پنجشنبه 6 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال کوهيار گودرزی به زندان رجايی‌شهر، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - در حالی که کمتر از يک ماه و نيم به پايان دوران حبس کوهيار گودرزی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر باقی مانده است، پروين مخترع مادر او از انتقال کوهيار گودرزی به زندان رجايی‌شهر خبر داد و گفت: جای بسی تعجب است که در روزهای آخر دوران محکوميت کوهيار چنين انتقالی صورت می‌گيرد. مخترع گفت : "کوهيار ديشب از بند قرنطينه‌ی زندان رجايی‌شهر تلفن زد و گفت بدون هيچ‌گونه توضيحی به او گفتند وسايلم را جمع کنم و برای رفتن به زندان رجايی‌شهر آماده شوم". مادر کوهيار گودرزی اين انتقال را تبعيد در داخل زندان خوانده و گفت: "بعد از فشارهای زيادی که به تعدادی از زندانيان در مورد تکذيب بيانيه‌های صادر شده وارد شد و بازجويی‌های سنگينی که انجام شد در حال حاضر بيشتر اين زندانيان به زندان‌هايی با شرايط سخت‌تر تبعيد شده‌اند. اين کار نوعی اقدام تنبيهی محسوب می‌شود چرا که وضعيت زندان‌هايی که زندانيان به آنها منتقل شده‌اند از شرايط زندان اوين بدتر است. به عنوان مثال در مورد زندان رجايی‌شهر بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد شرايط بهداشتی بسيار بدتر است و رسيدگی‌های مناسبی صورت نمی‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوهيار گودرزی در شرايطی به زندان رجايی‌شهر منتقل شده است که پيش از اين مينا جعفری وکيل کوهيار گودرزی از تاييد حکم او خبر داده بود و گفته بود که با توجه به اين که کوهيار تا به حال از حق مرخصی استفاده نکرده و بيشتر دوران محکوميت خود را سپری کرده است، برای آزادی او پيش از پايان دوران مقرر حبس تلاش خواهد کرد".

پروين مخترع با اشاره به اين که روحيه کوهيار همچنان خوب است ادامه داد: "شرايط خانواده‌ها با اين وضعيت سخت‌تر خواهد شد چرا که برای ديدار با عزيزانشان بايد مسافت‌های بسيار طولانی را طی کنند و متحمل هزينه‌های مختلف شوند اما خوشبختانه همبستگی خوبی ميان خانواده‌های زندانيان وجود دارد و اين باعث دلگرمی است".

کوهيار گودرزی عضو کميته گزارشگران حقوق بشر، روزنامه‌نگار و وبلاگ نويس در تاريخ ۲۹ آذرماه سال گذشته به همراه جمعی از فعالان اجتماعی بازداشت شد و در طی اين مدت دو بار در اعتراض به وضعيت بد و رفتار مقامات زندان دست به اعتصاب غذا زده است و نيز در بازجويی‌های اخير تهديد شده است که از آزادی وی ممانعت به عمل خواهد آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016