دوشنبه 3 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاريجانی: در آمريکا به بهانه های امنيتی افراد را بدون محدوديت زمانی بازداشت می کنند، آمريکا به شدت آلوده به تروريزم است، مهر

- تاکيد بر مخدوش بودن اسناد ويکی ليکس

دبير ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ايران اسناد منتشر شده از سوی سايت ويکی ليکس را مخدوش دانست و گفت: اين سايت در پرونده خود آمريکايی هاست.
به گزارش خبرنگار مهر، جواد لاريجانی در همايش حقوق بشر در آمريکا گفت: ايران چشمه جوشان فرهنگی در جهان بوده و ما برای جهانيان بالاخص کشورهای غربی الگوهای مناسبی جهت حقوق بشر داريم والبته اين امر درقالب مکانيزم UPR مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ليست تخلفات آمريکا از حقوق بشر بسيار بلندبالا بوده و اين تخلفات صرفا در جنگ منحصر نمی شود بلکه نقض حقوق بشر در خود آمريکا نيز رقم بسيار بالايی را به خود اختصاص می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی برای نمونه تصريح کرد: مثلا در گذشته بيش از ۲۴ ساعت کسی را نمی شد در آمريکا بازداشت کرد ولی امروز به بهانه های امنيتی افراد را بدون محدوديت زمانی بازداشت می کنند و اين در شرايطی است که حتی دستگاه قضايی نيز هيچ اطلاعی از بازداشت ها ندارد.

وی در ادامه به پرونده زهرا کاظمی اشاره کرد و گفت: متخلفينی که در جريان قتل زهرا کاظمی دست داشتند مورد محاکمه قرار گرفتند و به واسطه اعتراضی که به حکم صادره داشتند پرونده دوباره به جريان افتاده و در دست بررسی مجدد است و اين در حالی است که در کانادا يک جوان ايرانی را با ۱۲ گلوله کشتند و حتی رسيدگی قضايی نيز در رابطه با پليسی که لباس شخصی به تن داشته و مبادرت به قتل جوان ايرانی کرده است صورت نگرفت و هيچ پرونده قضايی تشکيل نشد.

وی در ادامه به انتشار اسناد جنگ عراق و افغانستان از سوی سايت ويکی ليکس اشاره کرد و گفت: اين سايت بيش از آنکه در صدد افشای واقعيات جنگ باشد اقدام به تطهير نيروهای آمريکايی کرده و در حالی که نيروهای عراقی را متهم به شکنجه می کند، ادعا کرده است که نيروهای آمريکايی اين شکنجه ها را ديده اند و واکنش نشان نداده اند در حالی که در زمينه شکنجه و قتل خود نيروهای آمريکايی موارد بيشماری را داشته وتوسط خود آمريکاييها شکنجه و قتل های بسياری در عراق و افغانستان انجام شده است.

لاريجانی تصريح کرد: ما در UPR به شکنجه های آمريکائيان و همچنين دست داشتن آمريکا در اقدامات تروريستی طرح موضوع خواهيم کرد زيرا آمريکا به شدت امروز آلوده به تروريزم است و موضوع گروهک منافقين يک گوشه بسيار کوچک اين پرونده گسترده به شمار می رود.

وی در ادامه با تاکيد بر اينکه ستاد حقوق بشر در دفاع از اقدامات خانواده شهدا برای پيگيری حقوقی ترورهای گروهک منافقين حمايت می کند، گفت: اين حق ملت ما است که در رابطه اين موضوعات پيگيری های لازم را انجام دهد تا حقوق شهدای ترور شده حفظ و مظلوميت آنها به ثبت رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016