یکشنبه 25 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زيباکلام: اصلاح‌طلبان نمی‌توانند برای بازگشت به قدرت اميدوار باشند، ايلنا

بايد ابراز اميدواری کرد تا دوباره همه جريان‌ها با افکار متفاوت در کشور نقش آفرينی کند تا بلکه از اين طريق بتوانيم مشکلات را به پايين‌ترين حد ممکن خود برسانيم.


ايلنا: استاد علوم سياسی دانشگاه تهران بر اين باور است جريان اصلاح‌طلبی نبايد اميدواری چندانی برای حضور دوباره در مسئوليت‌های مهم داشته باشد.
صادق زيبا‌کلام در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اين اعتقاد،گفت: اينکه کشور با حضور يک طيف سياسی اداره شود و مسئوليت سه قوه و همچنين همه دستگاه‌های اجرايی در اختيار يک گروه باشد، موجب می‌شود تا نوعی بی‌اعتمادی در اذهان عمومی به وجود آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی البته شرايط فعلی را نشانگر اين امر می‌داند که اصلاحات نمی‌تواند اميدواری زيادی برای حضور در متن جريان‌ها و اتفاقات کشور باشد.
زيبا‌کلام در اين‌باره اظهار داشت: اينکه گفته می‌شود چهره‌های منسوب به جريان اصلاحات با فاصله گرفتن از معترضين انتخابات می‌توانند در انتخابات آتی شرکت کنند و بخت خود را برای حضوری مجدد در مجلس يا دولت امتحان کنند، عقيده‌ای است که با واقعيت‌های موجود تناقض دارد. موقعيت فعلی اين جريان سياسی نشان می‌دهد که آنها حتی کمترين شانس برای حضوری پررنگ در انتخابات آتی ندارند.
وی دليل به وجود آوردن چنين ذهنيتی را اتفاقات يکسال اخير عنوان کردو ادامه می‌دهد: به هر‌حال اختلافاتی در کشور و بين دو طيف اصلی به وجود آمده و طبيعی است که اصلاحات و اصلاح‌طلبان دشواری‌های زيادی را برای بازگشت به روزهايی که دو قوه مهم کشور را به عهده داشتند، پيش روی خود بينند.
زيباکلام همچنين با اشاره به آسيب‌های احتمالی حاکميت يک طيف سياسی مشخص،گفت: اينکه تشتت آراء و تنوع سليقه و تفکر می‌تواند در راستای اجرايی شدن برنامه‌ها تاثيرگذاری مثبتی داشته باشد يکی از قوانين نانوشته‌ای است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت، البته اين برای حضور احتمالی تک بعدی اصلاح‌طلبان هم صدق می‌کند. به همين دليل بايد ابراز اميدواری کرد تا دوباره همه جريان‌ها با افکار متفاوت در کشور نقش آفرينی کند تا بلکه از اين طريق بتوانيم مشکلات را به پايين‌ترين حد ممکن خود برسانيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016