمندی در بخش خدمات فنی مهندسی نفت وجود دارد که صادرکننده خدمات مهندسی باشد و با پشتیبانی و حمایت‌های لازم می‌تواند بخاطر خدمات بهتر و ارزان‌تر نیازهای سایر کشورها را تامین کند.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه ضرورت توجه به مدیریت مصرف را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخش بهینه‌سازی نفت آنگونه که باید به جریان مدیریت مصرف مسلط نشده است و باید این بخش را با حمایت‌های لازم احیاء کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آرزویمان این است صنعت نفت کشورمان در مقابل کسانی که بی‌ادبانه رفتار کرده‌اند از چنان جایگاه پیشرفته‌ای برخوردار شود که بدخواهان نیازمند توانمندی‌های صنعت نفت کشورمان شده و تقاضای خود را عرضه کرده و در آن صورت با کرامت و بزرگواری بخش صنعت نفت نیازهای آنها برآورده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016