جمعه 1 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحادیه اروپا: چماق و هویج، ديپلماسی ایرانی

اتحادیه اروپا هفته آینده با تصویب تحریم‌های سخت‌ترعلیه ایران از ایران خواهد خواست که تاریخ دقیقی برای مذاکرات هسته‌ای معین کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که وزیران امور خارجه‌ اتحادیه اروپا قصد دارند در نشست دوشنبه هفته آینده خود تحریم‌های " جامع و پرقدرتی" را علیه جمهوری اسلامی، از جمله در حوزۀ "سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز" ایران تصویب کنند.

پیش‌نویس بیانیۀ نشست وزیران خارجه‌ اتحادیه‌ اروپا نشان می‌دهد که آنها تصمیم رهبران آن اتحادیه‌ که در تاریخ ٢۷ خرداد (۱۷ ژوئن) برای اعمال تحریم بیشتر علیه برنامه‌ هسته‌ای تهران اتخاذ شده را تصویب خواهند کرد و نیز از ایران برای از سرگیری مذاکرات درخواست خواهند کرد. همچنین قرار است راه حل "مذاکره"، به عنوان راه برطرف ساختن نگرانی‌های پیرامون فن‌آوری‌های حساس ایران، تصویب ‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیش از این رهبران اتحادیه اروپا در نشست ماه گذشته خود بر اعمال تحریم‌هایی بر بخش‌های نفت و گاز ایران در پی ممانعت ایران از تعلیق فعالیت‌های هسته‌ایش توافق کرده بودند.

این اعلامیه که باید به تایید سفیران اتحادیه‌ اروپایی برسد، گام‌های جدید آن اتحادیه‌ در مورد تحریم ایران در تجارت، بانکداری و بیمه، نقل و انتقال از جمله کشتیرانی و محموله‌های هوایی و بخش‌های مهم صنعت نفت و گاز است.

وزیران خارجه‌ اتحادیه‌ اروپا همچنین از درخواست‌های کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا برای از سرگیری گفت‌وگو با ایران در پاسخ به نام ششم ژوئیه، سعید جلیلی مذاکره کننده‌ ارشد هسته‌ای ایران که از سرگیری گفت‌وگوها را پیشنهاد کرده حمایت خواهند کرد.

در پیش‌نویس بیانیه آمده است: از ایران می‌خواهیم از این فرصت برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور استفاده و در خصوص تاریخ مشخصی برای گفت‌وگوها با نماینده‌ عالی اتحادیه‌ اروپا و گروه ١+۵ توافق کند.

هفته گذشته پس از این که کاترین اشتون طی نامه‌ای به سعید جلیلی مسئول مذاکرات هسته‌ای ایران درخواست خود برای مذاکره را اعلام کرد، منوچهر متکی وزیر خارجه ایران اعلام کرد که مذاکرات در ماه سپتامبر می‌تواند آغاز شود.

مذاکرات ایران با 1+5 از اکتبر 2009 که دو طرف بر سر تبادل سوخت هسته‌ای توافق کردند معلق مانده است. محمود احمدی نژاد در 28 ژوئن ( 7 تیر) اعلام کرد که در تلافی تصویب تحریم‌ها در شورای امنیت سازمان ملل مذاکرات اتمی را برای دو ماه به تعویق خواهد انداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016