دوشنبه 3 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرتاج‌الدينی: برای مقابله با جنگ نرم بايد پرچم جهاد نرم را برافراشته نگه داريم، ايلنا

تاثيرگذاری در افکار عمومی و تغيير ذائقه سياسی فرهنگی مردم با قدرت رسانه و نبرد اطلاعاتی، زير سوال بردن کارآمدی نظام و تغيير الگوهای سياسی و مخدوش کردن هويت ملی، سست کردن باورهای دينی از رهيافت‌های اصلی جنگ نرم است.


ايلنا: معاون پارلمانی رئيس‌جمهور گفت: برای مقابله با جنگ نرم بايد پرچم جهاد نرم را برافراشته نگه داريم.
به گزارش خبرنگار ايلنا ، حجت الاسلام ميرتاج الدينی در همايش ملی جنگ نرم که صبح امروز در تالار علامه امينی دانشگاه تهران آغاز بکار کرد، اولويت اصلی امروز کشور را مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: هر‌چند واژه جنگ نرم اصطلاح جديدی است که وارد ادبيات و گفتمان سياسی کشورمان شده است، اما اين واژه با مفهوم جديد خود از دهه آخر قرن بيستم در رشته‌های سياسی محافل علمی و دانشگاه‌ها ورود کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون پارلمانی رئيس‌جمهور اصطلاحاتی چون جنگ روانی، جنگ رسانه‌ای، ‌عمليات روانی، براندازی نرم، انقلاب نرم، ‌انقلاب رنگی و انقلاب مخملی را از واژه‌هايی دانست که با توجه به رويکردهای مختلف جنگ نرم به کار رفته و هر‌کدام جهتی از جهات آن را بيان می‌کند.
وی هدف نهايی از جنگ نرم را همانند جنگ سخت و تهاجم نظامی، براندازی دانست و گفت: در اين نوع تهديد به جای اقدام مستقيم برای تغيير حاکميت، اهداف حکومت را مورد هدف و نشانه قرار می‌دهند، بنيان‌های اساسی و ارزش‌های اصلی نظام، انسجام سياسی و اجتماعی، مشروعيت نظام، در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و سياسی حتی اقتصادی و زيست محيطی، هدف‌های اصلی و مستقيم جنگ نرم به حساب می‌آيد.
ميرتاج‌الدينی اظهار داشت: تاثيرگذاری در افکار عمومی و تغيير ذائقه سياسی فرهنگی مردم با قدرت رسانه و نبرد اطلاعاتی، زير سوال بردن کارآمدی نظام و تغيير الگوهای سياسی و مخدوش کردن هويت ملی، سست کردن باورهای دينی و بنيان‌های فکری جامعه از رهيافت‌های اصلی جنگ نرم است.
وی تصريح کرد: به طور مثال با پيروزی انقلاب اسلامی در ايران، که به دنبال حاکم ساختن ارزش اسلامی و انقلابی در جامعه و بسط آن در جهان است، توفيقات قابل توجهی در اين عرصه حاصل شده است.
معاون پارلمانی رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: جنگ نرم با هدف مقابله با انقلاب اسلامی در صدد تغيير ارزش‌های مطلوب مردم، انقلاب، مسلمانان، و جايگزينی ارزش‌های حاکم در غرب عمل می‌کند و با اين نگاه، برآيند جهانی‌سازی جنگی است نرم، عليه کشورهايی که فرهنگ غرب را نمی‌پذيرند مخصوصا عليه ايران اسلامی که طرحی نو در جهان ارائه کرده است.
وی با بيان اينکه جنگ نرم از مقوله قدرت نرم، تدريجی، مستمر و طولانی است،گفت: برای مقابله با جنگ نرم بايد سنگرها، خاکريزها و سپرهايی از جنس خود داشته باشيم. برای مقابله با جنگ نرم بايد پرچم جهاد نرم را همواره برافراشته نگه داريم، جهاد نرم همان جهاد علمی، جهاد فرهنگی، سياسی، بصيرت، بيداری و کارامدی است.
ميرتاج الدينی تصريح کرد: برای تقابل با تهديد نرم استکبار جهانی بايد از شيوه‌های انفعالی و کم اثر به شيوه‌های تهاجمی و تاثيرگذار در افکار جهانی منتقل شويم.
وی با اشاره به حضور احمدی‌‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنرانی مستدل و روشنگرانه در مجمع عمومی امسال حرکتی بود که استکبار جهانی را در برابر افکار جهانی به چالش کشيد و قدرت نرم و تفکر اسلامی وانديشه انقلابی و ايده جهانی عدالت و مقابله با ظلم را به رخ استکبار جهانی کشيد.
وی افزوزد: امروز برای مقابله با جنگ نرم، ميدان تقابل و مبارزه را بايد در بيرون از مرزها و با به چالش کشيدن مديريت ظالمانه جهانی دانست و بايد برای تاثير گذاری و اقناع افکار جهانی حرکت کنيم دشمن می خواهد با نفوذ، استيلای فرهنگی و سياسی در داخل مرزها به مقابله با افکار انقلاب اسلامی بپردازد.
معاون پارلمانی رئيس‌جمهور همراهی افکار جهانی، قدرت اجتماعی و مقبوليت عمومی را از مهمترين نهادهای قدرت از جامعه شناسی سياسی عنوان کرد و گفت: حضور تاريخی رييس جمهور عزيزمان در لبنان و استقبال تاريخی ملت مقاوم لبنان از ايشان يک ميدان نبرد و جنگ نرم بود که ضربه مهلکی بر پيکر استکبار وارد ساخت.
وی گفت: در جنگ نرم که در فتنه سال ۸۸ دشمن به دنبال آن بود، ايجاد اختلاف و فتنه در ميان مردم، ايجاد شکاف در جامعه و فاصله بين امام و امت از اهداف اصلی فتنه بود که ملت بيدار و انقلابی ايران برای چندمين بار ثابت کرد که دوران تنهايی امام و دوران انزوا و عزلت امت گذشته است.
ميرتاج‌الدينی گفت: ملت بزرگ ايران در ۹ دی ماه ۲۲ بهمن ماه سال گذشته برای هميشه خط بطلان بر ايده‌های آنان کشيد و دشمن را به ياس و نااميدی کشاند.
وی ادامه داد: اين هفته استقبال بی نظير مردم انقلابی قم از رهبر معظم انقلاب، برگ زرين ديگری در تاريخ انقلاب بود که سلسله پيروزی های اخير را تکميل کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016