جمعه 7 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادران کمپين، نامه درخواست خود برای رسيدگی به وضعيت نسرين ستوده را تحويل ستاد حقوق بشر قوه قضائيه دادند، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: جمعی از مادران کمپين يک ميليون امضا برای تغيير قوانين تبعيض آميز، نامه درخواست خود برای پيگيری وضعيت نسرين ستوده، حقوقدان و عضو کمپين ميليون امضا، را به دفتر ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تحويل دادند.

اين مادران در عين حال که خواستار رسيدگی به حقوق ساير زندانيان هم هستند، در نامه ای خطاب به محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، خواستار برخورداری نسرين ستوده از حقوق اوليه خود در دوران بازداشت شده اند و همچنين اين خواسته را مطرح کرده اند که نسرين ستوده را به دليل دفاع از حق و عدالت مجارات نکنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرين ستوده که از روز ۱۳شهريور ماه در بند ۲۰۹اوين به سر می برد، از حقوق اوليه اش همچون ملاقات حضوری، و مکالمه تلفنی با اعضای خانواده اش محروم بوده است. نسرين ستوده در اين مدت، تنها سه تماس تلفنی کوتاه با خانواده اش داشته است. نه تنها به نسرين ستوده در زمان مرگ پدرش، اجازه مرخصی ندادند، بلکه اجازه برقراری تماس تلفنی با خانواده اش را هم نداده بودند. همان طور که خود وی در آخرين تماس تلفنی سه ثانيه ای اش اعلام کرده بود اگر اجازه ندهند هرچهار روز يکبار با خانواده اش تماس بگيرد، اعتصاب غذا خواهد کرد. پس از آن نسرين ستوده در اعتراض به وضعيت غيرقانونی بازداشت خود، به مدت ۲۷روز دست به اعتصاب غذا زده بود. بالاخره بعد از اعتراض ها و پيگيری های مکرر خانواده ستوده، وی توانست در روز چهارم آبان ماه ملاقاتی حضوری با خواهرش داشته باشد.

مادران کمپين که روز چهارشنبه، ۵آبان ماه، برای تحويل نامه مراجعه کرده اند، بارها با درهای بسته مواجه شده اند. آنان می گويند:« ساعت ده صبح به ستاد حقوق بشر واقع در خيابان اسفندياری مراجعه کرديم ولی با درهای بسته ساختمانی مواجه شديم که حتی تابلويی هم سر در آن نصب نشده بود».

مادران کمپين ادامه می دهند:« دوباره با تماس هايی که با روابط عمومی های مختلف برقرار کرديم، به دفتر حقوق بشر واقع در خيابان ولی عصر نرسيده به ميرداماد، راهنمايی شديم. و بالاخره ساعت يک و نيم بعد از ظهر موفق شديم نامه را به دفتر دبير ستاد حقوق بشر برسانيم و درخواست وقت ملاقات با آقای لاريجانی، را داشتيم که به هفته آينده موکول شد».

در نامه مادران کمپين به دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه آمده است:« می خواهيم از شما بپرسيم چرا زنی حقوقدان و وکيل دلسوز زنان و کودکان و انسان های بی پناه بايد از حقوق اوليه يک زندانی محروم باشد . به کدامين مجوز با او و فرزندان اش اين چنين رفتار می شود؟»

مادران کمپين يک ميليون امضا در نامه خود با اشاره به وضعيت فرزندان خردسال نسرين ستوده نوشته اند:« بعد از نزديک به دو ماه هنوز کودک سه ساله ی او صدای مادر را حتی از پشت تلفن نشنيده است و دختر خردسال اش دچار افسردگی شده است. همسر خانم ستود هم از تمام مجراهای قانونی برای گرفتن يک خبر سلامتی از ايشان اقدام نموده ولی متاسفانه هيچ کس پاسخگو نيست».

مادران کمپين در پايان نامه خود خطاب به دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه خواستار شده اند:« ما از شما که بر مسند دفاع از حقوق بشر تکيه زده ايد تقاضا داريم به حقوق زندانيان توجه نشان دهيد و نسرين ستوده وهمسر و فرزندانش را به خاطر دفاع از حق و عدالت مجازات نکنيد».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016