پنجشنبه 29 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رده بندی جهانی آزادی مطبوعات در گفت وگو با رضا معينی: ايران در دروازه جهنمی آزادی رسانه ها، کمپين بين المللی حقوق بشر

رضا معينی مسوول بخش ايران و افغانستان سازمان گزارشگران بدون مرز در گفت وگو با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران درخصوص انتشار جديدترين گزارش اين سازمان گفت: « رده بندی جهانی آزادی مطبوعات که دقيقا در رابطه با سال ۲۰۱۰ است روز چهار شنبه منتشر شد و گزارشی است از چگونگی وضعيت مطبوعات در جهان. اين رده بندی هر سال در اين زمان منتشر می شود و در آن وضعيت آزادی مطبوعات با توجه به جدولی که در رابطه با آزادی مطبوعات و امتياز گيری به وجود می ايد شرح داده می شود. اين جدول بر روی سايت ما است و گزارش مفصلی که در اين زمينه منتشر شده است. »



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درخصوص وضعيت کلی آزادی بيان در کشورهای جهان وايران به صورت خاص گفت: « اگر در يک کلام بخواهيم بگوييم وضعيت جهان در بی تغييری خودش را تعريف می کند. در مورد جهان به طور کلی يک سری نگرانی ها هست واقعيت اين است که برخی کشورها همچنان برجايگاه قبلی خودشان مانده اند از جمله ايران که تغيير زيادی نکرده است. ايران سال گذشته در دروازه سه کشور جهنمی برای آزادی مطبوعات در کنار ارتيره و کره شمالی وترکمنستان بود وامسال هم همان جاست بعد از برمه و عملا تغيير زيادی نکرده است. با توجه به اينکه امسال سه کشور ديگر به جدول ما اضافه شدند سال گذشته ايران در رده ۱۷۲ بود امسال در رده ۱۷۵. »

آقای معينی در خصوص فيلتر کردن سه آيت الله و نيز وب سايت رييس جمهور سابق ايران سيدمحمد خاتمی طی روزها وهفته های گذشته به کمپين گفت: « واقعيت اين است که آنچه در اين گزارش تاکيد کرده ايم سرکوبی که از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده بود همچنان تاثيرات خود را درکشور ما دارد و همچنان روزانه بازداشت و زندانی روزنامه نگاران و ازجمله وب نگارانی که درطی ماه های اخير به حبس های طولانی مدتی محکوم شدند. واقعيت اين است که سياست سانسور در ايران سياستی همگانی است و هر روز بر دامنه اش افزوده تر می شود.» اگر بخواهيم از همان اول نگاه کنيم سايت های معدود و مستقلی را سانسور می کردند و هر چه بيشتر رژيم دشمنی خودش را اينترنت اين طور نشان می دهد که هر آن صدای مستقل و منتقد و حتی اگر بخشی از نظام هم باشد مورد سانسور قرار می دهد. درمورد سه آيت اللهی که شما گفتيد ما اطلاعيه ای منتشر کرديم و گفتيم اين سايت ها، سايت های اطلاع رسانی به مفهوم خبررسانی آن نيست و در خدمت مقلدانش است. اما عملا از آنجاييکه با منافع در تناقض قرار می گيرند حتی به سانسور مذهبی آيت الله ها هم روی می آورند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016