یکشنبه 25 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهرا رهنورد: نسرين ستوده و همه زنان زندانی را آزاد کنيد، کلمه

زهرا رهنورد، نويسنده و استاد دانشگاه تهران، در يک نامه سرگشاده خطاب به آيت الله صادق آملی لاريجانی از وی خواسته است که ضمن توجه به آزادی همه زندانيان سياسی بويژه زندانيان حوادث پس از انتخابات، دستور آزادی نسرين ستوده و همه زندانيان سياسی زن را فوری صادر کند.نسرين ستوده از نوزده روز پيش در اعتصاب غذا به سر می برد و شرايط او وخيم گزارش می شود.

به گزارش کلمه متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای صادق آملی لاريجانی

قاضی القضات جمهوری اسلامی ايران

با سلام

اگر مستحضر باشيد جمعی از زنان ايرانی ، فقط به جرم آزادی خواهی در زندانند . اگر چه آنها و همه زندانيان اعم از زن و مرد ، محيط زندان را به دانشگاهی اعتقادی و علمی تبديل کرده اند ، اما ، سزاوار نيست در نظامی که بنام اسلام شهرت دارد ، زنان در زندان باشند .

شما به عنوان يک شخصيت علمی و روحانی خوب می دانيد که هرگز در صدر اسلام هيچ زنی به زندان نيفتاد و اين در حاليست که در قرآن ، در سوره ممتحنه آيه ۱۲ می فرمايد:

«يا ايها النبی اذا جاءک المؤمنات يبايعنک علی ان لا يشرکن بالله شيئا و لا يسرقن و لايزنين و لا يقتلن اولادهن و لا یأتين ببهتان يفترينه بين ايديهن و ارجلهن و لا يعصينک من معروف فبايعهن و استغفر لهن الله ان الله غفور رحيم ، ای پيامبر! چون زنان با ايمان نزد تو آيند و با تو بيعت کنند که چيزی را با خدا شريک نسازند و دزدی و زنا نکنند و فرزندان خود را نکشند و فرزندی نامشروع پيش دست و پای خود نياورند که به دروغ (به شوهران خود) ببندند، و در کار نيک نافرمانی تو نکنند، با آنها بيعت کن و برايشان از خدا آمرزش بخواه که خداوند آمرزنده ی مهربان است».

آيه بيعت که مربوط به بيعت زنان با رسول اکرم ، رفتار و کردار بسيار زشتی از زنان آن دوران از دزدی و زنا و فرزندکشی، ذکر می شود اما با يک روش فرهنگی و اخلاقی و سياسی از آنان خواسته می شود شرط بيعت با پيامبر خودداری از آن رفتارهای ناعادلانه است .

البته اين نهايت رفتار يک نظام عدالت پيشه با زنان عدالت شکن است و اين يک روش بسيار خردورزانه و آزادی خواهانه است، چه برسد به زنان زندانی سياسی ايرانی که ، آنان فرهيختگان و آزاديخواهان و صاحبان فکر و انديشه و نظر است مثل نسرين ستوده ، با دو فرزند کوچک در حالی دستگير شده است که مصونيت يک وکيل در حين انجام وکالت از بندهای قانون مربوطه است .

ساير زنانی که سلحشورانه در انتخابات دهم ندای آزادی سرداده اند مثل مهديه گلرو ، بهاره هدايت، محبوبه کرمی، عاطفه نبوی، هنگامه شهيدی و … و يا حتی همين اقدام را نيز مرتکب نشده اند و به نوعی در گروگان هستند، يا زنانی که به گروه فسيلی و جسد مرده منافقين نسبت داده می شوند در حاليکه همه می دانند که در جريان پس از انتخابات طی پروژه ای طراحی شده با ندانم کاريهای بازجويانه از سوی دست اندرکاران زندانها خون زندگی به اين جسد مرده دميده شده در هر حال و در مجموع کشته شدن زنان در درگيری های خيابانی ، زنانی که شوهران شان را به شهادت رسانده اند و دستگيری و وجود زنان زندانی لکه ننگی بر پيشانی نظام است، بنابراين از شما می خواهم و اين خواست ملت ايران است که همه زندانيان را آزاد کنيد .

و البته کليد باز شدن درهای زندان را با باز شدن درهای زندان بر روی زنان و آزادی زنان زندانی آغاز کنيد و بدانيد استقلال دستگاه قضا موجب سربلندی جمهوری اسلامی ايران خواهد بود .

زهرا رهنوردمهر ماه ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016